דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליצור את העתיד היום 

מאת    [ 18/03/2009 ]

מילים במאמר: 1404   [ נצפה 3009 פעמים ]

לפי ה - NLP המפתח הראשון להצלחה הוא ידיעת ה - OUTCOME . במאמר זה יוצגו הכללים לבניית OUTCOME אפקטיבי, OUTCOME שייצור עבורכם את ההצלחה ש אתם רוצים בה. יש לי שאלה אליכם, האם מישהו מכם הרגיש אי פעם הרגשה של ביטחון שמה שאתם רוצים שיקרה אכן יקרה? קרה לכם שידעתם בוודאות מוחלטת שלא משנה מה יהיו הנסיבות, אתם תצליחו להשיג את מה שאתם רוצים?

אני תוהה אם כשאתם חושבים על זה... עכשיו... אתם מודעים לאופן שבו נוצרה אצלכם הוודאות הזאת... או אולי היא נוצרה באופן לא מודע... וזה בוודאי מעורר אצלכם את המחשבה שאם הייתם יודעים לעשות במודע את מה שאולי עשיתם באופן לא מודע זה יכול היה להיות מאוד שימושי עבורכם...

אז הייתם רוצים לגלות איך ליצור את הוודאות לגבי העתיד? זה יכול להיות שימושי עבורכם באיזשהו אופן? כבני אדם? כמטפלים? כמאמנים?

ה - OUTCOME משמש כטכניקה מצויינת ליצירת העתיד שאתם או לקוחותיכם רוצים בו.

בקורסים שאני מנחה, אני לפעמים מבקשת מהמשתתפים לכתוב 5 דברים משמעותיים שקרו להם בשנים האחרונות. לאחר שרשמו אני מבקשת שיסמנו ברשימה כל דבר שנגרם ביוזמתם. והפלא ופלא, יש אנשים שמגלים אז, שכל האירועים המשמעותיים שקרו בחייהם נגרמו כתוצאה מגורמים חיצוניים ואף אחד מהם אינו בשליטתם. נכון שיש אירועים שאינם במרחב השליטה שלנו... יש דברים שהיינו בוחרים שלא יקרו, אבל הם קורים ואין לנו שליטה עליהם ... יחד עם זאת, אם כל דבר משמעותי שקורה לאנשים נגרם כתוצאה מגורם חיצוני... מה זה אומר על החיים שלהם? באיזו מידה הם שולטים בחייהם? באיזו מידה אתם שולטים בחייכם? שמעתי איזשהו פתגם שאומר ש"הדרך היחידה לנבא את העתיד, היא ליצור אותו". ה -OUTCOME הוא אכן הדרך ליצירת עתיד. מרגע שיש לנו OUTCOME ברור, הן המודע והן הלא מודע שלנו מתגייסים לקראת הגשמתו ומתחילים לקרות לנו דברים נפלאים. ה - OUTCOME יוצר פוקוס, וברגע שאנחנו מפוקסים על הדברים שאנחנו רוצים הם מתחילים להתרחש.

ראיתי בטלוויזיה מומחה לנהיגה במצבי חירום. הוא דיבר על תאונות חזיתיות ואיך ניתן למנוע אותן, ואמר שלמעשה גם כאשר שני כלי הרכב נמצאים על אותו מסלול יש מספיק רוחב כביש שמאפשר לשניהם לחלוף זה על פני זה מבלי להתנגש. לדבריו, מה שקורה הוא שברגע שהנהגים של שתי המכוניות מזהים את הסכנה שיתנגשו הם מביטים זה בפניו של זה כדי לדעת לאן לסטות, וברגע שהם מפוקסים על הכיוון שאליו הנהג השני רוצה לסטות, הם אוטומטית סוטים לאותו כיוון, וכך הם מתנגשים.

פעם הקוסם האגדי דייויד קופרפילד התראיין בטלוויזיה בתכנית תחקיר שבדקה מה השתבש בכמה מן הקסמים המפורסמים שלו ומדוע. אחד הפרויקטים שלו היה בריחה מבית כלא שמור היטב. לבריחה היו מספר שלבים שלכל אחד מהם היה זמן קצוב, ובתום כל שלב כזה התפוצץ חומר נפץ. השלב הראשון שבו היה עליו להשתחרר מאזיקים ושלשלאות שבהן היה כבול, היה בעיניו השלב הקל ביותר, מכיוון שנהג לבצע פעולה זו פעמים רבות כאשר הופיע באולמות סגורים מול קהל. אולם בפועל התקשה מאוד באירוע זה להשתחרר מהכבלים, והסתבכותו בהם כמעט עלתה לו בחייו. הוא הצליח להשתחרר בדקה התשעים, מייד לפני שחומר הנפץ התפוצץ. כאשר תהה מדוע הסתבך כך, הגיע למסקנה מעניינת: הוא אמר שכאשר הוא מופיע על הבמה בפני קהל ומנסה להשתחרר מהכבלים, הפוקוס שלו הוא בשלט "יציאה" מהאולם שנמצא מול עיניו, ואילו בכלא אין שלט "יציאה" ולכן התמקד בכבלים )במצב הבעיה(, ובשל כך הסתבך. לעיתים, אני נוהגת לבקש בתחילת הקורס מהמשתתפים לכתוב את ה - OUTCOME שלהם, להכניס למעטפה ולמסור לי אותה למשמרת. במפגש האחרון של הקורס, אני מחזירה להם את המעטפות שלהם. מה שבדרך כלל קורה אז, זה שהאנשים קוראים את מה שכתבו בתחילת הקורס, ומגיבים בתגובות כמו: " הדברים הללו כבר הושגו מזמן" או אפילו תגובות כמו: "איזה שטויות כתבתי פה, כבר מזמן קרו כל הדברים הללו ! "

זה כוחו של ה - OUTCOME , מרגע שאנו יוצרים אותו, הדברים מתחילים להתגשם עבורנו.

טוני רובינס אומר שברגע שיש לנו OUTCOME ברור, המוח שלנו הוא כמו טיל מונחה שמתביית על מטרה... כאשר המטרה נעה, הוא מתכוונן לעברה. אתם יכולים לדמיין איך זה לחיות חיים שבהם מתגשמים כל רצונותיכם? יכול להיות שהייתם רוצים לחיות חיים כאלו? ה - OUTCOME יסייע לכם בכך.

אז בואו נברר מהו בעצם OUTCOME ?

התרגום המילולי של המילה לעברית יכול להיות: מטרה או תוצאה. אני מעדיפה להתייחס ל -OUTCOME כאל תוצאה. אחת השאלות הפופולאריות שאנו נוהגים לשאול את הקליינטים שלנו היא: "למה אתה מצפה"? ציפייה היא בגדר תקווה שמשהו יקרה, תוצאה היא וודאות שהדבר אכן יקרה. ה - OUTCOME הינו למעשה תמונת תוצאה המתארת את השינוי שאנו רוצים להשיג. היא מתארת כיצד יראו חיינו אחרי השינוי שבו אנו רוצים, ובכך מספקת את ההשראה לפעול לקראת השגתה ויוצרת את הוודאות שהיא תושג.

כאשר מראיינים אנשים מצליחים, ולא משנה באיזה תחום, הם תמיד מספרים שהצליחו רק משום שידעו מה הם רוצים והתמונה הייתה לנגד עיניהם לאורך כל הדרך. הם מודים שאם היו חושבים על כל המכשולים שיהיה עליהם לעבור בדרך, קרוב לוודאי שלא היו עושים אפילו את הצעד הראשון.

תמונת ה - OUTCOME שיש לה מספר כללים ברורים, מביאה למעשה את העתיד אל ההווה, ובכך הופכת את השינוי לחוויה ממשית שמתרחשת כבר עכשיו. מכיוון שהמוח אינו יודע להבחין בין מציאות ממשית לבין דמיון, הרי שברגע שאנו בונים את תמונת ה - OUTCOME ויוצרים אותה בדמיוננו, אנו חווים אותה מבחינה נוירולוגית כאילו היא מציאות קיימת. בכך מתחזקת הוודאות בהיות ה - OUTCOME בבחינת עובדה קיימת.

אז אני מזמינה אתכם ליצור את העתיד שאתם רוצים.

לבניית OUTCOME אפקטיבי מספר כללים:

1. הגדר את ה - OUTCOME במונחים חיוביים - דע מה אתה רוצה ולא מה אינך רוצה. אנשים רבים שאני פוגשת יודעים להגיד לי בקלות מה אינם רוצים. קשה להם מאוד להגיד מה הם כן רוצים. הם יודעים היטב ממה הם בורחים, אך אינם יודעים לאן הם בורחים. פעמים רבות אני שואלת אנשים שאני מאמנת "מה אתם רוצים"? והתשובות שאני מקבלת הן בסגנון "אני לא רוצה להמשיך להשמין", "אני רוצה שיהיו לי פחות לחצים", "אני רוצה לא לדאוג" וכד'. גם כשאני מעמתת אותם עם הנגטיביות שלהם, הם עדיין מתקשים להגדיר מה הם כן רוצים ומתמקדים במה שאינם רוצים, וכך ממשיכים לחוות רגשות שליליים.

הגיעה אלי אישה שחווה המון לחצים בחיי היומיום שלה בבית ובעבודה, והיא מרגישה שהיא מגיבה למצבים שונים בצורה חסרת פרופורציות. כששאלתי אותה מה היא רוצה, ענתה לי: "לצאת מהלחץ". הקשיתי: "ומה את רוצה במקום הלחץ"?, היא ענתה: "אני רוצה לא להיות עצבנית כל הזמן". שוב הקשיתי: "את בעצם ממשיכה להגיד לי מה אינך רוצה לחוות, ואני שאלתי מה את כן רוצה". תשובתה הייתה "להיות פחות לחוצה". לקח המון זמן עד שהייתה מסוגלת להגיד לי: "אני רוצה להיות רגועה יותר". כמובן שגם עם המילה "יותר" יש בעיה, כי יש כאן השוואה למצב שלילי של חוסר רוגע. זו רק דוגמה אחת לקושי של אנשים להגדיר את מה שהם רוצים במונחים חיוביים. כמובן שהגדרה מסוג כזה אינה יוצרת השראה, אלא מחברת למצב הבעיה.

2. הייה ספציפי ככל האפשר - וודא שאתה יכול לראות, לשמוע, להרגיש וכו' את התוצאה. היא צריכה להיות התנהגותית ומוחשית. ככל שהתיאור יותר מפורט ומשתף את כל החושים, כך התמונה יותר מעוררת השראה.

3. קבע מהן העדויות להצלחה - עליך למצוא דרך שבה תדע מתי לתגמל את עצמך . השאלה "איך תדע שהשגת את זה"? היא שאלה מעצימה מאין כמוה. יש בה סוגסטיה לכך שהתוצאה כבר הושגה, ומה שנותר זה רק למצוא את ההוכחות לכך. כדי לתת מענה לשאלה זו, האדם צריך להיכנס לתהליך של חיפוש פנימי, שבו הוא מתמקד במשאביו החיוביים. תשובה כמו "אני פשוט ארגיש את זה", אינה תשובה מספקת. עלינו להקשות: "איך תדע שאתה מרגיש את זה? במה זה יתבטא"?

4. הייה בשליטה על התוצאה - הן קביעת התוצאה והן הוצאתה לפועל צריכות להיות ביוזמתך ובשליטתך. ה - OUTCOME אינו יכול להיות שמישהו אחר ישתנה, אלא איך אתה תהיה כדי שהדברים ישתנו. ההוצאה לפועל של ה - OUTCOME חייבת להיות בשליטה מלאה שלך, ולא תלויה במישהו אחר.

5. וודא שהתוצאה נשמעת אקולוגית ורצויה - דע היכן ומתי אתה רוצה אותה, ומתי והיכן אינך רוצה אותה. התוצאה צריכה להיות לתועלתך ולתועלת אנשים אחרים. הערך אילו השלכות יהיו לתוצאה עבורך.

אלו הם הכללים הבסיסיים ליצירת תמונת ה - OUTCOME . כאשר אתם כותבים אותה דמיינו שאתם כותבים תסריט שבו אתם מככבים בתפקיד השחקן הראשי, היו ספציפיים ככל האפשר, העשירו את התמונה בפרטים, צרו חוויה רב חושית אטרקטיבית ומעוררת השראה. ראו, שמעו והרגישו את עצמכם מצליחים! רק כאשר תמונת ה - OUTCOME שכתבתם מרגשת ומעוררת אתכם, המשימה הושלמה.

עתה אתם יכולים לחוות את עצמכם חיים את העתיד שיצרתם, ולהתחיל להגשימו כבר היום, כי היום הוא העבר של העתיד שכבר יצרתם בזיכרונכם.
אתם מוזמנים לקרוא את תמונת ה - OUTCOME פעמיים ביום לפחות: בבוקר כשאתם מתעוררים, ובלילה לפני שנתכם, כך תופנם התמונה בתוככם הן במודע והן בלא מודע, וכל המשאבים והאנרגיות שלכם יתועלו לקראת הגשמתה.
מאחלת לכם הצלחה ביצירת העתיד שלכם... היום!

רונית גולדברג - מרכז מטרות
קורסים וסדנאות NLP, דמיון מודרך, ו-Coaching
טלפון : 09-7669029
נייד: 050-5407690
דוא"ל: ronit@ronitgoldberg.com
אתר: http://www.ronitgoldberg.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב