דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורים שמח - החג הכי שמח בעיר 

מאת    [ 08/03/2009 ]

מילים במאמר: 685   [ נצפה 2297 פעמים ]


מאת: מערכת "קבלה לעם"

אז מה היה לנו פה? רעשנים, מסכות, תחפושות פורים, חגיגות, הרבה יין, אוזני המן, ממש חגיגה. כאילו שזו הפעם ראשונה שאנחנו מנצחים את האויבים שלנו. הרי כבר ניצחנו את היוונים, ניצחנו את פרעה, כל כך הרבה עמים ניסו להשמיד אותנו במהלך ההיסטוריה וניצחנו, אז על מה החגיגה דווקא בפורים?

פורים, אומרים המקובלים, מסמל את המדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר שאליה נזכה כולנו להגיע - המדרגה בה אנו מחוברים לאושר המוחלט, הרגשה של שלמות ואהבה אינסופית. המצב הזה נקרא בקבלה גמר תיקון. סיבה אמיתית להיות שמח.

המשתתפים במסיבת פורים: המיטיב, הטוב והרע

נתחיל במגילה.

סיפור המגילה מכיל בתוכו טלנובלה של ממש בה קונספירציות, שליטה, תאווה ניסיון לרצח, מלכה בעלת השפעה ומלך בעל עוצמה, משמשים ניצבים לסיפור אחר לגמרי, שמתרחש מעבר לדמיון ולמילים. למעשה זה לא סיפור, אלא מדריך למסע רוחני אליו יכול לצאת כל אחד מאיתנו, ממש עכשיו.

הנפשות הפועלות והשחקנים שמשתתפים בהצגה מייצגים, כל אחד, תכונה או רעיון מסוים, דרכו אנו מבינים את הכוחות הפועלים בתוכנו, איתם אנו מתחילים את המסע המאושר בחיינו- מסע לגילוי רוחני, לגילוי השלמות והנצחיות.

מגילת אסתר היא גם מגילת הסתר: מגילה - מלשון גילוי, אסתר מלשון הסתר, כלומר גילוי ההסתר.

רק כשאנו מצוידים בכלים הנכונים, הופכת המגילה עבורנו למדריך הפעלה מפורט ומדויק בו נגלה את מטרת חיינו ואת השמחה האינסופית- שמחה בה פורים שמח זו ברכה שמלווה אותנו כל השנה.

 פורים שמח - החגיגה רק מתחילה

בתחילת המגילה אנו פוגשים בבמאי של המחזה, אחשורוש המלך. הוא זה שמנווט את הדמויות השונות, מפעיל אותן והן כולן רוצות להיות כמה שיותר קרובות אליו.

במחזה שלנו המלך מסמל את הכוח העליון, את הבורא, שתוכניתו היא להתגלות לנו דרך סיפור המחזה.

המגילה נפתחת במשתה ממושך בן מאה ושמונים יום. שישה חודשי חגיגה בבית המלך נשמעים כמסיבת פורים הכי טובה בעיר, פורים שמח שאף אחד לא היה רוצה להפסיד. אולם, כאמור, לדברים יש משמעות עמוקה יותר.

בקבלה מסמל המשתה הזה את סיומה של תקופה - מדרגה רוחנית אחת, ואת תחילתה של תקופה- מדרגה רוחנית חדשה.

הכוחות הפועלים בתוכנו - ושתי, אסתר, המן ומרדכי

נתחיל בושתי. ושתי מוזמנת למשתה הגדול, אך מסרבת להגיע. ושתי מסמלת מדרגה רוחנית קודמת, לכן היא נעלמת מהסיפור כבר בתחילתו.

שאר המשתתפים, גם הם מסמלים כוחות הרוחניים המצויים בנו: הכוח הטוב שרוצה רוחניות, הכוח הרע שמתנגד ומנסה לחסל את התהליך הרוחני שהתחלנו, המחשבות, הפרעות שמסיטות אותנו מהתהליך הרוחני, הכול נמצא בנו ומופיע במגילה בדמויות שונות:


    • אסתר מסמלת מדרגה רוחנית חדשה, קשר קרוב יותר אל המלך. קשר רוחני שנבנה במהלך המחזה.

    • בגתן ותרש מסמלים את ההפרעות הצפויות לנו במהלך התהליך הרוחני, הם מנסים לחסל את התהליך הרוחני אותו התחלנו. בגתן ותרש, ידידיו הטובים של המן ומשרתי המלך, זוממים לרצוח את המלך ובכך להרוס לנו את החגיגה, את המשתה, את חג פורים שמח לו אנו מייחלים, שמסמל את המדרגה הרוחנית הגבוהה ביותר - גמר תיקון. מי שעוצר אותם מבעוד מועד זה מרדכי היהודי.

    • מרדכי היהודי מסמל את הכוח הרוחני שחבוי בתוכנו, כוח השואף להיות בקשר מתמיד עם הבורא. הסיפור על כך שמרדכי יושב בשער המלך מרמז לנו על משמעותו הפנימית, מרדכי מתגלה כשלא נותרה ברירה והוא חש שהמלך בסכנה וכך גם הקשר שלנו אל המלך.

    • המן מסמל את הכוח האגואיסטי שנמצא בנו. המן גם רוצה להיות קרוב אל המלך, אבל בדרך אגואיסטית. דרך שרק מרחיקה אותו מהאושר לו הוא מייחל.

    • היהודים במחזה מסמלים כל אחד מאיתנו, כל אחד המזהה את כוח המן המצוי בו וכוח מרדכי. אנו יכולים להתפתות אחרי הטבע האגואיסטי שלנו ולהיסחף אחרי המן או לבחור בדרך חדשה ולהצטרף למרדכי, הכוח הרוחני.

 

סיפור המגילה הוא סיפור של מאבק בין "בני האור לבני החושך" שני כוחות שנמצאים בנו. המן, האגו שלנו, מתעתע בנו וטוען כי בידו השיטה להתקרב אל פורים שמח, אל האושר ומרדכי, הכוח הרוחני שבנו, שעוזר לנו להבין שכל כוונתו של המן זה להרוג ולהשמיד את כל היהודים, להרוג ולהשמיד את התהליך הרוחני, את הקרבה האמתית לבורא.

בצורה דומה, אנו מבינים כיום, כי הטבע האגואיסטי שבנו רק מביא אותנו לייאוש, אכזבה ופירוד מהם אנו רוצים להתנתק דרך הרוחניות.

המסר פשוט: אדם שבוחר בדרך הקבלה מקבל את כל הטוב שהמלך רוצה להעניק לו וזוכה באושר. אם נשכיל לבחור בדרכו של מרדכי על פני דרכו של המן נזכה כולנו להגיע למקום שאליו אנו כה משתוקקים. אז תיפתח בפנינו חצי המלכות... את החצי השני ישלים כבר המלך.

אז, שיהיה פורים שמח!
"קבלה לעם" מטעם קבוצת המקובלים "בני ברוך" הוא עיתון הכתוב "בגובה העיניים" ושואף להעביר את חכמת הקבלה האותנטית בשפה פשוטה, קלה ומדעית. "קבלה לעם" הוא עיתון א-פוליטי, לא מסחרי ומטרתו היא להפיץ בצורה חופשית וללא תשלום את הידע העצום הטמון בחכמת הקבלה

להמשך קריאה

פרשת השבוע עם גיל קופטש



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב