דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ללמוד משגיאות של אחרים בנושא קידום אתרים 

מאת    [ 07/03/2009 ]

מילים במאמר: 1086   [ נצפה 2295 פעמים ]

הלימוד הכי מועיל הוא לימוד מניסיונם של אחרים כיצד יש לקדם את האתר כדי שיגיע למקום ראשון בגוגל. למרות שהאינטרנט צעירה בשנים (יחסית), נצבר כבר ניסיון רב ועל כן אפשר כבר משגיאות של אחרים וכמובן – מההצלחות שלהם.

אם אתה שואל איך להיות ראשון בין תוצאות החיפוש בגוגל של מילה או ביטוי אשר רלוונטיים לאתר שלך, עליך לבחון מה עשו אתרים שהצליחו, ובגדול, ולבחור משם את הכלים המתאימים לך. אפשר להתבונן ברשימת התוצאות גם מכיוון אחר, ולשאול מה יקרה אם לא תעשה את הפעולות הדרושות. האם תצליח להגיע למקום ראשון בגוגל, או לפחות להיות בין הראשונים?.

רכוש Domain Name מוקדם ככל האפשר
בעלי עסקים רבים אינם מוכנים להשקיע בהתחלה כספים מיותרים (גם אם מדובר בסכום כסף נמוך שמסתכם בכמה עשרות דולרים לשנה) על דבר שאולי עשוי להסתיים בכישלון. בנוסף, כמו בעלי עסקים רבים אחרים הם קושרים את רכישת שם האתר, הדומיין, עם תשלום עבור אחסון האתר – דבר שאינו נכון. רכישת שם לחוד ורכישת מקום אחסון לחוד.

הניסיון לחסוך ו/או חוסר האבחנה שבין שם דומיין (domain name) לבין מקום האחסון מביאה בעלי עסק ל"חסוך" את רכישת שם הדומיין ולבנות את האתר שלהם במסגרת אתר אחר.

נניח ששם האתר הוא yossi. במקרה זה, כתובת האתר שלך במסגרת אתר אחר (אתר מארח) עשוייה להיראות כך: www.websitename.co.il/yossi או כך: yossi.websitename.co.il. מה יקרה כאשר בעל האתר ירצה לשנות שרת האחסון? אין בעיה לעשות זאת באופן טכני, אבל עלולה להיווצר בעיה מול מנועי החיפוש, מכיון שכל הכתובות משתנות. במקרה זה דירוג האתר יורד, ולמעשה כאילו נולד אתר חדש על כל המשמעויות הנובעות מכך!

מתי לרכוש דומיין? עושים זאת בשלב המוקדם ביותר האפשרי. שתי סיבות לרכישת הדומיין מהר ככל באפשר: האחת, צריך לרכוש מהר לפני שמישהו אחר ירכוש את השם שבדיוק מתאים עבורך, והשנייה, לוותק האתר יש משמעות עבור גוגל ומנועי חיפוש אחרים.

שם דומיין דומה מאוד לשם חברה (עסק). לא חשוב היכן המשרד של החברה נמצא באופן פיזי, אבל הוא תמיד יזוהה עם שם החברה. כך גם עם שם דומיין שילווה אותך ואת כל דפי האתר. חשוב על כך!

בנוסף, התוכניות שמודדות את מספר הכניסות לאתר מעדיפות מצב שבו יש לאתר שם דומיין  נפרד. אם יש לך שם אתר (שם דומיין) משלך, יש לך אפשרות לקבל סטטיסטיקה מדויקת על התנועה אל האתר שלך, ותתפלא, במרבית המקרים התנועה תגדל רק מכיון שיש לאתר שלך שם משל עצמו.

אתרים רבים מציעים איחסון בחינם, עשרות תיבות דואר ועוד שירותים, העיקר שתבוא ותבנה את האתר שלך תחת מטריית האתר שלהם. למה לדעתך הם עושים זאת? – מכיוון שאתה תגרום לתנועה אל האתר שלך, אבל למעשה, התנועה תיספר לזכות שם הדומיין, או האתר, המארח. מתוחכם, לא כן?

המחיר המקובל עבור שם אתר (domain name) הוא בין 9 דולר לבין 18 דולר לשנה. אני סבור שכל בעל עסק יכול לעמוד בעלות של דולר וחצי לחודש, האם לא כן?

גם אם האתר מתברר ככישלון, עדיין יהיו בידיך שם האתר ותיבות הדואר ששויכו לו, וגם זה משהו, כך, ההפסד הוא לא ממש גדול.

הקם עלון מידע (ניוזלטר) מיד בהתחלה
אחד הכלים החזקים לשמירת קשר עם לקוחות ולהגדלת היקפי המכירה מלקוחות חדשים או ותיקים הוא עלון המידע, או הניוזלטר. עלון המידע מאפשר לך להודיע ללקוחות שלך על דברים חדשים ועל דברים המעניינים אותם כדי לגרום לכניסה חוזרת שלהם אל האתר שלך.

בנה לך קהילה של לקוחות המדוורים על ידך פעם בתקופה, וכך תשמור על קהל לקוחות נאמן, המכיר אותך, ואשר איתו אתה בונה יחסים. כאשר יגיע הרגע המתאים (מבחינת הלקוח) לביצוע העסקה, אל מי אתה חושב שהוא יתקשר? אל מי שהוא מכיר ויכול לסמוך עליו – ובמקרה זה, אתה! שמור על קשר באמצעות ניוזלטר.

קדם את עלון המידע במלוא המרץ
כדי לעודד את הפונים לאתר להרשם לעלון המידע המופץ על ידך, אל "תסתיר" את טופס ההרשמה לקבלת העלון, ואל תציג אותו במקום אחד בלבד, כי כך רק מעטים יגיעו אליו. רצוי להציג את טופס ההרשמה לעלון המידע, ניוזלטר, בכל דף. כך תאפשר לגולשים וגם ללקוחות להרשם מייד ללא טרחה וללא חסמים.

אם אתה קובע קישור בדף כלשהו באתר ומצפה שאנשים ילחצו עליו כדי להגיע אל טופב הרישום לעלון המידע, אתה צפוי להתאכזב. רק מעטים יבחינו בקישור ויפעילו אותו, או שהם יהיו עצלנים מכדי ללחוץ עליו.

קדם את האתר שלך
קידום האתר אינו נעשה באופן חד-פעמי לאחר עליית האתר לאוויר. זוהי פעילות יומית, שבועית או חודשית. זו טרחה אשר משתלמת לאורך זמן, ואשר מוצאת את ביטויה בגידול במספר המבקרים ובשאר מדדי ההצלחה של האתר.

קידום אינו מעשה רק על ידי רישום האתר שלך במנועי החיפוש. קידום, פירושו שאתה מכין את תשתיות האתר לקראת בביקור של גוגל או מנוע חיפוש אחר, עושה מחקר על מה אנשים מחפשים באינטרנט, כותב תכנים וממטב אותם, מחליף קישורים עם אתרים אחרים, מדבר על האתר שלך ברשתות החברתיות וגם עושה פעילות שיווקית מחוץ לאינטרנט.

במבט ראשון נראה שעבודה רבה כרוכה בכך. האמת –הדבר כרוך בעבודה רבה שאין לה סוף. תמיד אפשר לכתוב עוד דף תוכן באתר, לפרסם עוד מאמר, עוד פוסט, או עוד תגובה בפורום שאינו נמצא באתר שלך אך מתייחס אליו. כל הזמן עליך לעשות פעילויות חידוש ושיפוץ באתר שלך (on site) וגם מחוץ לאתר שלך (off site). פעילות אחת בלבד לא תועיל. עליך להקפיד על המכלול של פעילויות התמיכה.

טופס 'צור קשר'
מרבית העסקים מציבים באתר את כתובת הדואר שלהם (e-mail) בצורת קישור. כלומר, לחיצה על הקישור מפעילה את תוכנת הדואר במחשב הלקוח, ואז הגולש יכול לשלוח דוא"ל. מהר מאוד יתברר לך שהלקוחות מתעצלים ללחוץ על הקישור למרות פשטות הפעולה, מה גם שרבים מפעילים תוכנות דואר שאינן של מיקרוסופט, כמו למשל gmail ,walla ,yahoo ואחרות. לחיצה זו תרגיז את הגולש מכיוון שהיא לא תפתח את תוכנת הדואר "שלו" (gmail, למשל).

הפתרון הוא ליצור טופס 'צור קשר' שיהיה זמין בכל עמוד. כן, בכל עמוד הצב טופס צור קשר בו הגולש יוכל להכניס את פרטיו ולשלוח. אל תשים קישור לטופס צור קשר הנמצא בדף... צור קשר, שים במקום הקישור את הטופס עצמו.

סיכום
במאמר זה הצגתי לפניך מספר פעולות שנדרשות מבעל אתר אשר רוצה בהצלחתו על ידי קידומו במנועי החיפוש ושואף להיות ראשון בגוגל, ובעיקר בעיני הגולשים-הלקוחות, אשר ירכשו מוצר, שירות, ייעוץ וכד'. על רעיונות נוספים תוכל לקרוא בעלוני המידע שלי וביניהם: "9 טיפים לאתר אינטרנט מצליח".
בהודעות הדואר שתקבל ממני יהיו תכנים שיאפשרו לך לעשות את הדברים הנכונים באתר שלך ולקדם אותו במנועי החיפוש כדי להביא יותר גולשים וליצור יותר מכירות או הפניות. ההרשמה לקבלת עלון המידע (הניוזלטר) שלי – חינם!

זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית ופרסום בגוגל. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר ובינהם ספר פרסום בגוגל. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה"

 

זהר עמיהוד יועץ קידום באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מרצה במכללות ובמסודות להדרכת שיווק באינטרנט. תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. מחבר ספרי מחשבים רבי מכר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב