דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי סיעוד בישראל 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 5516 פעמים ]

לימודי סיעוד בישראל

מטרת לימודי סיעוד היא להכשיר עובדים סיעודיים, אחיות ואחים לטפל באנשים הזקוקים לטיפול סיעודי ולדאוג לכל צרכיהם. המטפל צריך לדאוג לצרכיו הבסיסיים של המטופל: לדאוג לכך שיהיה נקי, לאבחן אצלו מחלות , להגיש לו עזרה ראשונה, לטפל בו בכל מצב (גם כאשר לא עומדים לפניו כל המשאבים לשם כך), והכי חשוב - להיות אנושי ואדיב כלפי המטופל ולהיות לו לאוזן קשבת ונחמה.

מגע עם אנשים ומתן עזרה הוא שם המפתח כאשר חושבים על לימודי סיעוד ונראה כי מסלול זה מתאים במיוחד לאנשים שאוהבים לסייע לזולת, לנוע ממקום למקום ולהתנסות במגוון רחב של תחומים.

באיזה עבודות משתלבים בוגרי לימודי סיעוד ?

בוגרי לימודי סיעוד מתמחים בעבודה עם חולים סיעודיים אך בפועל הם משתלבים כאחים ואחיות בקופות חולים, בתי אבות, מרפאות פרטיות ובתי חולים.
יותר ויותר חולים מועברים מבתי החולים לטיפול בבתיהם ולכן הדרישה למטפלים סיעודיים עולה בשנים האחרונות. העבודה מתבצעת כיום בעיקר על ידי עובדים זרים, אך בשל ירידה בכמות העובדים הזרים המורשים להיכנס למדינת ישראל ובשל מקרים קשים של התעללות והזנחה - צפויה עלייה בביקוש לעובדים סיעודיים מקצועיים.

נושאי הלימוד של לימודי סיעוד

לימודי סיעוד כוללים בין היתר את מדעי ההתנהגות, מדעי הסיעוד, מדעי הבריאות, מדעי החיים, קידום בריאות, פיזיקה, שיטות מחקר, התנהגות ארגונית, כלכלה, פיזיולוגיה, מדעי הטבע, אימונולוגיה, כלכלה, מתמטיקה, ביוכימיה וכימיה, מבוא לפסיכולוגיה, אנטומיה, מנהל ועוד.

מסלולי לימודי סיעוד

כיום יש מסלול לימודי סיעוד לתואר ראשון, תואר שני וגם דוקטורט. הלימודים נחשבים ללימודים קשים ומאתגרים משום שהם כוללים גם נושאים מלימודי הרפואה. לימודי סיעוד לתואר ראשון אורכים כ- 4 שנים בממוצע והם כוללים לימודים מעשיים ותיאורטיים, לימודים עיוניים והתנסויות מעשיות.

יש מסלול לימודי סיעוד לתואר ראשון המיועד לחובשים צבאיים, מסלול לימוד תואר ראשון בסיעוד או תואר ראשון בחינוך וסיעוד ומסלול לימודי השלמה לתואר ראשון בסיעוד לאחיות מוסמכות ואחים מוסמכים.
יש בנמצא גם הרבה קורסים ולימודי העשרה שכוללים קורסי השלמה : קורס אחיות מוסמכות, קורס השלמה לאחיות מעשיות שהן עולות חדשות לאחיות מוסמכות, קורסים להשלמה מאחות מעשית לאחות מוסמכת ועוד.
בוגרי תואר ראשון שסיימו לימודי סיעוד בהצלחה מקבלים תואר B.SN בסיעוד ותעודת אחות מוסמכת או אח מוסמך.


לימודי סיעוד ואפשרויות תעסוקה

תוחלת החיים עולה כיום והטכנולוגיה מאפשרת לנו לתת מענה רפואי איכותי לאנשים מבוגרים וחולים. קיים צורך הולך וגובר בכוח אדם מקצועי ומיומן בתחום הסיעוד ואפשרויות ההשתלבות בעבודה עבור סטודנטים שסיימו בהצלחה לימודי סיעוד - הם רבות ומגוונות.

כך למשל, על מנת להפוך אחות או אח מוסמכים יש לבחור באחד ממסלולי לימודי סיעוד הקיימים כיום ואז לשמש בתפקידים אלו במקומות כגון : בתי אבות, בתי חולים, קליניקות ציבוריות, קליניקות פרטיות ובמרכזי החירום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב