דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עשר סנטימטר 

מאת    [ 08/03/2009 ]

מילים במאמר: 668   [ נצפה 2990 פעמים ]

עשרה סנטימטר

עשרה סנטימטר זה כל מה שמפריד ביני לבין העושר והאושר. עשרה סנטימטר כל כך חשובים שהיו יכולים לשנות את חיי מקצה לקצה. במקום מטר תשעים ושבעה סנטימטר, יש רק מטר שמונים ושבעה סנטימטר, וזה לא מספיק.
לעודד קטש יש מטר תשעים וחמישה סנטימטר, ועם כל זה הוא ישחק בליגה הטובה בעולם, ואילו לבני יש רק מטר שמונים ושבעה סנטימטר, שאיתם הוא ישחק בליגה למקומות עבודה, או לכל היותר בליגה הפלסטינאית. יכול להיות שהייתי צריך לתת לו ללכת יותר בגשם, או לשתות יותר חלב, או שאולי הייתי צריך להתחתן עם אחת בסביבות המטר ושמונים סנטימטר, ולא עם מטר חמישים ושמונה סנטימטר על עקבים גבוהים.
ומה לא עשיתי כדי שבני יהיה שחקן כדורסל. עוד כשהיה בלול שמתי לו שם כדורים, אמנם קטנים וספוגיים, אבל כדורים. עוד לפני ידע לזחול, ידע לגלגל כדור, המילה הראשונה שלו לא הייתה אבא או אמא, אלא כדור.
את כל כולי הקדשתי למען קידום הקריירה הכדורסלנית שלו. החלפתי מקום עבודה רק כדי שאוכל לאמן אותו כל יום אחרי הצהריים; לא החלפתי מכונית במשך שנים, כדי שאוכל לממן טרנינגים ותלבושות מקוריות של השיקגו והלייקרס, וכדי שאוכל לקנות לו בכל שנה לפחות שלוש זוגות של נייק אייר ג'ורדן; כשכל החברים שלו בגן שיחקו בארגז חול, הוא כבר ידע להטביע, וזה לא משנה בכלל שזה היה האסלה שבשירותים; וכשחבריו צפו בדבורה מאיה, הוא צפה בקלטות של האן.בי.איי.
כשהגיע בני לכיתה ב' הוא נבחן למכי ראשון לציון והתקבל. בכיתה ג' כבר הגיע למועדון שהוא חלומו של כל שחקן מכבי תל אביב. זה הייתי אני שהבאתי אותו לכל אימון ונוכחתי לדעת שאני לא המטורף היחיד. הורים מודאגים ישבו סביבי וכססו ציפורניים בדיוק כמוני, בראותם את ילדיהם מתרוצצים נעדרי כשרון וקואורדינציה ומנסים להחדיר את הכדור לסל שתקוע בשמיים.
בכיתה ה' נפל דבר ששינה את אורח חיי המשפחה. מגלה הכישרונות של הפועל רעננה התפרץ אלינו הביתה, והודיע לנו שמצא שהבן שלנו פוטנציאל אדיר, ואם טובת הספורט במדינה עומדת לנגד עינינו, אנחנו צריכים להפקיד את האוצר בידיו, והוא יצעיד בעזרתו את הכדורסל הישראלי אל מעבר לאופק. באותה שיחה מינה אותי למנהל הקבוצה ושכנע אותי להעמיד את הטנדר שלי לרשות נבחרת החלומות. לאשתי הוא המליץ להגיע לכל אימון עם עוגה ושתייה כדי לעזור בגיבוש השחקנים.
גם שאר ההורים בקבוצה נרתמו למען המטרה הנעלה, ותוך זמן קצר הפכנו לקבוצת תמיכה מגובשת. ליווינו את ילדינו לכל אימון, בשבתות עם שחר היינו כבר בדרכנו למשחקים במקומות נידחים וכך הכרנו את הארץ, את בתנו מסרנו לאימוץ, והיינו עסוקים אך ורק בקידום הפספוס. כל אימון היה חשוב, כל משחק קובע, כל סל של בני מילא אותי גאווה וכל החטאה שלו נראתה לי כבגידה אישית. לאט לאט נשאבנו למערבולת שסחפה אותנו לשיאים חדשים של חוסר שפיות.
כך קרא שמצאתי את עצמי בתפקיד המרגל שיצא לרגל אחר קבוצות אחרות. ובמלחמה, כמו במלחמה, השתמשתי גם בשיטות שהק.ג.ב והסי.אי.איי עוד לא שמעו על אודותם. פעם, לפני טורניר חשוב, נסעתי עד כפר תבור כדי לרגל אחרי היריבה שלנו בחצי גמר הקט-סל. עשיתי רשימות, צילמתי, התערבתי בקהל ושמעתי את ההורים. אפילו הצלחתי להשיג מחברת של הכוכב שלהם כדי שהגרפולוג שלי ינתח את אופיו וחולשותיו. במקרה אחר פצחתי את הסוד שהפיל קבוצות צמרות רבות, והוא סוד ההחלקה. זכרתי שבמגרש הפועל חולון מורח איש התחזוקה וקס מיוחד על הפרקט שעה לפני המשחק. לשחקנים המקומיים יש אנטי וקס על הנעליים, ואילו האורחים משחקים הוקי קרח, כי הם מחליקים על הווקס. וכך, בעזרת אביו של אחד הילדים בקבוצה, שבמקרה גם שרת ביחידה מובחרת, הצלחנו להשיג דוגמה מהווקס הסודי, וברפא"ל פיתחו עבורנו משחה שמורחים על הסוליה, וכך זכינו בטורניר.
הטירוף הזה נמשך חמש שנים. איבדנו חברים, קרובים ואת ההורים שלנו ראינו רק בליל הסדר. לבסוף הבחנתי שבני מיצה את עצמו בקבוצה, ובעסקת קומבינציה מסובכת הצלחנו לחלץ את כרטיס החשקן שלו תמורת חמישה כדורים. כשהגיע רגע מימוש הפוטנציאל, חשבתי לתומי שסוכני השחקנים והמועדונים הגדולים יעמדו בתור ויציעו לנו הצעות מפתות, אלא שאז שמעתי רק את המשפט: "אילו היו לו עוד עשרה סנטימטר".
המכה הייתה קשה, החלומות התנפצו והמשפחה נכנסה למשבר עמוק. בלית ברירה נאלצתי לחזור לעבודה במשרה מלאה וניסיתי לאחות את השברים. תוך זמן קצר הסקתי מסקנות. הודעתי לבני שאם הוא מתחתן עם מישהי בגובה פחות ממטר ושמונים, אני מנשל אותו מהירושה. לא היו לי כוונות להיכשל פעם נוספת.

גבי רמני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב