דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנת אנימציה ותלת מימד 

מאת    [ 03/03/2009 ]

מילים במאמר: 352   [ נצפה 4501 פעמים ]

מה היא בדיוק אנימציה ממוחשבת? אנימציה הוא תחום העוסק בהקניית אשליה של תנועה. במשך תקופה ארוכה, אנימציה הייתה נחלת תעשיית הבידור, זאת משום שהליך יצירתה לקח זמן ממושך, כוח אדם רב וציוד מורכב. עם התפתחות הטכנולוגיה ותעשיית המדיה הדיגיטלית, הליך יצירת אנימציה הפך בעקביות לפשוט יותר. מה שפעם נעשה באמצעות עפרונות, צבע וצוות של עשרות אנימטורים מוכשרים יכול להיעשות היום ע"י אדם אחד עם מחשב ביתי מספיק חזק ותוכנת תלת מימד מתאימה.

תחת המונח אנימציה ממוחשבת עומד מגוון רחב של ז'אנרים ושימושים, הדרך הפשוטה ביותר לייצר הבחנה בעולם האנימציה הוא חלוקה לקטגוריות של דו-מימד ותלת-מימד. אנימציית דו-מימד נקראת לעיתים אנימציה המבוססת וקטורים ומבוצעת בד"כ בתוכנות כמו פלאש Macromedia Flash | Macromedia Director.
אם יצא לכם להדליק את הטלוויזיה בשבת בבוקר, וודאי נתקלתם בסרטים מצוירים קלאסיים מסוג אנימציה דו-מימד וגם אלו, עם הזמן, מתפתחים יותר אל עבר המדיה הדיגיטלית. מידי יום, אנו נתקלים ברשת באנימציות פשוטות יותר כמו פרסומות, ברכות דיגיטליות סרטים מצוירים קצרים ועיצוב ממשקים אינטראקטיביים.

בדומה לשמה, אנימציה דו-ממדית מתקיימת בחלל דו-ממדי ציר XY, בעוד שאנימציה תלת-ממדית מתקיימת בחלל וירטואלי שהוא תלת ממדי, צירXYZ . אנימציה תלת ממדית המופקת באמצעות תוכנות תלת מימד, היא בעלת איכויות של תנועה ועומק המתקבלות על ידי מצלמות ווירטואליות ה"מתעדות" פוליגונים מנקודות מבט שונות וע"י חישוב משתנים כמו אובייקטים חומריות, זוויות אור ומסלולי תנועה בסצנה.

לאנימציה תלת ממדית מגוון רחב של שימושים החל ממשחקי מחשבי ועד לסרטי אנימציה, כאשר אחד השימושים הנפוצים ביותר של תעשיית הקולנוע באנימציה מסוג זה, הוא יצירה של אפקטים מיוחדים. חלק גדול מהאפקטים שאנו רגילים לראות בסרטי אקשן נעשים היום ע"י טכנולוגיות ממוחשבות ובכך מצטמצם הצורך בצילום אמיתי, בשימוש במודלים ובאנשי פעלולים - כל זאת ללא פגיעה באמינות הסצנה אל מול הצופה.

שני סוגי האנימציה הממוחשבת ניתנים לביצוע ע"י שיטה של פריים אחר פריים או ע"י אינטרפולציה מתמטית בין תמונות מפתח(keyframes) . למרות ששיטת ההפקה של אנימציית דו-מימד ותלת מימד דומה, מדובר בשני תהליכים נפרדים הנעשים ע"י תוכנה שונה והשלבים שקודמים לשלב האנימציה הינם שונים לחלוטין. לכל סוג של אנימציה דו או תלת איכויות ומאפיינים עיצובים ייחודיים, בחירה בניהם תעשה בהתאם למטרה שתשמש, תוך התחשבות בסוג הפורמט, גודל הקובץ, אופי התוצר וכמובן קונספטים עיצוביים ויצירתיות האנימטור.

סטודיו מעיין - אנימציה | תלת מימד
http://www.studiomaayan.com
סטודיו מעיין - אנימציה | תלת מימד
http://www.studiomaayan.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב