דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקרקעו לקרקעית האגן, התחברו לרצפת האגן וסגרו סוגרים... 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 4174 פעמים ]

אלו כולם מונחים לאותם שרירים הנמצאים במקום "מסתורי" ומוצנע בין רגלינו, מקום מוצאם של פתחים חשובים בגופנו: צינור השתן, הנרתיק (אצל האישה) ופי הטבעת.

שרירי רצפת האגן (ש.ר.א) מעוצבים כערסל החוצץ בין פתחים אלו לבין אברי האגן: שלפוחית השתן, הרחם והחלחולת (רקטום). הם אחראים על פתיחה וסגירת הסוגרים ונותנים תמיכה לאברי האגן. כמו כן יש הם אחראים לתפקוד מיני וללידה. כאשר שרירים אלו נפגעים, נפגמת יכולתם לתמוך באברי האגן וכתוצאה מכך כל פעילות המגבירה את הלחץ התוך בטני כמו, שיעול, עיטוש, קפיצה, ריצה, צחוק והרמת משא עלולה לגרום ללחץ על אברי הבטן. הנזקים ברצפת האגן יבואו לידי ביטוי כדליפת שתן, חוסר יכולת להתאפק, צניחת רחם, שלפוחית או רקטום. תופעות אלו מחמירות עם הגיל וללידות יש השפעה רבה על חולשת ש.ר.א, על כן עלינו לתרגל ולאמן שרירים אלו.

עד לפני 10 שנים, האמינו שש.ר.א הם יחידה נפרדת ולא הביאו בחשבון את שרירי דופן הבטן (הרחב בטני) ואת זקפי הגב העמוקים (multifidus). מחקרים בנושא גרמו להבנה, שחייב להיות שיתוף פעולה בין שלושת קב' שרירים אלו (שרירי ה-core ), עמ"נ לספק יציבות לגו.

 אז בוא נתחיל לעבוד: המנח: בישיבה על כסא: כפות ידיים משני צידי המושב, גו ישר רכון קדימה (בזוית של 45 מעלות בינו לבין הירכיים) והבטן רפויה. חשוב: לשמור על התארכות והזדקפות הגו תוך כדי איסוף ש.ר.א, רחב בטני, וזקפי גב , כדי למנוע דחיסת אברי האגן ולשמור מפני פריצה של הדיסק הבין חולייתי. אם חשים עייפות יש להפסיק את התרגול כדי למנוע נזק.

1. כווצו (סגרו ומשכו פנימה) את רצפת האגן, אספו בטן והזדקפו תוך כדי שאיפה, כתפיים רחוקות מאזניים ונתקו את רגל ימין. תוך כדי נשפו החוצה בספירה של 10 , נוחו 10 שניות והחליפו רגל. 3 פעמים כל צד.

2. כנ"ל שתי רגלים, החזיקו באוויר קרוב לרצפה ונשפו בספירה של 10 ואז טופפו עם אצבעות הרגלים אחת אחרי השנייה על הרצפה כמה פעמים ונוחו 10 שניות. חזרו על הפעולה 5 פעמים.

3. הניחו את כף יד ימין מאחורי עצם הזנב על הכיסא וכף יד שמאל על הברך הימנית. הרימו עקב ימין (לדרוך על קצות הבהונות) ולחצו את כף יד שמאל כנגד ברך ימין עם מרפק ישר. החזיקו 10 שניות ונוחו 10 שניות. 3 פעמים לכל צד.

4. השענו עם האמות על הירכיים וכפות הידיים מוצלבות. כפות הידיים על הצד הפנימי של הברכיים. כווצו תוך כדי התארכות הגו והוצאת אויר והתנגדו לסגירת הברכיים תוך כדי ספירה עד 10. נוחו 10 שניות ובצעו את התרגיל שוב 3 פעמים.

5. אותה ישיבה על האמות, רגלים יותר קרובות זו לזו, כפות ידיים עוטפות את הברכיים מלפנים. כווצו תוך כדי התארכות והוצאת אויר והתנגדו לפיסוק הברכיים תוך כדי ספירה עד 10. נוחו 10 שניות ובצעו את התרגיל שוב 3 פעמים.

לא צריך להגיע למצב של רצפת אגן חלשה כדי לתרגל. חשוב לבצע את התרגילים הללו כל יום כדי למנוע בעיות בעתיד. בוא ניקח את המודעות הזו לחיי היומיום ונשים לב שאנו אוספים את שלושת קב' השרירים הללו (רחב,בטני, רצפת אגן וזקפי גב) בו זמנית, בזמן עליה במדרגות, שטיפת כלים, עמידה ממושכת במטבח או שאנו מרימים משא כבד. "חשוב היום על המחר".

 

מיכל רהט
מפתחת שיטת ה - SuperPilates
מסייעת לגב שלכם להיות בריא וחזק
http://superpilates.co.il

למדתי שאלוהים לא ברא את העולם ביום אחד - מה גורם לי לחשוב שאני יכול?



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב