דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק - האץ או העץ? 

מאת    [ 17/03/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2095 פעמים ]

התלבטותם של בעלי עסקים על דרך הפעולה הנבחרת בעידן של האטה כלכלית, מזכירה לי את הסיפור שהתגלגל לו במהלך שירותי הצבאי.

באחד מתרגילי השטח צוות טנק היה בדרכו למשימה. ראותו של נהג הטנק היא די מוגבלת והוא קיבל מדי פעם הכוונה ממפקד הטנק המביט החוצה ממרום כיסאו שבצריח. כשהבחין המפקד בעץ הנמצא בדרכו של הטנק הוא הרעים בקולו וצעק לנהג "העץ, העץ" הנהג שהיה חובב מושבע של ספרות יפה היה בטוח שהמפקד מבקש ל-"האץ", והתנגש בעץ בעוצמה.

בעולם העסקים המצב די דומה. ההיגיון אומר שבעידן של אי וודאות כלכלית ומצב פיננסי קשה, יש להוריד עלויות וכפועל יוצא להמעיט בתקציב השיווק, אך יש הגורסים שדווקא עכשיו יש להאיץ ולהשקיע בפרסום כדי לשרוד במצב החדש. אם כך, האם להאיץ ולהסתכן במפגש עם העץ או לעמוד ולהיתקע לידו? ידידי הקוראים יש דרך שלישית...לעקוף.

היום הלקוח נבון יותר מתמיד. בדרך כלל תבונת הצרכנות מגיעה לראשו וכיסו של הלקוח בעיתות הישרדות. מעין מנגנון הגנה מובנה השומר על הלקוח מלבזבז את כספו. מה אנו צפויים לגלות וכיצד עלינו לפעול? עם היגיון בסיסי ועם חוכמת הניסיון נמצא מספר מאפיינים בהתנהגות הלקוחות:

מקטינים כמויות

קונים מה שצריך וממעטים לרכוש כמויות לטווח הארוך.

מוותרים על מותרות

קונים את מה שנחוץ ודוחים את מה שאינו הכרחי.

עושים השוואות

מבצעים סקר שוק מקיף יותר מתמיד, ובודקים אפשרויות רכישה ביותר ממקום אחד.

מחפשים מבצעים

ממתינים לסוף עונה, חיסול מלאי ומכירות חיסול, ופונים לרשתות המציעות מציאות ומבצעים טובים יותר.

משהים את ההחלטה

מתייעצים יותר ומקבלים החלטות משותפות ברכישת מוצרים יקרים. בודקים שוב את היכולות הכספיות.

מתמקחים על המחיר

מפעילים יותר לחץ מהרגיל להשגת מחירים טובים יותר.

ומה אנחנו כבעלי עסקים וכמוכרים יכולים לעשות? ישנם מספר כללי בסיס:

1. הקטינו את המוצרים

הקטנת מוצר מקטינה את המחיר לצרכן אך מאידך מגדילה את הרווחיות לאותו מוצר. תציעו מוצרים קטנים יותר, המחיר מפתה.

2. פרקו את המוצר

בדקו באלו מוצרים או פעילויות ניתן להציע רכישה חלקית ועם הזמן להוסיף פריט נוסף. (לדוגמה: ניתן לרכוש חליפה או מכנסיים, וג'קט בנפרד)

3. הקטינו את מלאי המותרות

מלאי עולה כסף. בדקו היטב את כמות המלאים מול קצב המכירות.

4. עצרו את זליגת המכירות

דווקא עכשיו לא לפספס הצעת מחיר אחת. חיזרו לכל לקוח. תוך 72 שעות בדקו מה החלטתו ותוך 7-10 ימים תשאלו אותו כיצד ניתן להתקדם. גם לקוחות משתהים מקבלים החלטה כשפונים אליהם. אתם תופתעו מהתוצאות.

5. תגדילו את תקציב השיווק באינטרנט

האינטרנט מאפשר הורדת עלויות באמצעות פרסום זול יותר ואפשרות לביצוע הזמנה ללא כוח אדם, דבר המאפשר הורדת מחיר.

5. תכננו לטווח קצר

להכין תכנית שיווק לטווח של עד 3 חודשים. בעידן המשתנה במהירות חשובה מהירות התגובה וההתאמה לשטח. אל תיכנסו להוצאות כבדות. לפעמים מגלים את עומק הבור מאוחר מדי.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב