דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור בעולם של תקשורת המונים 

מאת    [ 10/03/2009 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 3806 פעמים ]

כדי לחקור בצורה עמוקה את הנושא יחסי ציבור בכלל ובאינטרנט בפרט יש צורך להגדיר את המושג "יחסי ציבור" ולהבהיר את ההבדלים בינו לבין פרסום. 


יחסי ציבור הוא תחום הנועד להשיג מוניטין, מיתוג או השפעה ליוזם הפעילות. בשונה מתחום הפרסום בתחום יחסי ציבור משתמשים בעיתונות לצורך השגת המטרה של הלקוח במספר דרכים עליהן נעמוד בהמשך . בתחום יחסי הציבור לרוב אין משלמים כסף לגוף בו מתקיים הפרסום והמידע עובר בדרך של כתבות עיתונות או טלוויזיה רגילות לכל דבר ועניין.


כיום, עם עליית כוחה של תקשורת ההמונים אין כמעט גוף ציבורי או מסחרי שאינו משתמש בשירותיו של איש יחסי ציבור, החל מחברות מסחריות גדולות ועד פוליטיקאים ואישי ציבור. פעולות אלו של יחסי ציבור חיונית לפעולתן השגרתית של כל גוף הרוצה להיחרט בתודעת הציבור וחשיבותו אף גוברת בשעת ניהול משבר בו מצוי הגוף בכל מה שקשור לפרסומים במדיות השונות.

 
שירותי יחסי ציבור ניתן לשכור דרך משרד פרסום המחזיק מחלקה העוסקת בתחום היח"צ או במשרד יחסי ציבור העוסק אך ורק בתחום זה. יחסי ציבור באינטרנט - איך עושים זאת נכון ?


בעשור וחצי האחרונים התבסס כוחה של רשת האינטרנט כגוף משפיע ביותר בתחום תקשורת ההמונים וכפועל יוצא מכך משרדי יחסי ציבור רבים החלו להשתמש בחשיפה שמאפשרת הרשת כדי לקדם את האינטרסים של לקוחותיהם. ישנן מספר דרכים שאותן ניתן לשלב בכדי ליצור תמהיל מוצלח ויעיל של יח"צ באינטרנט. הדרך הראשונה והבסיסית היא הקמת אתר אינטרנט. כיום כל גוף בעל אינטרסים בציבור הרחב מחזיק ברשותו אתר אינטרנט. על איש יחסי הציבור לדאוג לכך שהאתר יהיה אטרקטיבי ויגרום לגולשים לחזור אליו פעם אחר פעם. על האתר להכיל את כל המידע הרלוונטי על השירותים שמספק הלקוח, מאמרים הקשורים לתחום שלו, אפשרויות ליצירת קשר ועוד. כל הגורמים המרכיבים את האתר החל מהויזואליה ועד לתכנים צריכים להישקל תחת אסטרטגיה שיווקית אחידה הנקבעת על ידי איש יחסי הציבור בשיתוף עם הלקוח.


אפשרות נוספת היא השימוש במכתב החדשות (newsletter). זהו מכתב העוסק בחדשות מעניינות, הודעות על אירועים או חידושים הקשורים לחברה או לגוף המוציא אותו לאור. קהל היעד שלו הוא קהל הלקוחות של אותו הגוף או בעלי עניין פוטנציאליים. בעקבות השימוש ההולך וגובר בדרך זו של יחסי ציבור על המכתב להיות ממוקד, אטרקטיבי וידידותי למשתמש אחרת ימצא את דרכו אל תיבת ה-"spam"  של המשתמש. כל הדרכים הללו הן כמובן תוספת לדרך המסורתית של היח"צ - הוצאת הודעות לתקשורת שכעת מועברות גם לאתרי החדשות המקוונים ולפורטלים השונים.


בחרו לכם משרד יחסי ציבור


כמובן שיש עוד אמצעים אינספור להפעלת יחסי ציבור יעילים משום שהתחום הוא דינאמי ומתפתח כל הזמן, אך קצרה היריעה.כיצד לבחור משרד יחסי ציבור שיתאים לצרכים שלכם בדיוק? פשוט מאוד, דרך האינטרנט. לכל משרד יחסי ציבור ישנו אתר ובו דוגמאות לעבודתו, רשימת הלקוחות שלו ושאר המידע הרלוונטי. 

SEO ישראל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב