דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביבי - עצור בטרם... 

מאת    [ 12/03/2009 ]

מילים במאמר: 881   [ נצפה 2610 פעמים ]

 

תוצאות הבחירות על 27 מנדטים - מחייבות את נתניהו לגמישות בחלוקת התיקים עם חברי הקואליציה.

ברור שיישארו ממורמרים, פגועים, נעלבים - בעיקר בין אנשי הליכוד, אבל זאת הפוליטיקה.

יחד עם זאת, אסור לביב להיכנע, או למסור את תיקי המפתח לליברמן או לש"ס, פן יגרום לקרע בביתו הוא לכן יש לומר לביבי - עצור, בטרם תיהפך לברק. סילבן - התחפש בפורים כ"מורד" במלכות ביבי.

 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר

 

אם נכונות השמועות (המוכחשות בינתיים ע"י נתניהו) כי התיקים שהולכים לליברמן הם: חוץ, תשתיות, בטחון פנים, משפטים, תיירות ומספר וועדות מפתח - הדבר עלול לגרום לקרע פנימי בליכוד, ואולי ליותר מכך.

נכון, שעל נבחרי הליכוד במיוחד 13 הוותיקים ואלה שהצטרפו "לאלטלנה" כשהתחילה לטפס כלפי מעלה להתגמש, להתפשר, בשל הצורך בקואליציה עם שותפים חזקים, אך בטבע המועמדים - הרצון לקבל תיק חזק יותר מחישובי המפלגה ומקואליציה וכאן טמונה הסכנה למפלגה - לעומת אלה שלא יקבלו תיק בכלל. יש כאלה שדורשים תיק איכותי משפיע וכאלה לא יישארו הרבה במלאי של ביבי.

יחד עם זאת - על ביבי להישאר נאמן, ראשית למפלגתו ולאנשיו ולא לתת לליברמן להשתלט על תיקי אכיפת החוק, כמו: ביטחון פנים/משטרה + משפטים, ולא על יתר השותפים לקואליציה לתפוס פיקוד פוליטי.

צירופו של פרופ' פרידמן, לממשלה כתנאי בל-יעבור מטעם ליברמן, אינו מתקבל על הדעת.

יובהר פרופ' פרידמן: הוא בהחלט מינוי ראוי כשלעצמו לתפקיד. הרפורמות שלו - אלה שכבר הופעלו ואלו שהוא מנסה ורוצה ליישם, ראויות לבדיקה ולדיון ציבורי, ואין בהן אותו פסול, שמשפטנים, שופטים בדימוס ופוליטיקאים, בעיקר מהשמאל, מנסים להטיל בו ולפסול אותו. במאמרים קודמים, שהתייחסו לנושא הרפורמות של פרופ' פרידמן, אמרתי כי חלק גדול מההצעות שלו, אינן במקור שלו והועלו לדיון ע"י משפטנים קודמים ואנשי משפט בעלי שם. הבעיה שאני זיהיתי בנושא זה היתה המינון המוגזם שלהם, לאמור: יותר מדי רפורמות רציניות ועמוקות תוך זמן קצר ללא בדיקה מעמיקה של השלכותיהן. הגודש של הניסיונות לתקן ולשנות במהירות הביא את התגובה של ניסיון לפגוע כביכול בשלטון החוק ובמיוחד להחליש את כוחו ומעמדו של בית המשפט העליון שרבים רואים בו, במידה רבה של צדק משפטי, המעוז של הדמוקרטיה. מסירת התיק לליברמן עבור פרופ' פרידמן בתנאים אלה, שאינו בכלל ממפלגתו, "מריח" - לא טוב מצידו של ליברמן לגבי מניעיו הנסתרים.

כפי שאמרתי לעיל, יש בליכוד חברים, כמו סילבן שלום, שמתנגד ולא סובל את נתניהו, כבר שנים רבות. בעבר הוא כבר תקף את נתניהו, לאחר שבבחירות זכה הליקוד רק ב-12 מנדטים, וטען שהוא מוביל את המפלגה לפירוק, שהוא לא ראוי ולא יכול להגיע לכל שכבות העם, כמו סילבן שלום.

המציאות הוכיחה את ההיפך, אבל את סילבן זה לא מרגיע. עכשיו הוא מנסה בעזרת הודעות פרסומים כנסים של פורים, להתחפש למורד במלכות ביבי, דבר העלול לפגוע קשות במפלגה, כי יהיו הרבה מאוכזבים וממורמרים. כאשר כל המאוכזבים מתאגדים יחד, הם ימשיכו את היתר כלפי מטה - בלי חשבון מפלגתי, לאומי אלא אישי בלבד, והם מסוכנים למדי.

צריך לומר לנתניהו - אל תירה ואל תיכנע למורדים לבוחשים לממורמרים, אבל אל תיתן לשותפי הקואליציה מאידך לסחוט אותך ולהכניע אותך. זכור - אין להם ברירה ואין להם לאן ללכת, פרט לליכוד ולכן עם ניהול נכון וחזק אפשר להגיע להבנות והסדרים, הגיוניים מובנים ויצירתיים.

ליברמן אמנם מרגיש שהוא על הסוס עם 15 מנדטים, אבל גם לסוס משא, או סוס מירוצים יש מגבלות ועליו להבין זאת, ואם לא - על נתניהו להסביר לו זאת.

להזכיר לביבי ולציבור - כבר בעבר, כאשר ניסו להחליף ראש ממשלה, בלי בחירות לכנסת ב-2001 נתניהו סירב להתמודד בליכוד מול שרון - בטענה שעם כנסת כזאת לא יוכל לשלוט ולנהל מדינה. התוצאה - שרון ניצח בגדול והוביל את המפלגה ואת עצמו להישגים רבים.

כלומר: ביבי הוכיח בעבר, שעל עקרונות הוא נלחם, אפילו תמורת כסא ראש ממשלה ולכן חבל יהיה אם הפעם, יכנע בגלל הרצון לחזור לשלוט. נקווה שההיגיון הפוליטי מדיני, חברתי יגברו על האגו האישי וחלוקת התיקים בין שותפי הקואליציה, בחישוב של ממשלה צרה אבל חזקה - שיכולה לשרת העם ולטובת העם.

נקודות למחשבה והרהורים:

1.         א.   הסופר המוערך, עמוס עוז, חזר בראיון טלויזיוני (של פגוש את העיתונות עם דנה וויס), על טענתו (מהמאמר בעיתון הארץ), כי המלחמה בעזה היתה לא פרופורצינלית, לנזק שנגרם לשדרות ועוטף עזה על 8 שנות קסאמים/גרדים.

            ב.    הנני מפנה אותו למאמרו של פרופ' דרשוביץ, מגדולי המשפטנים בעולם המשפט, שאמר: "המלחמה בעזה היתה פרופורציונלית מוצדקת ומוכרת לפי המשפט הבינלאומי (ראו מאמרו בוול סטריט ז'ורנל מ-2.1.09).

            ג.     במאמרי באתר זה, התייחסתי לדברי הסופר עמוס עוז, וביקשתי להבהיר, שאין מושג של מלחמה פרופורציונלית - לא היתה כזאת מעולם בעבר ולא תהיה כזאת בעתיד. ואם הסופר יכול לבדוק את השפעת הקסאמים על שדרות ועוטף עזה והנזק הגופני הנפשי, הכספי, לאותם אנשים וילדים מפוחדים המרטיבים בלילות וסוחבים בהווה ובעתיד טראומות קשות, יבוא ויפרט אותם וישווה אז יהיה או סופר-מן או סופר ברברן.

2.         ד"ר סרוב מנהל חדר המיון של בית חולים איכילוב ורופא הסלבס בת"א, נידון ל-15 חודשי מאסר בפועל + 15 חודשים ע"ת + 15 אלף ש"ח קנס, בגין קבלת שוחד, סידור תורים עדיפים ונתינת אישורים פיקטיביים לאסי אבוטבול. אין ספק - שמדובר בכשל מקצועי ומוסרי - אבל העונש מוגזם, לא מידתי ואין צורך להוציא עליו את כל חטאי הרופאים והרפואה השחורה.

3.         הנשיא קצב מואשם מחדש באונס + מעשים מגונים. היועץ מזוז - ניהל את הפרשה, בצורה כושלת ומביכה שאינה מביאה כבוד לפרקליטות ולראשיה. התוצאה במשחק הדרבי עכשיו 1:1 ומחכים לפוטו פיניש של בית המשפט עם כל הכותרות, ההדלפות, והרכילויות - יהיה שמח!

            מעניין שכל הנשים המתלוננות כנגד הנשיא הן באות "א" - מסקנה: אשה עם שם שמתחיל ב-"א" - עושה לו את זה, ומחרמנת אותו.                                                                                    

 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב