דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הזדמנויות עסקיות בשוק הנדלן בארצות הברית מרץ 2009 

מאת    [ 08/03/2009 ]

מילים במאמר: 608   [ נצפה 3453 פעמים ]

שוק הנדל"ן

הנתונים קשים עוד יותר כאשר מפלחים את ירידת המחירים לפי שווקים. שוק הנדל"ן האמריקאי מורכב משווקים מקומיים רבים. הוא מחולק למדינות ובתוך כל מדינה ישנם תתי אזורים המתנהגים אחרת. בנוסף, נדל"ן באזור עירוני יתנהג שונה מנדל"ן בפרברים או באזור "כפרי".

אזורים כגון לאס וגאס (במדינת נוואדה), פוניקס (במדינת אריזונה) ואחרים נפגעו יותר. מחירי הנדל"ן באזורים אלו ירדו בממוצע בכ-30% ואף יותר. מעל 60% מהמרכזים העירוניים בארה"ב מדווחים על ירידת מחירים בשיעור של מעל 10% ופרברים רבים ברחבי ארצות הברית מדווחים על ירידה של 15% ומעלה.

נתונים נוספים המראים על המשבר בשוק הנדל"ן הינו אחוז בעלי הנכסים שאינו עומד בתשלומי המשכנתא, נמצא בפיגור או הועבר להליך של עיכול "Foreclosure". על פי פרסומי אגודת סוכני הנדל"ן ישנם קרוב ל- 5.5 מליון בעלי בתים, כ- 12% מבעלי הבתים בארה"ב נמצאים בפיגור או שביתם עוכל ע"י נותני המשכנתא.

 

מתי יגמר המשבר בשוק הנדל"ן?

על מנת שמשבר הנדל"ן יגיע לקיצו, מחירי הבתים צריכים להגיע לתחתית. הבנק המרכזי של ארה"ב העריך כי מחירי הבתים יפלו עד לתחתית של 29% במהלך 2010. כלכלני חברת מודיס פסימיים יותר ולהערכתם, מחירי הנדל"ן ירדו בכ-36% ממחיר השיא בטרם יעצר המומנטום השלילי. ראה הרחבה בקישור:  http://taxusaonline.biz/index.php/real-estate/406----q----36-------

 

כדי לעקוב אחר שינוי המגמה, יש לבחון את המדדים הבאים:

מלאי הבתים העומדים למכירה. מדד זה משקף את מספר החודשים הנדרש כדי "להפטר" ממלאי זה מתוך ההנחה שמלאי אפס של בתים העומדים למכירה יביא לשינוי מגמה במחיר. נכון לינואר 2009, מלאי הבתים שלא נמכרו הספיק ל- 9 וחצי חודשים.

המדד השני הינו אחוז הנכסים בעיכול "Foreclosure". קצב בעלי הנכסים המצטרפים למעגל העיכולים עלה מ- 150,000 בחודש נכון לינואר 2007 ל- 300,000 בחודש נכון לדצמבר 2008. כאשר קצב הצטרפות נכסים למעגל העיכולים יחל לרדת, ניא זה סימן לשינוי מגמה ואף לשיפור עתידי במחירי הנדל"ן.

כלכלים מעריכים כי שינוי המגמה לא יחל לפני הרבעון השני של 2010 וזאת בהנחה שתוכנית העידוד הכלכלית של ממשל אובמה תצא לדרכה בשהועות הקרובים ובסגרתה יועברו כ- 75 מיליארד דולר לסיוע לבעלי בתים במצוקה כדי למנוע מהם לאבד את ביתם.

 

הזדמנויות עסקיות

ירידת מחירי הנדל"ן בארה"ב מגלמת פוטנציאל עסקי ליזמים חדי עין. בעלי נכסים שנקלעו ל"לחצים" בתזרים המזומנים, בעיקר בשל ירידת ערך הנכס ועליית תשלום המשכנתא החודשי מנסים "להפטר" ממלאים שברשותם תמורת עסקאות מזומן במחירים אטקרטיביים. בנוסף לכך, בנקים ברחבי ארה"ב, הגדילו את מלאי הנכסים שברשותם בעקבות גידול משמעותי במספר הנכסים המעוקלים. בנקים אלו, מעונינים למכור את הנכס אפילו במחיר נמוך השווה לגובה יתרת ההלואה העומדת כנגד הנכס.

במקביל, בנקים ומוסדות פיננסים מקשים מאוד על רוכשים פוטנציאלים בגיוס משכנתאות או הלוואות לרכישת נכס ממונף וזאת בעקבות משבר האשראי.

קבוצות רכישה, התאגדות של מספר חברים כאשר כל חבר משקיע סכום מסוים (על םי חלקו בקבוצה) יכולה להיות הזדמנות עסקית פוטנציאלית במידה ואותר נכס אטרקטיבי בשוק מתאים. קבוצת הרכישה תוכל לגייס הון עצמי לרכישת הנכס בעיסקת מזומן, מה שיאפשר ניהול משא ומתן אטרקטיבי יותר להורדת מחיר הרכישה.

 

סיוע ליזמים ישראלים

חברת Tax USA מלווה יזמים וקבוצות רכישה בארה"ב.

חברת TAX USA  מלווה יזמים וחברות ישראליות בפעילות עסקית בשוק האמריקאי.  החזון של מייסדי החברה הינו לקדם את היזמות הישראלית בארצות הברית. נציגי החברה פועלים במרץ רב לסייע ליזמים המעונינים לפתח את עסקיהם בארצות הברית מהשלבים הראשונים של תכנון והכנה לשלבים המעשיים של הקמת החברה בארה"ב, סיוע בתפעול (ספקים, לקוחות, עובדים), עמידה בכל דרישות החוק (מיסוי, דיווחים) ועד גיוס הון ו/או סיוע במציאת שותפים/מכירה/מיזוג.

על מנת לתאם מפגש ראשוני נא צרו קשר במייל    Pinny@tax-usa.net  .
אנא השאירו פרטי התקשרות ותקציר על המיזם.  נציגינו יצרו עימכם קשר בהקדם.

ניתן לקבל מידע נוסף על המשק האמריקאי ועל פעילות חברות ישראליות בארצות הברית באתר "זירת העסקים לישראלים בארצות הברית" המופעל ע"י Tax USA בכתובת:  http://www.taxusaonline.com

http://tax-usa.net
http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.


Tax Usa Inc.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב