דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איפה הכי כדאי ללמוד ניהול משאבי אנוש 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 6931 פעמים ]



איפה הכי כדאי ללמוד ניהול משאבי אנוש

מהו ניהול משאבי אנוש?

ניהול משאבי אנוש הוא תחום ניהולי העוסק בכוח אדם וברווחה בארגונים. תחום זה נולד מתוך הצורך לנהל נכונה ארגונים וחברות, באופן שיבטיח שביעות רצון בקרב העובדים והפקת תועלת מקסימלית מפועלם, וכך לקדם את האינטרסים הארגוניים ככל האפשר.
מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מעודכנים במתרחש בשוק העבודה, שכן מצבו משפיע באופן ישיר על תנאי ההעסקה בארגונים השונים ובאופן עקיף על כל אופן התנהלות העבודה בארגון. ואכן, למנהלי משאבי אנוש יש את הכלים לזהות מגמות בשוק וליישם את המסקנות הנגזרות מהן. בנוסף, ניהול משאבי אנוש מצריך מיומנויות העלאת רמות המוטיבציה בקרב עובדי הארגון, ויכולות בינאישיות טובות המאפשרות זיהוי צרכים בקרב העובדים, ורצון אמיתי הנובע מאמפתיה ומכוונה לסייע בכל עת.

ניהול משאבי אנוש - מקצוע נרכש

ניהול משאבי אנוש הוא מקצוע נרכש שמצריך לימודי ניהול משאבי אנוש. כדי לעסוק בניהול משאבי אנוש, ניהול ארגוני או ניהול עובדים באופן כללי, כדאי וחשוב לרכוש השכלה אקדמית מתאימה, ולשם כך האפשרויות רבות. רבים מהמנהלים הארגוניים וממנהלי משאבי האנוש התחילו את דרכם בלימודי תואר ראשון בתחומים כמו סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה וכו', והמשיכו בלימודי תארים מתקדמים בסוציולוגיה ארגונית, פסיכולוגיה ארגונית, לימודי עבודה, מנהל עסקים או ניהול. מובן שכדי להיות מנהל משאבי אנוש חשוב הניסיון המעשי, ורבים מהמנהלים הללו מתחילים את דרכם בתפקיד זוטר יותר ומטפסים מעלה בסולם הדרגות התעסוקתי, אך ראשית יש לרכוש את הידע הרב ואת המיומנויות הנלמדות הדרושים לטובת העניין. את לימודי התארים הללו אפשר ליישם בכל אחת מהאוניברסיטאות והמכללות בארץ.

היכן כדאי ללמוד ניהול משאבי אנוש?

מלבד אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, בר אילן, העברית בירושלים, מכללת עמק יזרעאל, המכללה למנהל, וכיוצ"ב, ישנם מקומות שבהם אפשר ללמוד באופן ממוקד ניהול משאבי אנוש, ומקצועות נוספים כגון ניהול ארגוני. הבחירה במוסד הלימודים הכי טוב לצורך כך תלויה בהתאמתו לצרכים שלך כמי שמעוניין לרכוש את המקצוע. למשל, אם יש לך כבר תואר אקדמי ואתה לא מעוניין בתואר נוסף, ואם אתה עובד ובעל ניסיון תעסוקתי מרשים ורק מעוניין להשתלב בשוק זה באמצעות רכישת המיומנויות הדרושות, אתה יכול לפנות למסלול לימודי תעודה באחת מאין ספור המכללות, לדוגמה - "משלב", או "תפנית" (המשויכת לאוניברסיטה הפתוחה). שם תוכל לעבור קורסים מקצועיים, מאחר שכאקדמאי אינך זקוק לתואר נוסף אלא ללמידה ממוקדת של התכנים הרלוונטיים ביחד עם רכישת הניסיון ההולם. לעומת זאת, אם אתה בתחילת דרכך, ואתה יודע כבר בשלב זה שאתה רוצה לעסוק בתחום זה של ניהול משאבי אנוש, משום שהוא מרתק אותך ונראה לך מעניין ומספק, מומלץ כבר בשלב זה להירשם לאוניברסיטה, אין זה משנה איזו משום ששמו של כולן בארצנו הולך לפניהן, וללמוד את אחד התארים שתוארו לעיל.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב