דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול מכירות וניהול משא ומתן אפקטיביים במיוחד 

מאת    [ 07/03/2009 ]

מילים במאמר: 607   [ נצפה 2615 פעמים ]

ניהול משא ומתן מתקדם בכול מצב מקדים של ניהול משא ומתן ואו ניהול מכירות יש לתת את הדעת לשאלת המשתתפים בו, מומלץ לבחון מי הם מקבלי ההחלטות שמולך? האם הם מורשים "לסגור עניין" ולחתום על ההזמנה? ניהול משא ומתן איכותי מחייב אותכם בתחילה כמקצוענים בתחום ניהול המכירות עליכם לאתר מייד האם העומדים מולכם הכן מתכוונים להתקדם לקראת סגירת עסקה? עושים זאת באמצעות כמה שאלות פתוחות המציגות תועלות מוחשיות ומניעות אותם לשקול התקדמות אל עבר סגירת העסקה.


ניהול משא ומתן מתחיל בכלל יסוד המהווה בסיס ראשוני לתהליך מוצלח. הכלל הראשון שבלעדיו לא יצלח תהליך ניהול משא ומתן או ניהול מכירות הוא- יצירת אמון. כידוע לנו, אמון מתגבש לאורך זמן ונבחן בצורות שונות, בעיקר על ידי הצד השני לו אנו מבקשים למכור. לא אחת יש חובה לבנות אמון במצבים משתנים כמו למשל התמודדויות מול סוגים שונים של לקוחות? לקוחות "דעתניים", לקוחות מהסוג של "המתלבטים התמידיים" ואחרים. מול כולם, גילויי כבוד הדדיים אמפטיה ויכולות הקשבה, מסייעים ליצירת אמון הנחוץ וההכרחי להמשכו של ניהול משא ומתן ואו ניהול מכירות מוצלח. אנשי מכירות מיומנים מבינים כי זו מוסכמה אנושית ידועה הנמצאת בבסיסו של כל תהליך מכירות מוצלח.


הטובים שבמנהלים יודעים כי 20 השניות הראשונות הן קריטיות ליצירת האמון והאווירה המתאימה להמשכו של ניהול משא ומתן מוצלח. אין הזדמנות שנייה לרושם הראשוני... יודע זאת כל איש מכירות או מנהל שמכירות אצלם היא דרך חיים. תיאוריות ניהול משא ומתן ואו ניהול מכירות מוצלח שאובים מתורת המשחקים: תהליך ניהול משא ומתן מוצלח תוצאתו האופטימאלית להגיע לכך שהצדדים מיישמים את תחושת ה- "win - win" וכל הצדדים הלוקחים בו חלק יוצאים ממנו מרוצים ושבעי רצון. כשהמוכרים והקונים בתהליך ניהול משא ומתן ואו ניהול מכירות מקצועי מגיעים אל המטרה הסופית- חתימת ההזמנה ואישור פורמט התשלום. עלינו כאנשי מכירות מיומנים ומקצוענים ליצור תהליך בו כל הצדדים מרגישים מסופקים ומרגישים כי מימשו את יעדיהם. מכירות איכותיות ואו מערכי ניהול משא ומתן מתקדמים בעיקרון לא עוסקים בפשרה ואו ויתור, אפילו הדדי.


ניהול משא ומתן איכותי מגיע באמצעות תהליך אינטגרטיבי המשלב הצגת תועלות ומתן תשובות להתנגדויות שמועלות. אין אנו לוקחים חלק בתהליך בו המנצח הוא זה שכופף את ידו של האחר? אנו לא מאמינים כי תהליך ניהול משא ומתן איכותי אינו עוסק במו"מ תחרותי שבו צד אחד מנצח וצד שני מפסיד, שתוצאתו zero sum game" משחק סכום אפס". היא להגיע לתוצאה של סיפוק האינטרסים של הצדדים, להבדיל מוויתור (ואפילו הדדי) על האינטרסים, שהוא תוצאת פשרה. ניתן להשיג תוצאה זו על ידי ניהול משא ומתן אינטגרטיבי, המשלב עקרונות בסיסיים הכרחיים לניהול משא ומתן מוצלח. אנו ממליצים להשקיע בתכנון מוקדם של ניהול משא ומתן וניהול המכירות, ובשיפור מיומנויות בתחומי תקשורת בינאישית, אמפטיה ויכולת בניית מערכות יחסים, הוגנות ומקצוענות .


אנו תמיד ממליצים כי תשאפו תמיד להגיע לניהול משא ומתן מוצלח תוך שימוש בבחנים לביסוס הפתרון על אמות מידה אובייקטיביות; בדיקת החלופות האפשריות הטובות ביותר לשני הצדדים, אפילו מחוץ לשולחן המו"מ (Away from the table) ובחירת החלופה הטובה ביותר על ידכם הסכנה המרכזית בכישלון ניהול משא ומתן ואו ניהול מכירות הוא הבלבול ואי יכולת האיתור וההבחנה בין אינטרסים לבין עמדות. חובה כי ניהול משא ומתן ומערכות ניהול מכירות מתקדמות יתבססו ויתמקדו באינטרסים ולא בעמדות. הנטייה הטבעית ב- ניהול משא ומתן ואו בניהול מכירות לא מיומן מספיק היא להתמקד בעמדות הראשוניות.


רובנו נופלים במלכודת ולא מקדישים זמן ומאמץ להתמקד כבר מהתחלה בסיפוק האינטרסים של הצדדים שביסוד עמדות אלו המוצגות בתחילתו של כל ניהול משא ומתן. כידוע, העמדה היא ה"מה" והאינטרס הוא ה"למה": על מה מבוססת העמדה ואלו צרכים בסיסיים היא מבטאת. חשוב שנדע כי לא תמיד, עמדות מנוגדות מייצגות אינטרסים מנוגדים.


לסיכום, אנו מובילים תהליכים לשיפור מיומנויות ניהול משא ומתן , ניהול מכירות באמצעות תוכניות הדרכה וליווי שפיתחנו ואותן אנו מתאימים "ככפפה ליד" לכל ארגון על פי צרכיו ואופיו. להכיר אתנו טוב יותר אתם מתבקשים להיכנס לאתר הבית :http://www.nihul4u.co.il אתר לשיפור מיומנויות ניהוליות ו-ניהול משא ומתן
משה גרימברג-יחד עם אנשי מקצוע נוספים,עוסק בהנחיה,בהדרכה ובפיתוח תוכניות למנהלים ולכוחות מכירה. לפעילותו מביא 25 שנות ניסיון ניהולי בתחומי השיווק,האסטרטגיה, הניהול העסקי והמכירות.ביצע תפקידי ניהול בכירים בתחומי הסלולר, העיתונות, הפרסום והמדיה.פועל כיום בתחום של הדרכות פנים-ארגוניות במגוון חברות, מהטובות במשק הישראלי.
החזון שלי:"להשאיר טביעות אצבע רבות ומשמעותיות בקרב ארגונים,מנהלים וכוחות מכירה.
כתובת דוא"ל:mgrimberg@bezeqint.net
משה גרימברג-ניהול אפקטיבי- nihul4u טלפון: 054-4814332 פקס: 04-8262876אתר הבית החדש שלנו http://www.nihul4u.co.il www.nihul4u.co.il www.nihul4u.com






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב