מה הגורם הפסיכולוגי להצטרפות למועדוני לקוחות?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה הגורם הפסיכולוגי להצטרפות למועדוני לקוחות? 

מאת    [ 09/03/2009 ]
מילים במאמר: 352   [ נצפה 1432 פעמים ]

 
 
האדם מובדל משאר החיים על פני האדמה ביכולת התבונית לבטא במילים את מחשבותיו. כחלק מאותה יכולת קיימת גם ההבנה כי מה שטוב לאחר ודאי טוב גם לי. לכך מצטרפת ההוכחה המוצקת אשר קרויה בפי רוב - מועדוני לקוחות. פלטפורמה זו מאפשרת לאינדיבידואל להצטרף לקבוצה ולהיות חלק ממנה על מנת להיטיב עם עצמו בשל גודלה של הקבוצה. וכמו בימי עבר בהם שבט חזק נמדד בגודלו, כך גם היום, ככל שמדובר באותם מועדוני לקוחות.ההשתייכות שלנו היא השתייכות ראשונית למשפחה, השתייכות לעם, למפלגה פוליטית, השתייכות למקצוע שלנו ולמעמד שלנו. תחושת השתייכות אפילו אל מועדוני לקוחות מעניקה לנו ביטחון, משפיעה על הדימוי העצמי, מפיגה חרדות, ומאשררת את קיומנו. בזמנים עברו תחושת הקהילה היתה מבוססת דיה ולא נדרשה למאמץ מיוחד כדי לתחזק אותה; במאה העשרים, עם המעבר אל הערים הגדולות תחושת ההשתייכות התערערה ואנשים חוו תחושות חרדה, בדידות ואובדן תחושת זהות.מועדוני לקוחות פונים בדיוק אל הכמיהה להשתייכות ומציעות לה סוג של פתרון; בסיטואציה רגילה, אדם מחפש מוצר, נכנס באופן אקראי אל אחת החנויות הרבות המציעות את אותו המוצר, רוכש אותו וחוזר אל ביתו. בסיטואציה כזו, אותו לקוח מקבל את המוצר הספציפי שעבורו הוא נכנס לחנות, אך ברמה הרגשית הוא נותר מנותק - המוצר לא משקף את היותו אדם מיוחד, הוא נותר אנונימי, איש לא מכיר אותו והוא לא מכיר איש מנותני השירות. אותו לקוח לא יוצר קשר של נאמנות או השתייכות אל החנות האקראית אליה נכנס, הוא אינו בוחר בה באופן מודע, ואינו מתוגמל על הבחירה הזו כמו בדוגמת ההשתייכות אל מועדוני לקוחות. מועדוני לקוחות יוצרים עם הלקוח קשר של מחוייבות הדדית, מספקים לו תחושת השתייכות, הכרה בהיותו אינדיבידואל ומתגמלים אותו על הנאמנות שלו. כאשר לקוח בוחר להשתייך אל מועדוני לקוחות הוא יוצר היקשרות רגשית, אפילו תת-מודעת אל בית העסק; מבחינת הלקוח בכל קנייה במקום ושימוש בהשתייכות אל מועדוני לקוחות, הוא חוזר אל מקום מוכר, אשר פונה אליו בשמו הפרטי (הכתוב על כרטיס הלקוח שלו), זוכר את יום ההולדת שלו, מעניק לו הנחה ותיגמול על נאמנותו, ו"מעדיף" אותו על פני הלקוח האנונימי אשר לא משתייך אל מועדוני לקוחות. הקשר הבלתי אמצעי, המנותק ולא תלוי במוצר הספציפי אשר מוכר בית העסק, עונה על הצורך הבסיסי של האדם המודרני שיכירו בקיומו ויזהו אותו כנפרד מן ההמון נטול הפנים.
שי גולן - מנכ"ל Simply Club
Simply Club היא החברה המובילה להקמה וניהול מועדוני לקוחות על בסיס מידע במטרה למצות את פוטנציאל העסקי של הלקוחות הקיימים.
בניסיון רב אנו מנהלים מועדוני לקוחות לחברות מובילות בתחומן ומקדמים באמצעות ניהול חכם של מועדון הלקוחות את המכירות תוך הקפדה על בניית מערכת יחסים ארוכת טווח בין בית העסק ללקוחותיו.
אתר הבית- http://www.simplyclub.co.il
טלפון- 09-9511463
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב