דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול - ציר ההצלחה העסקית ... 

מאת    [ 16/03/2009 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2005 פעמים ]

במסגרת הרצאותיי שאלתי לא פעם בעלי עסקים ומנהלים בכירים האם הם יכולים להצביע על תכונה אחת דומיננטית באישיותו של המנהל המשפיעה באופן חד משמעי על הצלחת העסק.

כשאתה פוגש מאות ולעיתים אלפי אנשים בחודש לא מן הנמנע שתקבל תגובות שונות במעט, אך להפתעתי התשובות הם רבות ומגוונות גם אם מסגרת הפעילות מצומצמת שבה נוכחים מספר קטן של בעלי תפקידים.

התכונות נזרקות לחלל האוויר במהירות שיא וכל אחד מצביע על החשובה ביותר לדעתו: נחישות, יחסי אנוש, כושר מנהיגות, כריזמה אישית, הבנה כלכלית, יכולת אלתור, מקצוענות, הוגנות, ועוד תכונות רבות אחרות . בבחינת כל התשובות הנפלאות והנהדרות הללו מתברר דבר אחד פשוט ובסיסי, לא ניתן לרכוש אף אחת מהתכונות הללו ללא למידה כלשהיא. רכישת השכלה תואמת, למידה מניסיון העבר, למידה מתוצאותיהם של אחרים...למידה, למידה, למידה.

ניתן לומר שתכונותינו בחיים, רובן ככולן מושפעות מחוויות שנוצקו בנו משחר ילדותינו ועד היום, חוויות אלו לימדו אותנו כיצד לנהוג ולהגיב.

לקחנו מודלים שהצליחו, למדנו אותם היטב ופעלנו ליישם, למדנו שיטות, אימצנו אותם והתחלנו לבצע. למדנו את נסיבות ההצלחה של אלו שהצליחו ובדקנו אם אנחנו יכולים לשחזר. הדברים נעשו מתוך הכרתנו המלאה או לאחר שחלחלו לתת המודע שלנו וגרמו לנו לפעול כתגובה טבעית, שאנו מתרגמים לא פעם כאינטואיציה.

בעידן הנוכחי כמות הידע בעולם מוכפלת אחת ל 4-5 שנים, לפני כ-30 שנה כמות הידע הוכפלה אחת ל- 20 שנה, בתחום התקשורת וההיי-טק כמות המידע מוכפלת אחת ל-10 חודשים (בודקים זאת ע"י הגדלת הזיכרון בשרתי החברה). הזמינות למידע יוצרת מידע חדש, הפכנו להיות כפר גלובלי אחד קטן המקושר באמצעי תקשורת רבים. אנו יכולים לגלוש באינטרנט וללמוד על פעילות עסקית מיוחדת בבלגיה ולמצוא שיטה חדשה המיושמת בשיקגו. החיבור בין שניהם יצור את הרעיון הבא. אם ניישם אותו המתחרה שלנו יצטרך ללמוד ולהגיב. זהו תהליך למידה טבעי.

אין אדם ריק יותר מזה הממלא את עצמו

מנהלים רבים נוטים לומר או לשדר את המסר שאין מה לחדש, הם יודעים הכל.. במקורותינו נאמר "אין אדם ריק יותר מזה הממלא את עצמו". אי למידה אינה חוסר התקדמות, בפרספקטיבה הנכונה זו נסיגה לאחור. דרכים רבות יש ללמידה, ניתן לבחור בכל אחת מהן, אך אין ספק שיש להמשיך וללמוד.

ג'ק וולץ מנהלה האגדי של חברת ג'נרל אלקטריק הוביל אותה בתקופת ניהולו למחזור המכירות הגבוה ביותר בעולם. בספרו המדובר הוא סוקר את חוכמת הניהול האמיתית המועברת על ידו בגובה עיניים, מומלץ לכל מנהל לקרוא ולהפנים. ספרו המצוין נקרא "הדברים החשובים באמת", ניתן לומר שזה נכון גם על ציר ההצלחה העסקית, התכונה המשפיעה ביותר על ההצלחה היא תכונת הלמידה, גם כאן היא הדבר החשוב באמת.



* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב