דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יזמות עסקית - חלום עצמאותו של העצמאי 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2059 פעמים ]

"איזה עצמאות ואיזה נעליים?" כך בז'רגון עממי וללא מניירות מיותרות, עומד מולי בעל עסק ותיק, ומסנן במבט טרוט עיניים "רק הבוסים התחלפו, עכשיו הם מס הכנסה, מע"מ ואשתי", הישירות הזו גורמת לי לחייך ולהיזכר באדם שיש לו את הג'וב הטוב ביותר בעולם, האפיפיור, יש לו בוס אחד והוא רואה אותו רק לאחר מותו.

קשה לקיים עסק בישראל. שוק מוגבל, תחרות גבוהה, חוקים חד צדדיים ומיסים בלתי אפשריים. לעיתים נדמה שאופן חשיבת המחוקקים מושפעת מימי העריצים, המעסיק נבל והעובד אומלל והגיע יום נקם... ותשלומים. כמעסיק, תממן מס בריאות, תחלוק ימי מחלה, תעניק שעות הנקה, תתגמל בשעות הבראה ואם חלילה העסק יקרוס, לא נחוס עליך, גם דמי אבטלה לא תקבל.

אם הצלחת להזקין ביטוח לאומי יטיל עליך אבסורד נוסף, קצבת הכנסה שתוענק לך לא תהיה ביחס ישיר להפרשות הגדולות שביצעת, תקבל כמו כ ו ו ו ו לם... את הסכום המינימלי.

לא בכדי אנו מתעוררים מדי יום ומופתעים לשמוע על עוד בעל עסק גדול שעבר אל מעבר לים ובעלי עסקים ישראלים המחפשים את השקעתם בחו"ל.

רשימה חלקית זו מאירה את נקודת המבט המעוותת שבה נוקטים כלפי עצמאים. האבסורד גדל כשמבינים שמס' העסקים הקטנים והבינוניים בישראל עובר את מניין ה- 400,000 ומהווה 96% מכלל העסקים במשק. כח עסקי זה מהווה משקל גדול ומשמעותי היוצר מקומות תעסוקה רבים (כ- 45% מכלל המועסקים), ומהווה מקור הכנסה לאוכלוסייה לא מעטה, שללא היוזמה והיזמות הייתה נתמכת על רשויות הרווחה.

הרשויות לקחו את עצמאותו של העצמאי באמצעים רבים, אך בדבר אחד לא יוכלו לגעת.

ללא כוונת מזיד הם יוכלו ליטול את משאבי הזמן המעטים, את האנרגיות והמאמצים, הם יטלו ממך את השלווה וההנאה, אך דבר אחד הם לא יוכלו ליטול ממך... את החלום.

העסקים מזמנים לנו את אחד מכלי ההגשמה רבי העוצמה הזמינים לכל אדם באשר הוא... להפוך את משאת חייו למציאות. ההתנהלות העסקית מצריכה בראשית דרכה את הדבר הבסיסי ביותר, תן לי מוצר ואתן לך תמורה, פעולה זו מאפשרת לך לפעול משנותיך הצעירות ולפתח זאת באמצעים ויכולות, למנף ולסקרן, לשלב יצירתיות , לרתום את הדמיון, ולהציע כל דבר בתמורה לכל דבר. אתה זה שקובע.

לחלום הזה אין מחיר, ערכו רב יותר מכל קשיי הבירוקרטיה, משקלו גדול יותר מכל פקידי האוצר, ואיכותו רבה יותר מכל ראשי האינטרסנטים באשר הם.

החלום הזה הוא חופש היוזמה הרוחנית, היכולת לשקוע בשרעפי הפנטזיה ולהפוך דימיון למציאות. הביטו סביבכם, למעט חומרי היסוד בעולמנו אין דבר אחד שלא נהגה בדמיונו של אדם. הרכב והתמונה, השולחן ודף הנייר , המקלדת והאטב, הנעל והחולצה, הטיסה והחופשה, ההרפתקאה והמשחק. כולם מבלי יוצא מהכלל הפכו למוצר ולרעיון עסקי וכך הגשימו את חלומו של אדם שהיה עצמאי בדמיונו.

החלום הזה, הוא עצמאותו האמיתית של העצמאי.חג שמח.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב