דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלוהים 

מאת    [ 19/03/2009 ]

מילים במאמר: 899   [ נצפה 2834 פעמים ]



איזו מילה גדולה - אלוהים . מילה ענקית . מי זה אלוהים - איפה הוא נמצא - אלוהים זה הטבע - אלוהים מתערב לנו בחיים - אלוהים זה אני ואתה - אלוהים היה הווה ויהיה בניגוד אלינו - אנחנו באמת ניצוץ של אלוהים ?

הכי כיף לשאול אנשים : "אתה מאמין באלוהים - ואם אתה מאמין מה זה אומר עליך ועל המחויבות שלך לזה שיצר אותך ?" ובאותה מידה הכי נוח להתחמק משאלות כאלו - "עזוב אותי - אני אדם טוב וזה הכי חשוב בחיים ... תן לחיות " .

כל ילד יבין שלכל יצור יש יוצר ומתוקף היותנו יצורים כנראה מישהו יצר אותנו או את התא שבנה אותנו . זהו הבורא . בורא מלשון "ברא" את הברואים - את בני האדם .

ופה מתחיל להיות מעניין - אותו בורא הוא אותו אלוהים עליו אנחנו מדברים - אותו אל אדיר במרומים - יש כאלה הטוענים שהם מבינים מבחינה שכלית שוודאי שיש מי שיצר אותנו ושאכן יש בורא שקדם לכולנו אבל פה זה נגמר . פה מתחילות השאלות ונגמרות התשובות . אף אחד לא יכול להגדיר את אלוהים מלבד חוכמת הקבלה שעושה זאת ובדקדוק ולפרטי פרטים .

הבעיה היא מתוקף היותנו בני אדם - זה כמו לבקש מדג לתאר מה יש מחוץ למים , שהדג יתאר את הים או את האדם המתבונן בו . המוח שלו לא מסוגל להכיל ידע שכזה מתוקף היותו מוגבל . בינתו קטנה בהרבה מזו של האדם . המדענים מנסים היום להגיע לחקר היקום ובריאתו אותו ברא הבורא ועל כך מסכימים רובנו . אלוהים כיוצר לא נתפס כלל במושגי החשיבה שלנו . במקרה הזה אנחנו מוגבלים בדיוק כמו הדג .

ניסו לשחזר את המפץ הגדול בשוויץ על ידי מאיץ החלקיקים הגדול בהיסטוריה - באחת מתוכניות הטלוויזיה שהתארחתי התייחסתי לניסוי זה וביקשתי סליחה שזה קצת מצחיק אותי לחשוב שהמדענים טוענים שהם ימצאו את החלקיק האלוהי שברא את בני האדם , אותו חלקיקי ב"תערובת" שיצר אלוהים על מנת לברוא את האדם . בנוסף הם טענו בתוקף שייתכן ויווצרו חורים שחורים המובילים ליקומים מקבילים , שאגב על קיום יקומים מקבילים אני מסכים אבל על מציאת החלקיק האלוהי- זה בלתי אפשרי .

"הגולם קם על יוצרו" . אגב לגבי הניסוי - זה מה שקרה - כלום ! מאיץ החלקיקים נפגע ממהירות החלקיקים והניסוי הופסק . הניסיון להבין את הבריאה הוא מבורך - אבל האדם הוא מוגבל מתוקף הווייתו - לכן לא יוכל לעולם להבין את אלוהים והבריאה - עוצמתה , סיבתה והתרחשותה .

ככל שהמדענים חוקרים יותר ויותר הם רק מבינים עד כמה הם לא מבינים . ככל שהם מתעמקים בידע הבריאה , היקום וגוף האדם הם מבינים עד כמה שכלם מוגבל בהבנת הדברים .

אחד מחוקרי ומדעני פיזיקית הקוונטים ויוצרי סרט "הבליפ" תיאר זאת בצורה יפה :

"אין לי אפשרות להגדיר מיהו אלוהים , לכן החוכמה היא לא לחיות בידיעה - אלא לחיות במסתורין..." . כי אין סיכוי שתדע בוודאות את סיבת היווצרות היקום , את תכליתך בעולם - אדם חי על פי אמונה במקרה הזה ולא על פי ידיעה .

אז מיהו אלוהים שלכם - מה הוא אלוהים בשבילכם - אותה "יישות" שמסתכלת עלינו עכשיו למעלה קוראים את המאמר - הוא זה שמכוון אותנו - שמשגיח - שנתן לנו חיים ?

"איש איש באמונתו יחיה" - כל איש יחיה עם האמונה שלו - כל אחד מפרש את אלוהים איך שהכי נוח לו - הדתיים יפרשו זאת כאל מיטיב ומעניש - הכל בהתאם למעשיך בעולם הזה שהוא כפרוזדור בלבד לעולם הבא שם החיים הם נצחיים , ואלו שלא חיים אורח חיים דתי יגידו "ארץ דרך קדמה לתורה" . מה שמעניין הוא שכולם מאמינים באלוהים - כל אחד לוקח את זה לכיוון שלו .

תאורית המיתרים - התאוריה הנפוצה לבריאת העולם גורסת שיש אלוהים , לצורך העניין בורא שהוא הטבע , הוא יצר את העולם ומאפשר לו להתקיים מבלי להתערב בו . כל יצור שיש בו חיות - דומם , צומח , חי ומדבר הוא בעצם רטט שונה של המיתרים שנוצרו כתוצאה מהמפץ הגדול . וכל מה שיקרה בעצם אמור לקרות כי אין כל הכוונה כלל - אתה הולך בדרך שאתה אמור ללכת ופה זה נגמר - אפשרות בחירה ממש אין לך . אתה בסך הכל עוד "רטט" של מיתר הבריאה .

מה שאותי מעניין ולכן כתבתי מאמר זה הוא כיצד אדם חי את חייו - עבודה , ילדים , מקים משפחה ולא חושב לעצמו האם יש מטרה לבריאה - האם יש לי תפקיד כאן - באמת יש אלוהים - מה זה אלוהים בשבילי - האם אני מבין שחלק מסוים בגוף שלי הוא חלק רוחני שלא ניתן להגדיר אותו והוא הוא הניצוץ האלוקי - החייים עוברים על רובנו כמו רובוטים שמתוכנתים היטב - כסף , אגו , מעמד , חיפוש רוחני בהודו - כל אחד והמסלול שלו .

איך אמר לי פעם פוליטיקאי - "עדיף לא להתעמק ולדעת - החיים יעברו אותו דבר , עד עכשיו הסתדרתי יפה בלי לדעת..." .

לסיום שאלה קטנה - כאשר האדם מת מה בעצם נלקח ממנו - מוח יש , לב יש , גידים יש , עצבים יש , דם יש , אוויר יש - מה נלקח ממנו שגרם לו למות - הכל קיים בדיוק כמו שהיה לפני רגע שהיה בחיים . מה הוא החלק המסתורי הזה בגוף שלנו שמחייה אותנו ?

חוכמת הקבלה טענה עוד לפני אלפי שנים שהנשמה היא זו שמחייה אותנו והיא אנחנו - הפלא ופלא שהמדענים של היום ( ביניהם יוצר הסר "הבליפ" ו"הסוד") טוענים שאין חומר בעולם כלל - הכל אשליה ובעצם פירוש של המוח - כל מה שקיים הוא חלק רוחני שנמצא במוח והוא זה שמתרגם לנו את העולם כפי שהוא והוא בעצם אנחנו !

הנשמה היא חלק מאלוהים , ניצוץ אלוקי - בתוף הגוף שלכם יש אור - אור של נשמה חיה ונושמת -

לא מעניין אתכם לדעת מהיכן הגיעה - ומי זה האלוהים הזה שנתן אותה ?

לי כבר יש תשובה מבוססת ...

אשמח לשאלות , הערות והארות ,

אלעד כהן .


אלעד כהן - מפתח שיטת הפשטות שבאושר על ידי כוחו של תת המודע , מתקשר ופותר חלומות .

"דע - כי האדם עצמו הוא הרוחניות אשר בתוך הגוף , והגוף הוא לבוש האדם , ואיננו האדם עצמו" .



http://www.eladcohen.co.il





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב