דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ועצות לרכישת פינת אוכל 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 3854 פעמים ]

אם לפני עשרים שנה פינת האוכל הייתה חלק מחדר המטבח, כיום משפחות מעדיפות להשקיע בשתי פינות אוכל, החלטה מוצדקת מאוד לטעמי, ומספקת נוחות ופרקטיקה-
פינה אחת לתא המשפחתי הקטן, משמשת ליומיום וצמודה למטבח, ופינת אוכל נוספת גדולה קרובה יותר לסלון, ומיועדת לאירוח.
שולחנות האוכל הפופולוריים והשימושיים ביותר כיום בשוק מגיעים במידות של מטר רוחב על מטר ושמונים אורך, עם אופציה להגדלה עד לאורך של שלושה מטרים שתאפשר מקום לשישה עשר סועדים ברווחה.
נפוצות פחות הן פינת האוכל עם השולחן העגול והשולחן האובלי ששלטו בעבר הלא רחוק בשוק, את מקומן החליפו פינות אוכל עם השולחן המרובע ואף המתומן.
מידות של שולחנות אוכל למטבח:
שולחן אוכל בסיסי, שמיועד למטבח ומשמש בין ארבעה ועד לשישה סועדים מגיע בדרך כלל במידות של 120, 110, 100, 90, 80 סנטימטרים, וברוחב 64,70,80,90 סנטימטרים בהתאמה.
המידות המקובלות של שולחנות אוכל לאירוח הן כאמור: 100 X 180 סנטימטרים עם אפשרות הרחבה עד 260 סנטימטרים המתאימה ל-12 סועדים, או שולחן באורך של 180 סנטימטרים עם הגדלה באורך 120 סנטימטרים המתאימה לשישה עשר סועדים.
אלו הם הגדלים המקובלים והנפוצים- קחו זאת בחשבון כאשר אתם מתכננים את פינת האוכל בביתכם, אולם במקרים מסויימים ניתן למצוא גם פינות אוכל במידות אחרות שעשויות להתאים יותר לצרכיכם. (מלבד הזמנה אישית אצל נגר).
עיצוב פינת אוכל:
העיצוב העכשווי לפינת אוכל הוא קודם כל משטח האכילה העבה, שיכול להיות עשוי עץ מלא, ועשוי להיות כפלטת M.D.F(תערובת עץ) או סיבית המצופה פורניר (קילוף עץ). לאלה מכם המעוניינים באופי כפרי יותר לפינת האוכל ניתן גם בעזרת ציפוי פורניר עבה מגורד להגיע למראה הלא חלק הסדוק והטרנדי, ונראה כמעט זהה לפלטת עץ מלא בעלות נמוכה יותר. כמובן שבאמצעות פלטת עץ מלא הסדקים הם טבעיים יותר ומתווספים עם השנים, שכן העץ המלא עדיין במצב "חי", ועשוי להשתנות עם הזמן- לא בכדי שולחנות "מתיישנים" הם בעלי המחיר היקר ביותר כיום בשוק. לאלו מכם שלא אוהבים את המראה "המלוכלך" לפינת האוכל מומלץ לרכוש את הפלטה החלקה העשויה סיבית או M.D.F המצופה פורניר ועמידה בפני סדקים, ושאר פגעים, וכמובן אינה משתנה כמו העץ המלא. קחו בחשבון שבקרה של רכישת שולחן אוכל מעץ מלא, קיים סיכוי סביר בהחלט כי הפלטה תיסדק בעתיד.
סוגי העץ המקובלים בפינות האוכל הן בוק ומייפל כאשר הצבעים השולטים הם אגוז כהה, אגוז בהיר, דודבן, ו- ונגה (אגוז כהה כהה). כך גם כיסאות האוכל.
פינת אוכל מחיר:
טווח מחירי פינות האוכל הוא די רחב. פינת אוכל בסיסית למטבח הכוללת שולחן וארבעה כיסאות עולה בחל מ- 3000 שקלים ועשויה להגיע למחיר של 6000 שקלים.
מחירו של שולחן אוכל לאירוח הכולל שש כיסאות מתאימים מתחיל ב- 6000 שקלים ועשוי להגיע עד ל- 11000 שקלים.
מלבד האיכות והעיצוב, ארץ המוצא של פינת האוכל היא בדרך כלל זו שמתנה את המחיר- כיום בשוק מייבאים פינות אוכל מסין, מזרח אירופה, ישראל, איטליה וגרמניה. וכמו כל דבר בתרבות הצריכה, גם כאן made in china הוא בדרך כלל הזול ביותר, אך היזהרו מחיקויים... המלצה שלי היא ללכת על כחול לבן, ולא רק ממקום פטריוטי, אלא שפינות האוכל הישראליות הן העמידות ביותר, ומשרתות נאמנה את המחיר הנגבה עליהן.
מיקי בן-פורת
רהיטי גבעת ברנר
http://www.gbr.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב