דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתרון הומאופתי לבעיות במחזור החודשי 

מאת    [ 10/03/2009 ]

מילים במאמר: 709   [ נצפה 5759 פעמים ]

 

שנות פוריותה של האשה ארוכות יותר היום משהיו בעבר. הווסת הראשונה מגיעה מוקדם יותר, וגיל הפסקתה מאוחר יותר.

"ווסת" הוא השם הכולל לימי הדימום, הנמשכים בממוצע בין 4 ל- 5 ימים. ה"מחזור" מציין את תקופת הזמן שבין יום הדימום הראשון של הווסת ועד ליום הדימום הראשון של הווסת הבאה. זמן מחזור ממוצע עומד על 4 שבועות. בתחילת המחזור החודשי, רמה נמוכה של אסטרוגן מגרה את בלוטת יותרת המוח המייצרת הורמונים המביאים להפרשת אסטרוגן ולהתעבות רירית הרחם. בהמשך התהליך נוצר צבר תאים המכונה "הגופיף הצהוב". במידה ואין הפריה, מתנוון הגופיף הצהוב, רמת ייצור הורמוני המין יורדת, רירית הרחם נמקה ונושרת ומביאה לדימום בחלל הרחם. הדימום מתנקז אל צוואר הרחם ולנרתיק והוא, למעשה, מהווה את הדימום הווסתי.

מחזור האשה הוא דוגמא מדהימה למנגנון הורמונאלי הפועל בצורה מדויקת, ובשנות הפוריות נהנות חלק מהנשים מחווית נשיות נהדרת. לעומת זאת, חלקן האחר חוות קשיים, כאלו או אחרים, הקשורים בהפרעות המחזור החודשי, היוצר קשיים וחריגות.

קיימות מספר בעיות נפוצות במחזור החודשי:

תסמונת קדם וויסתית - כוללת תופעות וסימפטומים המופיעים בין 10-14 יום לפני הופעת הדימום הווסתי. הסימנים השכיחים הם דיכאון, עצבנות, כאבי ראש, אגירת נוזלים והשמנה, בחילה, שלשול, רגישות בשדיים, עייפות וטשטוש. 5-10 אחוזים מהנשים בהן מופיעה התסמונת מגיעות לחוסר תפקוד ומפסידות ימי עבודה בזמן זה.

כאבי מחזור (דיסמנוריאה) - תופעה זו כוללת כאבים בבטן התחתונה, בראש, באגן ובירכיים ומאופיינת בבחילות, הקאות, שלשולים ועייפות כרונית. כ-30 אחוזים מהסובלות  מגיעות למצב של חוסר תפקוד והפסד ימי עבודה.

אי הופעת ווסת)אמנוריאה( - ישנם שני סוגים של אמנוריאה. ראשונית-כאשר מעולם לא הופיע ווסת, ושניונית-אי הופעת ווסת במשך שלושה חודשים או יותר.

 וסת שופעת - מאופיינת בדימום רב במיוחד בזמן הווסת, העלול לגרום לאנמיה וכולל לעיתים הופעה של קרישי דם.

מחזור לא סדיר - עלול להביא לדימום בין ווסתי, היעדר ביוץ, ווסת בלתי סדירה.

הטיפול הרפואי השכיח למרבית מהתופעות המתוארות הוא שימוש בגלולות למניעת הריון ו/או משככי כאבים כגון אקמול, אופטלגין, אדקס וכדומה. 

ההומאופתיה מציעה עזרה ופתרונות חלופיים, ללא תופעות לוואי ונזקים תרופתיים.

מעצם הגדרתה כרפואה הוליסטית (מיוונית: Holistic שלם, טוטאלי), ההומאופתיה רואה את האדם כמכלול, כשלם המקיים קשר רציף בין הגוף לנפש. בהליך הטיפול ההומאופתי יש התמקדות באשה כאינדוודואל ובסמפטומים הייחודיים לה. כל נערה ואשה חוות את הפרעות המחזור בצורה שונה וייחודית, ובעיני ההומאופתיה הסימפטומים וההפרעות הם הביטוי ליציאה מהאיזון וההרמוניה.

מפגש ראשון בין ההומאופת למטופלת אורך בין שעה לשעתיים וכולל תשאול מעמיק ויסודי בנוגע לתלונה העיקרית, וכמו כן לגבי תופעות וסימפטומים גופניים ונפשיים אחרים המשפיעים על אורח חייה של המטופלת. כאשר מגיעות מספר מטופלות אשר סובלות, כביכול מאותה הבעיה, יכול בהחלט להיווצר מצב בו כל אחת מהן תקבל בסיום הטיפול הכנה הומאופתית (השם הנבחר לתכשיר הומאופתי) שונה, המותאמת לייחודיות שלה ולסימפטומים האחרים המרכיבים את חייה והמאפיינים אותה. בניגוד למקרים של עזרה ראשונה, אשר מהווים הפרעה נקודתית ולרוב ממקור חיצוני, ובהם אפשר לצפות מראש אלו הכנות הומאופתיות תדרשנה ובהתאמה לרכוש אותן לפי שיקול דעת אישי בבית המרקחת, הרי שבעיות מחזור הינן חלק מהפרעה כרונית ורק הומאופת מקצועי יכול להתאים להן הכנה הומאופתית בתום פגישת התשאול.

 כך, לדוגמא, הכנה הומאופתית מצמח הכלנית השחורה (Pulsatilla nigricus) עשויה להתאים למטופלת עם דימום ווסתי כהה, שופע, הכולל קרישי דם. במקרה מסוג זה הווסת תאופיין בחוסר סדירות וגיל קבלת הווסת הראשונה יהיה מאוחר יחסית. בזמן הווסת יורגשו כאבי גב ותשישות. המטופלת לרוב, תהיה עדינה, רגשנית, היא תזדקק לתשומת לב, ותעדיף להיות באוויר הפתוח.

הכנה הומאופתית ממינרל סידן פחמני (Calcarea Carbonica) עשויה להתאים למטופלת עם דימום ווסתי שופע הנמשך ימים ארוכים. המטופלת תתלונן על סחרחורות, כאבי שיניים ותחושות קור ברגליים וחזה גדוש לפני הופעת הווסת. כאבי הווסת יוחמרו בעקבות מאמץ מנטלי כגון למידה, למטופלת תהיה נטייה להיעלב בקלות.

ההכנה ההומאופתית מעשב שורש הנחש השחור (Cimicifuga) עשויה להתאים למטופלת החשה בכאבים חזקים יותר ככל שזרימת הדם גוברת. כמו כן היא תחוש גם בכאבי גב, כאבים באזור האגן ובשחלות, וכאבים עולים ויורדים לאורך הירכיים. המטופלת תהיה לרוב מדוכאת, פסימית, מרוגשת ומבולבלת ותחוש כאילו היא "נמצאת בענן שחור".

יש לזכור כי קיימים עוד גורמים רבים מלבד הסימפטומים הגניטלים הנלקחים בחשבון במסגרת הטיפול (מצבה הנפשי והמנטלי, סימפטומים פיזיים אחרים ומאפיינים כלליים נטיות למחלות, קור וחום, תשוקות למזון וכיוצ"ב).

ההכנות ההומאופתיות מגרות את מנגנוני הריפוי הטבעיים של האדם לפעולה והבראתה של המטופלת תכלול היעלמות ההפרעות במחזור שמהן היא סבלה. מכיוון שהטיפול מתייחס לכללותה של האשה ולא רק לסימפטום אחד, תחוש המטופלת שיפור בתחושות גופניות ונפשיות אחרות, תחווה שיפור באורח החיים וחזרה למצב של איזון והרמוניה פנימית.

 

 

 

 

שמי מיכל יהושע , הומאופתית קלאסית מוסמכת RCHom
חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית ובלשכה למקצועות
בריאות משלימים.
מייסדת מרכז "שפירית" לקידום ההומאופתיה.
בוגרת מכללת "מדיסין" ולימודים גבוהים ב"אלמה".
בוגרת התמחות במספר קליניקות ובתי חולים להומאופתיה בישראל ובהודו.
מטפלת בבני אדם וגם בבעלי חיים.
קליניקות בתל אביב, רמת גן ובאר שבע.
טלפון: 052-5758087
אתר וכתובת מייל:
http://shapirithome.com/
http://shapirithome.com/?page_id=25
michal@shapirithome.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב