דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג מוצרים 

מאת    [ 10/03/2009 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 5611 פעמים ]

מיתוג היא שיטה עסקית שמטרתה לבנות תפיסה כלשהי במוחם של האנשים לגבי איזשהו מוצר. מיתוג המוצר נותן לו להיות מזוהה כמוצר שונה משאר המוצרים הדומים, מיתוג נותן למוצרים להיראות כייחודיים על שאר המוצרים הדומים בקשר לתכונה או מאפיין ספציפי, על מנת לעשות מיתוג למוצר מסוים, על המוצר להיות איכותי, בנוסף, על המוצר להיות בעל השפעה חיובית על חיי בני אדם. מיתוג של מוצר "חלש" או מיתוג של מוצר פיקטיבי שמשדר איכות אבל בפועל הוא אינו כזה לא יכול להחזיק זמן רב, הרי בעת שרוצים לעשות מיתוג למוצר אנו מדברים על פעולה שתמשך זמן רב. מיתוג נמשך הרבה זמן, מיתוג של מוצרים ופירמות בינלאומיות ימשך שנים ארוכות.
מיתוג של מוצר צריך להיות דרך ביצוע 4 אסטרטגיות עסקיות חשובות. קודם כל יש להתחיל תהליך מיתוג המוצר בביצוע מחקר וסקר שוק. שלב זה הוא השלב הקריטי בתהליך מיתוג המוצרים, מבלי לבצע מחקר טוב וסקר שוק מקיף, לא תקבלו את הידע והכלים שדרכם תוכלו להתמודד עם הדרישות השונות בשוק. שלב זה יכלול הרבה נקודות חשובות לניתוח, כמו ניתוח המוצר עצמו, היתרונות שלו, נקודת החוזק והחולשה שבו, ניתוח המתחרים הקיימים בשוק, ניתוח קהל היעד של מוצר זה, ניתוח מוצרים דומים שקיימים בשוק, ניתוח נקודות המכירה של מוצרים מסוג זה, ועוד הרבה דברים שבלעדיהם לא נוכל לבצע מיתוג איכותי למוצר.

קודם כל עליכם להכיר את השוק אליו אתם רוצים להחדיר את המוצר שלכם, מאפייני קהל היעד, המתחרים ועוד כמה נקודות בסיסיות, בעת הפגישה תוכלו לבדוק ולהתרשם אם לחברת מיתוג המוצרים אליה פניתם יש את הידע המספיק כדי לסמוך עליה בתהליך מיתוג המוצר שלכם, האם לחברה יש את הכלים האיכותיים לזהות את הנקודות הקריטיות בתהליך מיקוד המוצר שלכם או לא. בארץ אין הרבה חברות שעוסקות בתחום מיתוג מוצרים. למרות ההיצע הקטן בחברות מיתוג מוצרים שיש לכם, אתם יכולים לבדוק כל חברה מחברות מיתוג מוצרים לעומק, ולהגיע למסקנות איזה חברת מיתוג תוכל לעמוד בציפיות שלכם מתהליך מיתוג מוצרכם. בדיקה מקיפה של חברות מיתוג מוצרים תעזור לכם בעת הבחירה, לכן שימו לב למומחיות של החברה בביצוע מיתוג לחברות ולמוצרים, בקשו מהחברה תיק עבודות בגין פעולות מיתוג שהחברה ביצעה, נקודה זו תעזור לכם להתרשם מאיכות העבודה של החברה ולבדוק אם פעולות מיתוג מוצרים שביצעה ללקוחותיה אכן הצליחו.

השלב השני בעת שמבצעים מיתוג למוצר, הוא שלב האסטרטגיה. מיתוג של מוצר דורש בניית אסטרטגית עבודה שבאמצעותה תוכלו להגיע למטרה שלכם והיא כמובן מיתוג המוצר בדרך היעילה ביותר. מיתוג טוב ואיכותי של מוצר מחייב בניית אסטרטגית עבודה שמבוססת על ניסיון רב וותק בתחום מיתוג מוצרים. השלב השלישי בתהליך מיתוג של מוצר, הוא שלב העיצוב ובניית הקונספט של המוצר. תהליך זה כולל בנוסף לעיצוב הלוגו והסמלים של המוצר, כתיבת המסר השיווקי שסביבו אנו עושים מיתוג למוצר. השלב הרביעי והסופי בתהליך מיתוג המוצר, הוא שלב הטמעת המותג בנקודות המפגש השונות בין המוצר לבין קהל הצרכנים הפוטנציאליים. שלב זה הוא השלב בו תוכלו לזהות אם באמת מיתוג המוצר שלכם נעשה כנדרש וקהל הצרכנים נמשך אל המוצר בצורה שרציתם.
מיתוג המוצר או החברה הוא אחד השלבים החשובים בהצלחת המוצר או החברה. בישראל קיימות כמה חברות שעוסקות בענף מיתוג מוצרים ומיתוג חברות עסקיות. בעת שאתם בוחרים חברת מיתוג למוצר שלכם, חשוב מאוד לבדוק מספר נקודות עוד לפני הגעתכם לפגישה הראשונה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב