דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנייה ועיצוב אתרים - 5 כללי ברזל לבנייה נכונה 

מאת    [ 04/03/2009 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3027 פעמים ]

1. הכלל הראשון של בנייה ועיצוב אתרים חייב לעסוק באוכלוסיית היעד, פלח השוק אליו פונה האתר והגדרת הצרכים שלו. שאלו את עצמכם: למי אתם רוצים שהאתר שלכם יפנה ומה אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה?

 

תשובה ברורה על השאלות הללו, עוד לפני השלב של בניית אתרים, תחסוך לכם זמן רב ותימנע טעויות לא רצויות. האם אתם מקימים אתר סחר שמטרתו למכור מוצרים? האם זה אתר תוכן שמטרתו למשוך גולשים רבים ולייצר "קליקים"? האם מדובר בבלוג ארגוני או ברשת חברתית?

לכל אחד מהאתרים הללו מאפיינים שונים - עיצוביים, מבניים ותכנותיים - ועל כן חשוב ביותר שתגדירו את הצרכים שלכם בדייקנות, כי בנייה ועיצוב אתרים בצורה נכונה נוצרים רק מתהליכי עבודה מסודרים.

2. שרת. שרת יעיל הוא הבסיס לפעילות תקינה ומתמשכת של האתר שלכם והוא עוד אחת מסוגיות המפתח כאשר אנו דנים ב-בנייה ועיצוב אתרים. שרת יעיל הוא שרת שמותאם לצרכים שלכם ולמספר הגולשים שלכם.

כאשר מדובר באתרים קטנים יותר מבחינת תעבורה, הרי שהאחסון יתבצע לרוב על גבי שרת משותף, יחד עם אתרים נוספים. זאת לא האופציה האופטימלית, אבל היא ללא ספק זולה יותר מרכישה של שרת ייעודי רק עבורכם. בכל מקרה - חשוב שתמצאו חברה שתספק לכם שירות יעיל בתחום, מאחר ותעבורת הגולשים שלכם נמצאת בידיה.

 

3. עיצוב, עיצוב, עיצוב. בבסיס של בנייה ועיצוב אתרים נכון עומד יסוד הפשטות - שימרו על עיצוב פונקציונלי, שימושי. הימנעו מבאנרים ופופ-אפים, הם אולי מעוצבים בצורה מרהיבה, אבל הם עלולים להסיח את דעת הגולשים מהעיקר - שהוא כמובן התוכן שלכם. לעתים התוספות הללו אף מרגיזות גולשים רבים שלא מצליחים להיפטר מפופ-אפ טורדני.

 

בעולם בו הגולש עובר במהירות הבזק בין אתרים רבים בכל יום, עיצוב אתרים נכון יתמקד בקווים פשוטים ונקיים, ויספק לגולש מינימום הסחות דעת וסיבות לעזוב.

 

4. ידידותיות משתמש - שימושיות (Usability) הינה מושג מפתח בתחום של בנייה ועיצוב אתרים. לדוגמא, לא הייתם רוצים לעצב טופס "הירשם לאתר" ארוך מדי, שבו הגולש שלכם מתעייף באמצע. לא הייתם רוצים שהמעבר בין נושא לנושא ובין דף לדף יהיה ללא קשר לוגי. בקיצור, שימושיות הינה נדבך בסיסי נוסף בתחום של בנייה ועיצוב אתרים. 

 

5. SEO (או Search Engines Optimization). זה אולי מעט יומרני להסביר בסעיף קצר אחד על חשיבות תחום ה-SEO ("קידום אתרים" בתרגום עממי) לעולם של בנייה ועיצוב אתרים, אבל בכל זאת ננסה.

 

בנייה נכונה של אתר, שימוש מושכל במילות מפתח, הקפדה על מחקר מילות מפתח בתחום, תוך לימוד דפוס פעילות המתחרים בנושא, בדיקה של כל העמודים, ובראשם דפי הנחיתה בעזרת meta tag analyzers, יתנו לכם את מה כל אתר לא יכול בלעדיו - גולשים, כמובן. כי רק לאחר ששיפרתם (ביצעתם אופטימיזציה) בדפי האתר שלכם, יוכל האתר שלכם להראות נוכחות במנועי החיפוש.

 

זיכרו, בנייה ועיצוב אתרים הוא עסק פשוט יחסית (אנשים רבים עוסקים ב-בנייה ועיצוב אתרים ללא כל עזרה של אנשי מקצוע), אבל בסופו של יום, שמירה על העקרונות שצוינו לעיל תביא לתוצאה מוצלחת.
נשיא טכנולוגיות הינה מכללת מחשבים ותיקה ואמינה המתמחה בתחום ההכשרה המקצועית בגרפיקה, לימודי מחשבים ולימודי טכנולוגיה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב