דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לינקדאין מיתוג אישי רשתות חברתיות - למה לך ? 

מאת    [ 05/03/2009 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 2638 פעמים ]

עיתון ה"גארדיאן" הארופאי דיווח כי במהלך שלוש השנים האחרונות יותר מ-1700 איש פוטרו מעבודתם או הועמדו בהליך שימוע בשל התנהגות בוטה באינטרנט. אם עד עידן ה-WEB 2.0 הבוס שלך לא ידע בדיוק מה אתה עושה בזמנך הפנוי כעת, הוא יכול לראות את חבריך בפייסבוק ("הראה לי מי חברך ואמר לך מי אתה"), לצפות בקטעי וידאו,לקרוא התכתבויות בינכם, את הגיגך בבלוגים ושאתה מחפש עבודה דרך הרשתות החברתיות השונות. יתכן והדרך הטובה ביותר להימנע משם רע באינטרנט זה פשוט להימנע לחלוטין מנוכחות באינטרנט. אך אם נבחן אפשרות זו לעומק נראה שזה שווה ערך לעצה להימנע מסקס כלל בכדי למנוע הריון או איידס. אמנם הפתרון טוב אך כך גם נימנע מהדברים הטובים הנילווים והאינטרנט מזמן רבים כאלו.

מרבית התחומים בארץ זוכים לפריחה רק לאחר שאחותנו הגדולה ארה"ב וכן ארופה כבר שם כך גם בתחום זה. העולם כבר יודע כי נוכחות מינימאלית באינטרנט היא חובה. אנו לא מדברים כאן על טרנד או על תחילתה של מגמה . זה כבר כאן וזה לא יעלם. אתר אישי,בלוג, פרופיל בלינקדאין ומספר תוצאות על שימך ב"גוגל" הם בגדר נוכחות בסיסית. כיום מצפים שלכל אחד המכבד את עצמו יהיה לפחות את אלו. בלעדיהם אתה עשוי להתפרש כמישהו שבעצם לא מסוגל לייצר נוכחות כלשהיא. ניתן להשוות זאת לתקופה בה התחלנו להבין שאם אנו מנהלים עסק קטן או גדול ורוצים להחשב על מפת המשחק, היום אפילו אינסטלטורים שכונתיים הם בעלי אתר.

האינטרנט משמש יותר ויותר ככלי להתרשמות ראשונה אפילו לפני ה-CV , זהו כלי חינם שיכול לספק מידע יקר ערך. עומדים לפני פגישה, נוסעים לכנס, הולכים להתראיין - היום הצעד הראשון הוא להכנס ל"גוגל" על מנת לבדוק את מי אתה עומד לפגוש. אתרי הרשתות החברתיות הם כלי מעולה להפגנת נוכחות מאחר והם בעלי דרוג גבוה בגוגל . דרוג גבוה משמעו עבורך שקישור נכון של שימך לאחד האתרים הללו יעלה אותך בחיפוש בגוגל באחד המקומות הראשונים.

הבולטים ביותר כיום בכל העולם הם פייסבוק ולינקדאין. הפייסבוק הוא בעל אספקט חברתי בולט : שיתוף תמונות, משחקים חברתיים, ארגון אירועים על לוח שנה. הלינקדאין כל חזותו אומרת עסקים והוא אינו מכיל כלים חברתיים. אלו אשר הפנימו את ערכם של כלים אלו מנהלים אותם בשקדנות עד כדי פיתוח פרופיל בשתי הרשתות. בלינקדאין מוצג הפן העיסקי והשקול והפייסבוק משמש כיומן חיים פרטיים. הלינקאין הוא פרופיל תמציתי של קורות החיים ויש כלים שונים המאפשרים בקלות רבה לטפל בפרופיל ולתחזק אותו . פרופיל אשר אינו מלא ומפורט עשוי להוביל למסקנה שאדם זה כשל בתחזוק שמו ברשת ואף ייתפס כזלזול בקורא. לינקדאין מאפשר לך לצפות בפרופילים של עד שלוש דרגות ממך לכן מומלץ להרחיב את רשת מקושריך והאתר מציע דרכים קלות לעשות זאת. בשני האתרים, ובהרחבה בפייסבוק, יש מקום לציין מה הם תחביבך, ספרים אהובים וקבוצות עניין. כל אלו משליכים על דמותך. כאן זה המקום לחשוב היטב מה אתה כותב ואיזו התרשמות אתה מתכוון להשאיר על הקורא.

על מנת לקבל קצהו של מושג איך מנהלים את "שמנו" באינטרנט ניתן להתחיל עם "גוגל". ראשית כיתבו את שימכם המלא במנוע החיפוש ועל מנת למקד את התוצאות שיעלו הכניסו את שימכם בין גרשיים כדוגמת "גילה גדעון". סקירה של התוצאות שעלו תיתן לכם מושג מה אחרים קוראים עליך באינטרנט, או לא (= אינך קיים). כלי נוסף אשר מספקת "גוגל" הוא Google alerts. יישום זה מאפשר לך להיות עם אצבע על הדופק לגבי המידע שמתפרסם עליך . מנוע "גוגל" מבצע כל פרק זמן אינדוקס של נתונים ברשת, וברגע שהוא יעלה על מילים או צרוף מילים שתגדירו לו , הוא ישלח לך התראה למייל.

בלוג משלך היא הדרך הטובה ביותר לשאת את דבריך ברשת ולהיות אקטיבי אודות המידע הנקשר בשימך. זה המקום בו תוכל לבסס את הרושם הרצוי על קהל הגולשים או לתקן רושם שלילי שכבר קיים. טפל באופן ספציפי בנושאים אשר עלו ברשת ודאג להחזיק את הבלוג מעודכן תמידית. לידיעתך : "גוגל" "אוהב" אתרים בהם יש תכנים המתחדשים כל הזמן, אתרים אלו זוכים למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש. חפש ברשת בלוגים אחרים אשר עוסקים בתחומי עניינך, וצור עימם קשר על מנת להכניס פוסט משלך לתוכם. אתרים רבים צצו עם עידן ה-WEB 2.0 אשר יכולים לסייע לך בביסוס שימך ברשת. המובילים בינהם Flickr, YouTube, Digg, Wikipedia, Twitter . וודא שהאיטמים המתפרסמים (תמונות, וידאו, כתבות וכו) ישאו כותרים בעלי משמעות לצרכיך, כי אלו יעלו באותו אופן במנוע החיפוש. וודא כמו-כן שהתגיות הרלוונטיות לצרכיך מוצמדות לפריט. הכנסת קישורים(לינקים) בין המקורות השונים עשוי לעלות את דרוגם בתוצאות החיפוש.

עד כאן טעימה קצרה על קצה המזלג בנושאי לינקדאין, מיתוג אישי, רשתות חברתיות ולמה לך להיכנס לזה. בטוח הוא שגם אם תנסה עכשיו להתחמק מהנושא, הוא ישיג אותך בהמשך. ניהול שימך ברשת כבר כאן, ואין זה עומד להעלם. יותר מכך, אנו רואים כבר את את התפתחותו של מקצוע העוסק בניהול "המיתוג האישי", self branding וכדומה.

ברק אובמה ובייל גייטס כבר מנהלים פרופיל בלינקדאין, ואתה ?

אפקטיבה בונה הכשרות וסדנאות יחודיות עם מיטב המומחים בנושאים אלו, אתה מוזמן לבדוק באתר חברת אפקטיבה.







גילה גדעון
אפקטיבה
רואים אנשים-עוזרים לאנשים להראות
http://www.effectiva.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב