דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Bootstrapping איך להקים ולנהל עסק בהצלחה ללא גיוס הון 

מאת    [ 03/03/2009 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 2910 פעמים ]

מדוע התפתחה תרבות הבוטסראפינג? סיבה ראשונה - רצונם של יזמים מתחילים ללא מקורות מימון עצמי להקים סטארט-אפ, להביא את הרעיון לכדי מימוש ראשוני ולנהל את החברה ללא מכירת הון ושליטה במחיר נמוך. היות ובשלבים הראשונים של הפרוייקט גיוס הון ממשקיעים חיצוניים בא במחיר הון ושליטה גבוהים, יזם הבטוח ביכולתו להפוך את הרעיון למודל עסקי מוצלח ינסה להביא את החברה לשלבים מתקדמים לפני גיוס כלשהו. ככל שהשלב בו נמצאת החברה הינו מתקדם יותר, מחיר ההון והשליטה נמוך יותר. סיבה שניה הינה התמודדות עם משברים כלכליים ופיננסים בהם ישנה ירידה משמעותית בהיקף ההון המגויס לטובת חברות סטארט-אפ וצמצום השקעות בחברות סיכון גבוה בשלבים הראשונים.



כיצד מישמים את שיטת הבוטסראפינג? מהות השיטה היא ביכולת היזם לנצל משאבים זולים (או אף כאלה אותם ניתן להשיג ללא עלות) לטובת הרעיון, לצמצם את תקציב העסק באמצעות שיטות יצירתיות להשגת תוצאות ולגייס את הגורמים איתם הוא עובד כגון עובדים, ספקים ולקוחות לקידום החברה לשלבים מתקדמים יותר. ישנן דוגמאות רבות לדרכים השונות ליישום רעיון הבוסטראפינג: יזם בתחילת הדרך יעדיף לעבוד מביתו או ממקום משרדי אחר בעליות נמוכות, עסק בתחילת הדרך יגייס קבלני משנה (Outsourcing) בתחומים שונים במקום עובדים שעלותם יקרה הרבה יותר, רכישות תעשינה לאחר בדיקת שוק ומיקוח על המחיר על מנת להקטין את עלויות הרכישה למינימום, יצירתיות בחשיפת העסק ללקוחות פוטניאלים תביא לשמירה על תקציב שיווק ומכירות נמוך ועוד ועוד.


בוטסטראפינג בפיתוח רעיון טכנולוגי מיושם בדרכים נוספות הקשורות בעיקר לפיתוח תוכנה בשלביה השונים (אלפא, בטא, Lunch) ולאחר מכן (או במקביל) פיתוח ערוצי שיווק . מכירה או שיתופי פעולה עם ערוצי שיווק. בכל הקשור לפיתוח תוכנה, יזם יוכל לצמצם את תקציב הפיתוח באמצעות כלים כגון: יצירת הגדרות ברורות ופרטניות למתכנתים (מניעת בזבוז זמן על ניסוי ותהייה מיותרים), התקשרות עם חברות פיתוח במיקור חוץ במקום להעסיק מפתחים, להגדיר תנאים ברורים בחוזה ההתקשרות להגנת היזם בפני עיכובים ולהעניק תמריצים לחברה המפתחת לחסוך בעלויות, התקשרות עם חברות Offshore לפיתוח ו- Testing לצמצום עלויות בדיקת הגרסאות השונות.

בפיתוח ערוצי שיווק ניתן לצמצם באמצעות יעילות של נציגי השיווק בנסיעות, כנסים ומפגשים עסקיים. יצירתיות ובידול יגרמו לגורמים רלוונטייים להחשף לחברה בזמן קצר יותר ובעלות נמוכה יותר ולבסוף, תרבות של שמירה על סטנדרטים צנועים בהוצאות ויעילות מקסימלית בתוצאות שתחלחל לעובדי החברה וספקיה יסייעו רבות. תרבות הבוטסראפינג תוססת ברשת. בלוגים רבים מסייעים ליזמי טכנולוגיה לישם את שיטת הבוטסראפינג. מרביתם מתוך נסיון אישי כיזם ליזם. בוטסראפינג מקבלת משמעות רבה יותר בזמני משבר כלכלי כפי שהעולם חווה בימים אלו ומסייעת ליזמים רבים להתגבר על הקשיים שמציבה בפניהם הסופה הכלכלית הנוכחית תוך קידום הרעיון והמודל העיסקי לשלבים מתקדמים.

http://tax-usa.nethttp://tax-usa.net
http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.


Tax Usa Inc.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב