דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קלוריות - מהן ומה עושים איתן? 

מאת    [ 05/03/2009 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2542 פעמים ]

ההגדרה המדויקת יותר של קלוריה היא כמות האנרגיה, או החום שנדרש בכדי לעלות את הטמפרטורה של גרם מים אחד במעלה אחת. עכשיו כשאתם קוראים את זה אתם בטח מגרדים בראש ומנסים להבין מה לזה ולכמות האוכל שמותר לכם לאכול השבוע אם אתם רוצים להוריד לפחות קילו אחד.

ווכן, הקלוריות שמיוחסות לאוכל הן למעשה שוות ל 1000 מהיחידות שהגדרתי קודם. בעברית משתמשים בערך באותה מילה, באנגלית מדובר ב: 1000 Calories=1 kilocalorie. בהמשך אני אתייחס לקלוריה במובן המוכר יותר שלה שאותו אנו כל כך נהנים לספור.

גוף האדם זקוק לאנרגיה בכדי להתקיים. את האנרגיה הזו אנו משיגים, בין היתר, מאוכל. מספר הקלוריות במאכל מציג למעשה את הכמות הפוטנציאלית של אנרגיה שהמאכל המסוים הזה מסוגל לתת לנו. פוטנציאלית כי ישנם גורמים נוספים שיכולים לשנות את כמות הקלוריות כמו גיל המוצר, איפה הוא אוחסן ודיוק היצרן בכתיבת הנתונים.

לאלו מביננו שעשו או עושים דיאטה, אתם בטח מכירים מקרוב את תוויות המזון מכילות אינפורמציה לגבי ההרכב התזונתי של המוצר. אז כדי שתבינו את הנתונים הללו קצת יותר להלן הסבר מפורט - בכל גרם פחמימה ישנן 4 קלוריות, בכל גרם פרוטאין ישנן 4 קלוריות ובגרם שומן ישנן 9 קלוריות. מזונות מורכבים משלושת המרכיבים הללו ולכן אם יש לכם נתונים לגביהם אתם גם יכולים לדעת מהו מספר הקלוריות.

שריפת קלוריות מתבצעת על ידי גופנו כל הזמן. על פעולה של הגוף מצריכה כמות מסוימת של אנרגיה. יש כאלו שיותר ויש כאלו שפחות. במידה ואנו רוצים להוריד במשקל עלינו לבצע פעולות שידרשו יותר אנרגיה ולכן ישרפו יותר קלוריות. שריפת קלוריות שנמצאות ברזרבות שלנו משמעה למעשה שימוש בשומנים וסוכרים הקיימים בגוף והפיכתם לאנרגיה שבא הגוף יכול להשתמש. חישבו על זה כמו מכונית ודלק. ככל שאתם יותר לוחצים על הגז כך הדלק ייגמר מהר יותר.

במצב של תזונה נכונה מספר הקלוריות המומלץ לאדם משתנה לפי מין, גיל, גובה, מבנה גוף, משקל וכמות הפעילות הגופנית שאותו אדם מבצע. הממוצע הוא בסביבות ה 2,000 קלוריות ליום. כל קלוריה שנצרכת מעבר למה שהגוף צריך לתפקוד היומי שלו נצברת כרזרבות כי הגוף שלנו, בערך כמו ההורים שלנו מגיל מסוים, אוהב לשמור דברים בצד למקרה שיזדקק לו אח"כ. בשביל חצי קילו שנצבר בגוף צריך לצרוך כ 3,800 קלוריות מעל למה שהגוף צריך. זה נשמע המון קלוריות ואולי אתם לא ממש מבינים איך השמנתם כל כך, אולם אם תזונה לא נכונה לאורך זמן תאפשר צבירה כזו מאוד בקלות.

אז מה בעצם חשוב לזכור? אם אתם אוהבים לאכול מאכלים שמנים אז התמידו בפעילות גופנית. פעילות גופנית נמרצת ממשיכה את פעולה עד כשעתיים לאחר סיומה. היא מגבירה את קצב חילוף החומרים וכך למעשה יוצרת דרישה גדולה יותר של אנרגיה, מה שאומר שיותר קלוריות נשרפות. כשמעוניינים להתחיל תהליך של הרזיה זהו נתון חשוב.
נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים, עבור ד"ר ווסק, מומחה תזונה נכונה ודיאטה להרזיה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב