דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכוח החיוני של האדם בריפוי ההומאופתי 

מאת    [ 10/03/2009 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 3059 פעמים ]

כאשר אנחנו חולים אנו רוצים שהמחלה תעבור ושההרגשה הטובה תשוב אלינו. נדמה, כי זו מוסכמה חוצת גבולות ותרבויות. אולם מהי בעצם אותה מחלה, ומהם אותם הסימפטומים המציקים לנו? ומה שאולי מעניין אותנו יותר מכל: איך ניתן לרפא אותם?

ההומאופתיה היא גישה רפואית אשר פותחה בגרמניה, בסוף המאה ה-18, על ידי ד"ר סמואל האנמן. האנמן היה רופא, כימאי ורוקח, וכמו כן שלט במספר שפות. לאחר מספר שנים בהן שימש כרופא, הבחין האנמן ששיעורי התמותה בקרב החולים היו, לטעמו, גבוהים מאוד, דבר שהביאו למסקנה כי הטיפול בחולים צריך להיות שונה מאשר זה שהיה נהוג באותם ימים. האנמן החליט לפרוש מעיסוקו ולהתמקד בתרגום ספרות רפואית ובכתיבת ביקורת עליה. בחיפוש אחר דרך אחרת, ובהיותו הוגה דעות, פיתח האנמן את ההומאופתיה.

  ההומאופתיה מתבססת על מספר הנחות ייסוד אשר חלקן היו בשימוש כבר מימי היפוקרטס במאה ה-4 לפנה"ס, ומימי פאראסלזוס במאה ה-15 לספירה. הטיפול ההומאופתי מתמקד בהבנת האדם לכל גורמיו, ומטפל בשורש הבעיה ולא רק בסילוק הסימפטום החיצוני הנראה לעין. ההומאופתיה, כרפואה הוליסטית, רואה את האדם כמכלול שלם אשר קיים בו קשר הדוק בין הגוף לנפש. האנמן הבין, כי על מנת לעזור לאדם להבריא יש להבין מהי מחלתו, לבדוק מה גורם לאדם להיות בריא או חולה. יש לנתח איזה כוח, או כוחות, משפיעים על מערכת זו.  האנמן ביקש לבדוק מה גורם לגוף החי להיות דינאמי ומתפקד, ולאותם איברי גוף ממש להפוך לסטטיים ולהירקב כאשר הגוף מת. ובמילים אחרות: מהי החוליה המקשרת בין החיים למוות? כוח חיים זה נקרא בהומאופתיה "הכוח החיוני".

הכוח החיוני הוא זה הגורם לנו לחיות, לגופנו לתפקד ולזוז, למוחנו לחשוב ולליבנו להרגיש ולפעום. הכוח החיוני הוא מעין מפקח ראשי על כל התהליכים הפיסיים והנפשיים באדם. הוא זה ששומר על הסדר.האדם בנוי ממרכיב גופני ומרכיב רוחני, המהווים יחידה אחת. החלק הגופני הנו גלוי לעין וניתן למדידה כמותית ואיכותית. ואילו המרכיב הרוחני אינו גלוי לעין ואינו ניתן למדידה באמצעים המקובלים. הכוח החיוני הוא כוח דינאמי הפועל בצורה אוטומטית. במצבו התקין הוא שומר עלינו באיזון ומהווה בלם זעזועים. הוא עוזר לנו להתמודד בכול רגע עם מגוון סכנות, לחצים, הפרעות, קשיי היום יום ועם בעיות חיצוניות כגון חיידקים, נגיפים, פולשים וטפילים. הכוח החיוני מפעיל תחתיו את המערכת החיסונית והרגשית, ואת פיקחותו של האדם.כאשר הכוח החיוני תקין אנו לא מרגישים אותו, כשם שלא מרגישים את הרגל עד שהנעל לוחצת. כשהכוח החיוני פועל בצורה תקינה, האדם חי בהרמוניה, באיזון וללא שום הפרעה.אבל מתי הדברים מתחילים להשתנות? מתי לוחצת הנעל?כאשר הכוח החיוני פגוע ולוקה בחסר, אז האדם חולה. דבר זה קורה כאשר הכוח החיוני נחלש,לדוגמא בזמן משבר קשה, או כאשר הכוחות המזיקים חזקים מידי. הכוח החיוני מאבד את הכיוון ולא מצליח יותר לשמור על הסדר. למרות ניסיונותיו להביא את האדם להבראה-הוא אינו יכול. הכוח החיוני נאבק, זועק לעזרה, מדליק נורה אדומה.שפתו של הכוח החיוני היא שפת הגוף. שפת הסימפטומים. זה הזמן בו אנו מתחילים לחוש תופעות פיסיות ונפשיות. הסימפטומים החיצוניים, המפריעים לנו, הם לא המחלה עצמה אלא קריאת העזרה של הכוח החיוני. הם "מפריעים" לנו על מנת שנשמע אותם. מה שמקובל להתייחס אליו כמחלה אינו קשור רק לסימפטום אחד. כאשר הכוח החיוני חולה, כל מכלול האדם חולה.

בטיפול ההומאופתי בוחן ההומאופת מגוון רחב של תופעות וסימפטומים אצל האדם, דרכם הוא לומד לקרוא את שפתו של הכוח החיוני. דרכה של ההומאופתיה לטפל היא בעצם לפנות לכוח החיוני דרך הסימפטום-המהווה מעין מתווך-ולא אל הסימפטום עצמו. הטיפול ההומאופתי מחזק את הכוח החיוני ולא נלחם בסימפטום בודד חיצוני. הטיפול מעניק הכוונה המאפשרת להתחבר לכוחות הריפוי הפנימיים הטבעיים שלנו ולהחזיר את הכוח החיוני למסלולו הטבעי.בחיי היום יום שלנו אנו יכולים לראות קשר ברור בין תקופות שהן יותר רגישות, בהן הכוח החיוני עלול להיחלש, לבין הופעת סימפטומים חיצוניים המבטאים את הרגישות והבעיה הפנימית.

 המפגש עם ההומאופת כולל תשאול מעמיק ויסודי לגבי כול מערכות האדם ותחושותיו הפיסיות והנפשיות. זאת, על מנת לקבל כמה שיותר מידע על המהות הפנימית. ההומאופת יבחן את הקשר בין מספר סימפטומים, לדוגמא, הקשר בין סימפטומים פיסיים ונפשיים. בתשאול תהיה התייחסות אינדבדואלית לכול אדם ואדם, לייחודיות שלו ולמצבו בחיים.מכאן אנו יכולים להבין שכאשר באים מספר מטופלים אשר סובלים מאותה הבעיה, לדוגמא מגרנה, יקבל כל אחד מהם טיפול שונה בהתאם לייחודיות שלו.בתום התשאול מתאים ההומאופת הכנה הומאופתית(השם הנבחר לתכשיר הומאופתי) אחת ספציפית למטופל, בהתאם לתלונותיו.

ההכנות ההומאופתיות אינן מבוססות על בסיס כימי, אלא מורכבות ממקורות שונים ומגוונים כגון צמחים, מלחים, מינרלים ועוד. ההכנות פועלות על מערכות דינאמיות המגרות את תגובתו של הכוח החיוני, ועוזרות לגוף להפעיל את מנגנוני הריפוי הפנימיים שלו.הבראתו של החולה תכלול היעלמות הסימפטומים וחזרה למצב של איזון והרמוניה פנימית.

הטיפול מתאים לכול גיל ושלב בחיים ובמגוון רחב של בעיות פיסיות, מנטליות ונפשיות, כגון: מגרנות וכאבי ראש,אסתמה ובעיות נשימה, דלקות אוזניים וגרון, אלרגיות, כאבי פרקים ושרירים,כאבי גב, בעיות עור, בעיות במערכת העיכול, דלקות במערכת השתן והנרתיק,כאבי מחזור, בעיות הורמונליות, הפרעות שינה, בעיות קשב וריכוז, לחץ מבחנים, מצבי רוח משתנים, אי שקט, חרדות ועוד. 

 

שמי מיכל יהושע , הומאופתית קלאסית מוסמכת RCHom
חברה באגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית ובלשכה למקצועות
בריאות משלימים.
מייסדת מרכז "שפירית" לקידום ההומאופתיה.
בוגרת מכללת "מדיסין" ולימודים גבוהים ב"אלמה".
בוגרת התמחות במספר קליניקות ובתי חולים להומאופתיה בישראל ובהודו.
מטפלת בבני אדם וגם בבעלי חיים.
קליניקות בתל אביב, רמת גן ובאר שבע.
טלפון: 052-5758087
אתר וכתובת מייל:
http://shapirithome.com/
http://shapirithome.com/?page_id=10
michal@shapirithome.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב