דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה שחשוב לדעת על מיטות ילדים וספות נוער 

מאת    [ 15/03/2009 ]

מילים במאמר: 756   [ נצפה 4210 פעמים ]

אחרי שנגמלנו מהחיתולים, ואחרי שהפעוט כבר יכול לקרוא בשמנו הגיע שלב המעבר למיטת ילדים. רוב ההורים מבצעים את המעבר כבר בגיל שנה וחצי, אולם ניתן למשוך עד לגיל שלוש שנים העיקרון החשוב ביותר במיטת הילדים הוא קודם כל העצמאות שהוא מקנה לילדכם- מלול מסורג וגבוה, למיטה רחבה שהוא יכול לטפס עליה בכוחות עצמו ולא להרגיש כלוא.
אם מיטת תינוקות סטנדרטית היא במידות 60 סנטימטרים רוחב ו- 120 סנטימטרים אורך, מיטת ילדים כבר מכוונת לגודל של 80 סנטימטרים רוחב ומטר ותשעים אורך, אורך הזהה לאורכה של מיטה לבוגרים.
מיטת מעבר
מיטת מעבר עשויה להחזיק מעמד עד גיל שש. המיטה נמוכה יותר ממיטת ילדים ונוער וקצרה יותר בכחצי מטר (70 ס"מ 120 ס"מ)
לילדים עד גיל שש המיטה בטיחותית יותר ממיטת ילדים ונוער, ונעשית פופולרית יותר ויותר עם הזמן, גם בשל רצון ההורים לאפשר לילד מיטה שתתאים לגודלו ולאופיו.
למרות זאת, אני יכול לספר לכם שלאחרונה פגשתי בחייל שעדיין ישן על אותה מיטה שהוריו רכשו לו אצלנו ברהיטי גבעת ברנר, לפני כ- 17 שנה. יופי של חיסכון...
מיטה כפולה
לפני כעשרים שנה היה מקובל לצרף מתחת לכל מיטה ארגז מצעים, עם אופציה עתידית לשדרג את המיטה למיטה כפולה. (אגב לאלו מכם ש"לחוצים" על מיטה ברוחב 90 סנטימטרים דעו לכם שבאותה תקופה רוחב המיטה עמד על 70 סנטימטרים למיטת יחיד ולא היווה כל בעיה). כיום השתנו הרגלי הצריכה, וארגז המצעים מפנה מקומו למיטה תחתית, המשלבת מספר מגירות לאחסון. המיטה התחתית יכולה לשמש כמיטה לכל דבר דהיינו מיטה נוספת, אולם צריך לזכור כי מדובר במשטח פשוט ונמוך, ומוטב לשמור אותו למטרות אירוח, מאשר לנצלו לילדכם לטווח הארוך.
ספה מיטה
להורים שמעוניינים במיטת ילדים פחות ילדותית קיימת הספה. הספה"מיטה מותאמת ע"י הוספת כרית מגן (למנוע נפילה של הילד) להורים המעוניינים לקנות מיטה לטווח הרחוק ושתשמש את הילד כבר מגיל שנתיים. אם לא תרכשו בגיל זה את הספה, סביר להניח שילדכם יגיע למצוות הוא כבר יפעיל עליכם מכבש לחצים להחליף עבורו את מיטת הילדים.
קיימים שלושה דגמים עיקריים של ספות נוער:
א. מיטת "אפ-קל" או "קל-על"- ספה עם מיטה תחתית, המתרוממת בעזרת קפיץ לגובה הספה, והופכת אותה למיטה זוגית רחבה.
ב.מיטה וחצי- המיטה הפופולרית ביותר, מאפשרת לינה של שני בני נוער (ולא שני מבוגרים!), חסכונית גם במקום שהיא תופסת בחלל החדר- רוחבה עומד על מטר ועשרים.
ג.ספת ספר- ספת ישיבה הנפתחת למיטה וחצי. קיימת אפשרות גם לרכוש ספת ספר רחבה יותר, ברוחב מטר וארבעים, שהיא כבר עומדת בסטנרדט של מיטה זוגית, אולם יש לקחת בחשבון ולשקול טוב טוב לפני הרכישה את המקום שנותר לשולחן הכתיבה ולארון בעת פתיחת הספה.
מחיר מיטת נוער,עיצוב מיטת נוער.מיטה מעוצבת.
כמו בכל פריט בבית, גם בבחירת מיטה האלמנט האמנותי משחק תפקיד לא קטן, ובמקרים רבים גם מרכזי. הורים שמים דגש רב על עיצוב המיטה ומוכנים לפתוח לשם כך את הכיס. הצבעים הפופולריים לתינוקות ולילדים קטנים הם צבעי הפסטל שמשתלבים יפה על רקע גוף בצבע שמנת ומשרים בחדר אווירת רוגע ושלווה החיונית בגיל הרך. המיטה שמשמשת עד גיל ההתבגרות מעוצבת ומלאה בקישוטים כגון חיות, פרחים ופרצופים.
שלושת הפרמטרים אם כן, הקובעים את מחיר המיטה הם:
א. עיצוב- זכרו כי כל צורה מיוחדת שתבקשו תדרוש השקעה מיוחדת מהנגר, ועשויה לעלות את מחיר המיטה באופן משמעותי.
ב. סוג העץ- מיטות העשויות עץ מייפל או עץ בוק יקרות בדרך כלל ממיטות העשויות מעץ אורן, שיותר שכיח בטבע.
ג. איכות- ההבדלים בין יצרן ליצרן משמעותיים ויש לשים לב לכך. תוכלו בעצמכם לבדוק את איכות המיטה:
הרגישו את המיטה- האם העץ מלוטש וחלק או שהוא קצת מחוספס.
שימו לב גם לאיכות הצביעה- האם יש כתמים או שהצביעה אחידה.
בדקו את המגירות- האם הן עשויות עץ מלא או סנדביץ` (לבידי עץ) חשוף שזול יותר, ופחות עמיד. בדקו האם המגירות צבועות בדפנות או לא.
המחירים נעים בין 2000 ש"ח למיטה באיכות נמוכה ופחות מוקפדת (לרוב עשויה מעץ אורן) ל- 4000 ש"ח למיטה מעץ מייפל"בוק, מקושטת ו"עשויה היטב" שתחזיק מעמד שנים רבות.
אם ברצונכם לרכוש ספת מיטה ("ספפה") הספה הזולה ביותר תעלה סביבות ה- 1500 ש"ח ( אזהרה שלי- הספוג בספות שכאלו בעל איכות ירודה ביותר, צפו כי לאחר שנה סביר להניח שייוצר שקע במרכז הספה...). מחירי הספפות עשויים להגיע עד 5000 ש"ח לספה "מפוארת" באיכות גבוהה.
מפתיעות באיכותן ובעיצובן מיטות המלמין (תערובת עץ בציפוי תעשייתי) של החברות הגדולות ואשר משתלבות יפה בחדרי ילדים בעלי עיצוב רבגוני נקי. המלמין עמיד בפני פגעים, שריטות וציורים של הבנדיט הקטן...
אני מודע לכך שהדבר החם בשוק כיום הוא העץ המלא, אולם מניסיוני אני יכול מאוד להמליץ לכולכם על המלמין, שזול יותר ומצטיין באיכותו. הטכנלוגיה המתלווית לייצור חדרי ילדים עשויים מלמין מפותחת מאוד, ההתאמה למידות החדר היא מושלמת, וגם אצלנו ברהיטי גבעת ברנר מתבצע התהליך- מהמפגש הראשוני וההדמיה הוירטואלית בפני הלקוח, בהתאם למידות החדר כמובן, ועד לשלב הייצור שמתבצע אף הוא באמצעות מחשב, בהעתק מושלם של אותה הדמיה.
מיקי בן-פורת
רהיטי גבעת ברנר
http://www.gbr.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב