דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטליה ארץ המגף 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 4591 פעמים ]


איטליה ארץ המגף

איטליה - ארץ של היסטוריה תרבות ואמנות.

איטליה, אחת המדינות המסעירות והצבעוניות ביותר בעולם. בארץ המגף ניתן למצוא הכול מהכול: היסטוריה עשירה, אוכל מצוין, יין משובח, אופנה, ספורט, ארכיטקטורה, דת ותרבות שנשקפת אליך מכל פינה. איטליה תיקח אותך למסע בזמן החל מימי רומא העתיקה, דרך ימי הביניים ותקופת הרנסאנס ועד למאה ה-21. זו ארץ הפיצה והספגטי, הפסטיבלים והוותיקן. זוהי ארצם של מיכאל אנג'לו ולאונרדו דה וינצ'י, של בליני ופוצ'יני, של דנטה ומקיאוולי, של ורדי ופברוטי. מילים אינספור נכתבו על איטליה המרתקת ונדמה שתמיד יש עוד מה להוסיף. אנחנו נצא למסע קצר כדי לטעום משלוש ערים מרכזיות במדינה, רומא, מילאנו וונציה.

רומא - היסטוריה מפוארת והווה מרשים

נתחיל את המסע שלנו ברומא, בירת איטליה. היא משתרעת על שתי גדותיו של נהר הטיבר. רומא הוקמה באמצע המאה ה-8 לפנה"ס על ידי שבט הלטינים. מכאן צמחה לה היסטוריה עשירה הממקמת את רומא כאחת הערים החשובות בעולם. רומא מלאה באתרים היסטוריים המהווים תזכורת חיה לעברה המפואר. רומא של היום היא יעד תיירותי מבוקש. זו עיר סואנת האוצרת בקרבה סמטאות עתיקות, אולמות כנסים מתקופת הרפובליקה, קולוסאום מרהיב, בזיליקות מתקופת הבארוק, ארמונות מתקופת הרנסאנס ומגדלי פעמונים מימי הביניים. בתוך רומא מתקיימת לה המדינה העצמאית הקטנה בעולם ,הוותיקן, שמהווה את מרכז הדת החשוב ביותר לבני הדת הקתולית.
סמלה של רומא, מכיל בתוכו את ראשי התיבות שהיו גם ראשי התיבות של לגיונות האימפריה הרומית - SPQR. תרגום משמעותן של ראשי התיבות האלו הוא: "הסנאט והעם של רומא" וניתן למצוא אותן מופיעים במקומות שונים בעיר כולל על עמודים ומכסי ביוב.

מילאנו - לא רק אופנה.

מכאן נמשיך במסענו ברחבי איטליה וננדוד לנו אל בירת האפנה האירופית - מילאנו. זוהי עיר שידועה בחיי לילה תוססים ומשובחים, אך לא תאכזב גם את שוחרי התרבות והאמנות. ביקור במילאנו ייתן לכם את ההזדמנות לחזות באחת מהיצירות המפורסמות בעולם - הסעודה האחרונה כפי שצויירה על ידי לאונרדו דה וינצ'י בכנסיית סנטה מריה דה לה גרציה. כמו כן ניתן למוא בעיר את אחד מבתי האופרה המפורסמים בעולם - "לה סקאלה". וכפי שנאמר, מילאנו היא בירת האופנה של אירופה ולכן תוכלו למצוא בה את מיטב פרטי האופנה הטרנדיים ואת בתי המעצבים המפורסמים בעולם. גם עיצוב רהיטים הוא תחום מאוד בולט בנוף המילאנזי וכמעט בכל פינה ניתן למצוא גלריות לעיצוב.
לגברים שאינם מעוניינים להשתרך אחרי נשותיהם במסעי השופינג האינסופיים חשוב להזכיר - בעיר משחקות שתיים מקבוצות הכדורגל הותיקות והמצליחות באיטליה - אינטר ומילאן.

ונציה - רומנטיקה על המים.

חושבים שכבר שמעתם מספיק על איטליה? עוד לא שמעתם כלום. אנחנו ממשיכים לעיר שכולה קסם גדול - ונציה. זוהי עיר שכאילו עוצבה במיוחד עבור חובבי הרומנטיקה מבנינו.
ונציה יושבת כולה על המים ובמקום רחובות חוצות אותה תעלות מים ארוכות אשר התנועה בהן נעשית באמצעות אוטובוסים ימיים, סירות טקסי וגונדולות. מעבר לרומנטיקה המשתקפת מכל פינה ונציה ידועה באמנות הזכוכית שלה וסיבוב רגלי בסמטאות העיר יגלה בפניכם אמנים רבים העובדים בזכוכית ומעצבים יצירות זכוכית עוצרות נשימה. כמובן שגם לוונציה היסטוריה עשירה, במאה ה-16 היא שמשה כמרכז סחר עולמי והייתה לעיר מרכזית במהפכה התרבותית שהביאה עימה תקופת הרנסאנס. שירים רבים נכתבו עליה, ספרים רבים מנסים לתאר אותה ואינספור ציורים ותצלומים, אבל אף אחד מאלה לא יכול להיות תחליף לביקור בעיר המרהיבה הזו.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב