דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת לימודי עיצוב פנים 

מאת    [ 04/03/2009 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2972 פעמים ]

לימודי עיצוב פופולאריים בישראל כיום יותר מאשר אי פעם בעבר. הסיבות לכך מרובות, אך בתוכן ניתן למנות את המודעות הגוברת ליתרונות שיש לעיצוב איכותי, הזמינות הגדולה של מחשבים ותוכנות המאפשרות להוציא לפועל בקלות יחסית רעיונות אל הפועל, ודגש על יצוא בכלכלה הישראלית, שמובילה לצורך להתחרות בסטנדרד עולמי מבחינת עיצוב ועוד סיבות רבות.


מהו עיצוב?


עיצוב הוא מושג כללי המקדים לרוב את התחום בו עוסק המעצב. כיום ישנם מעצבי אופנה, מעצבי פנים, מעצבי שיער, מעצבי אתרים, מעצבים גרפיים ועוד. את מרבית תחומי העיצוב ניתן ללמוד בבתי ספר ומוסדות המאפשרים לימודים אלה. לימודי עיצוב פנים, הם אחד המתחומי הלימוד הותיקים, הפופולאריים המבוססים יותר.


לימודי עיצוב פנים - כל מה שרצית לדעת והתביישת לשאול


למרות הפופולאריות של לימודי עיצוב, לא תמיד פשוט להתקבל ללימודים אלה. לבתי הספר הנחשבים תנאי קבלה גבוהים, והם דורשים מהמועמדים להציג תיק עבודות, לעבור מבחני קבלה, ואף לעבור ראיונות עם סגל בית הספר.


התמודדות עם דרישות אלה מצריכה לעיתים קרובות הכנה מרובה, וגם לכך ישנם קורסים מיוחדים. דרישות הקבלה של בתי ספר מובחרים המציעים מסלולים של לימודי עיצוב מציבות רף הבוחן את רמת היכולות של המועמדים, וזאת על מנת לקבל תלמידים שיעמדו בדרישות הלימודים ויהפכו בבוא היום למעצבים מוכשרים. למרות האמור, ישנם בתי ספר רבים בעלי מסלול לימודי עיצוב פנים הפתוחים לכל מי שרוצה ללמוד ולעצב. רמת בתי הספר משתנה ממקום למקום.


בכדי להבין מה נלמד במסגרת קורס לימודי עיצוב ניתן לראות לדוגמה את הרשימה הבאה המתארת את הנושאים הנלמדים במסגרת קורס עיצוב פנים: מושגי יסוד בעיצוב פנים, סגנונות מוכרים בעיצוב פנים, חשיבה יצירתית ומקורית, כלים שימושיים להמחשה, רישום ושרטוט - ידני וממוחשב, תוכנות המשמשות מעצבי פנים, קשר חוץ ופנים, מיומנות מעשיות בעיצוב חלל, פאנג שוואי, תאורה ועיצוב תאורה, צבע, קירות ומחיצות בעיצוב פנים, עיצוב של חנויות וחלונות ראווה, ניהול העיצוב.


האווירה הנוצרת במסגרת לימודים בכלל ובמסגרת לימודי עיצוב בפרט חשובה מאוד להצלחת הלימודים. במסגרת כזו, למשל במהלך לימודי עיצוב פנים, נרקמים קשרים שאינם חברתיים גרידא. תלמידי עיצוב הרוצים לעסוק בתחום יצטרכו להתמודד עם שוק תחרותי. מחד, קשרי עבודה עם מעצבים מבית הספר יכולים להועיל למעצב, מאידך,


התחרות בתחום קשה (בין היתר בגלל ההיצע הגדול של מעצבים מוכשרים), ואווירה תחרותית יכולה להיווצר כבר במהלך הלימודים. כמובן שהאווירה משתנה ממוסד לימודים אחד למשנהו, וגם זה משתנה שחשוב לבחון אותו בבחירת לימודי עיצוב. כמו כן, רבים רוצים ללמוד עיצוב בשביל הכיף ובשביל להרחיב אופקים, והדבר מבורך.


בין אם מתחילים לימודי עיצוב פנים בשביל לעסוק בתחום, ובין אם לומדים עיצוב תכשיטים בשביל הכיף, חשוב לזכור כי לימודי עיצוב והמסגרת הם רק הכנה לעבודה האמיתית. מעצב הוא סוג של אמן, ויש האומרים שעיצוב הוא שילוב של אמנות בחיי היום יום. אמן אמיתי ממשיך ללמוד גם אחרי שהוא מסיים את לימודיו, וכל תהליך עיצוב הוא תהליך לימודי בפני עצמו.


למידע נוסף בנושא לימודי עיצוב בעמודים הבאים: קורס עיצוב פנים, לימודי עיצוב פנים ומידע בנושא עיצוב פנים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב