אחרי החגים כבר כאן. עברנו את זה. זה לא היה קל. זה התחיל בחום גדול והסתיים ברוח קרירה וסתווית. אבל כמי שמחפשת תמיד את חצי הכוס המלאה, אז גם כאן. "אחרי החגים" זה המקום להתחיל הכל מחדש, או להמשיך אבל קצת אחרת. ואם בשיווק ויחסי ציבור עסקינן, על אחת כמה וכמה.
אחד היתרונות של עסק קטן, או אמן זו הגמישות. הגמישות, זו היכולת להתאים את עצמך לתנאי השוק כאשר אתה לא סוחב על גבך מנגנון כבד ומסורבל. הגמישות הזו, מאפשרת גם את אותו חשבון נפש אחת לתקופה, ואיתו השאלות שאמורות להישאל:
1. מה המטרות שלי השנה?
2. האם אני משווק את עצמי נכון?
3. מה תוצאות הפעילות שעשיתי עד כה? האם הן מספקות אותי?
4. באילו עוד דרכים ניתן להשתמש?
5 מה אני יכול לחדש?
6. ה היו הטעויות שלי בשנה שחלפה?
7. האם התקדמתי בכיוון שרציתי?
8. מה חסר בפעילות השיווקית?9
.9 מה הייתי רוצה שיהיה?
10. האם למדתי כלי שיווק חדשים?.
ואחרי שעניתם על הכל מצרפת לכם מספר טיפים ועיצות שיווקיות! שיוכלו להשתלב נהדר בחשבון הנפש השנתי:
אינטרנט - לא לשכוח את הכלי הנהדר הזה, שעוזר בחשיפה ובפניה לקהלי יעד חדשים. נסו להשתלב בפורומים ולאו דוקא בתחום ההתמחות שלכם (אמנים לא יפיקו תועלת שיווקית מפורום לאומנות כמו שאנשי יחסי ציבור לא יפיקו תועלת שיווקית מפורום של אנשי יחסי ציבור), החשפו, הציגו את יצירותיכם ומוצריכם.
אקטואליה- אקטואליה מבחינה שיווקית זו התייחסות למה שקורה כרגע, ולאו דוקא מבחינה חדשותית- חגים, עונות שנה וכו', התבוננו על העסק שלכם לרגע כמו מעצב אופנה המכין קולקציות חדשות לקראת העונה החדשה. כרגע סתיו- כדאי לצאת במוצרים המתאימים לעונה זו, בציורים המתקשרים לעונה זו, באומנות שימושית לסתיו ולחורף. הפיצו את המוצרים/ציורים בקרב הקהלים שלכם, כדי שידעו על החידוש.
קשרי קהילה- מצאו מקום לתרום בו. זו לא חייבת להיות חסות לאולימפיאדה. קשרי קהילה, הם דרך נהדרת לצאת מהסטודיו או מהמסך הקטן אל הקהל שבחוץ וליצור אמפתיה והזדהות. במידה ותגבו זאת ביחסי ציבור, תזכו גם לחשיפה תקשורתית. אמן יכול ליזום סדנת ציור לאוכלוסיה נחשלת באזור מגוריו, עסק קטן יכול לתרום מספר מוצרים למוסד בקרבתו בי"ס, בית-חולים וכו'. מלבד הסיפוק האישי, בגיבוי תקשורתי פעילות כזו מציבה אתכם כתורמים, מועילים ומייצרת אמפתיה כלפיכם וכלפי מה שאתם מייצגים.
ניוזלטר- הפיקו ניוזלטר המספר על פעילותכם, על יצירות חדשות, תערוכות, מוצרים. הביעו עניין, השתתפו. שתפו באינפורמציה יעילה באמת. הפיצו את הניוזלטר בקרב לקוחותיכם הותיקים, כך תבנו לעצמכם מאגר לקוחות שילך אחריכם ויכיר אתכם באופן שוטף. הסיכוי שלקוח כזה יחזור גבוה. הרחיבו את מעגל התפוצה ככל הניתן.
מצאו קהילה להשתייך אליה- קהילה וירטואלית או לא וירטואלית על פי העדפותיכם האישיות. ישנן קבוצות עסקיות הנפגשות מידי תקופה שאנשיה מחוייבים האחד לשני מבחינה עסקית, ישנן קהילות עסקיות באינטרנט המבוססות על העברות לידים, ישנן קהילות חברתיות גם באינטרנט וגם מחוצה לו. השתייכות לקהילה מרחיבה מראש את קהלי היעד, מאחר ואנשי הקהילה מן הסתם מחוברים גם לאנשים שמחוץ לקהילה.
והכי חשוב, נצלו את יתרונותיכם כעסק קטן או כאמן מבחינת הגמישות השיווקית, היו פתוחים ומוכנים לשינויים.
אחד היתרונות של עסק קטן, או אמן זו הגמישות. הגמישות, זו היכולת להתאים את עצמך לתנאי השוק כאשר אתה לא סוחב על גבך מנגנון כבד ומסורבל. הגמישות הזו, מאפשרת גם את אותו חשבון נפש אחת לתקופה, ואיתו השאלות שאמורות להישאל:
1. מה המטרות שלי השנה?
2. האם אני משווק את עצמי נכון?
3. מה תוצאות הפעילות שעשיתי עד כה? האם הן מספקות אותי?
4. באילו עוד דרכים ניתן להשתמש?
5 מה אני יכול לחדש?
6. ה היו הטעויות שלי בשנה שחלפה?
7. האם התקדמתי בכיוון שרציתי?
8. מה חסר בפעילות השיווקית?9
.9 מה הייתי רוצה שיהיה?
10. האם למדתי כלי שיווק חדשים?.
ואחרי שעניתם על הכל מצרפת לכם מספר טיפים ועיצות שיווקיות! שיוכלו להשתלב נהדר בחשבון הנפש השנתי:
אינטרנט - לא לשכוח את הכלי הנהדר הזה, שעוזר בחשיפה ובפניה לקהלי יעד חדשים. נסו להשתלב בפורומים ולאו דוקא בתחום ההתמחות שלכם (אמנים לא יפיקו תועלת שיווקית מפורום לאומנות כמו שאנשי יחסי ציבור לא יפיקו תועלת שיווקית מפורום של אנשי יחסי ציבור), החשפו, הציגו את יצירותיכם ומוצריכם.
אקטואליה- אקטואליה מבחינה שיווקית זו התייחסות למה שקורה כרגע, ולאו דוקא מבחינה חדשותית- חגים, עונות שנה וכו', התבוננו על העסק שלכם לרגע כמו מעצב אופנה המכין קולקציות חדשות לקראת העונה החדשה. כרגע סתיו- כדאי לצאת במוצרים המתאימים לעונה זו, בציורים המתקשרים לעונה זו, באומנות שימושית לסתיו ולחורף. הפיצו את המוצרים/ציורים בקרב הקהלים שלכם, כדי שידעו על החידוש.
קשרי קהילה- מצאו מקום לתרום בו. זו לא חייבת להיות חסות לאולימפיאדה. קשרי קהילה, הם דרך נהדרת לצאת מהסטודיו או מהמסך הקטן אל הקהל שבחוץ וליצור אמפתיה והזדהות. במידה ותגבו זאת ביחסי ציבור, תזכו גם לחשיפה תקשורתית. אמן יכול ליזום סדנת ציור לאוכלוסיה נחשלת באזור מגוריו, עסק קטן יכול לתרום מספר מוצרים למוסד בקרבתו בי"ס, בית-חולים וכו'. מלבד הסיפוק האישי, בגיבוי תקשורתי פעילות כזו מציבה אתכם כתורמים, מועילים ומייצרת אמפתיה כלפיכם וכלפי מה שאתם מייצגים.
ניוזלטר- הפיקו ניוזלטר המספר על פעילותכם, על יצירות חדשות, תערוכות, מוצרים. הביעו עניין, השתתפו. שתפו באינפורמציה יעילה באמת. הפיצו את הניוזלטר בקרב לקוחותיכם הותיקים, כך תבנו לעצמכם מאגר לקוחות שילך אחריכם ויכיר אתכם באופן שוטף. הסיכוי שלקוח כזה יחזור גבוה. הרחיבו את מעגל התפוצה ככל הניתן.
מצאו קהילה להשתייך אליה- קהילה וירטואלית או לא וירטואלית על פי העדפותיכם האישיות. ישנן קבוצות עסקיות הנפגשות מידי תקופה שאנשיה מחוייבים האחד לשני מבחינה עסקית, ישנן קהילות עסקיות באינטרנט המבוססות על העברות לידים, ישנן קהילות חברתיות גם באינטרנט וגם מחוצה לו. השתייכות לקהילה מרחיבה מראש את קהלי היעד, מאחר ואנשי הקהילה מן הסתם מחוברים גם לאנשים שמחוץ לקהילה.
והכי חשוב, נצלו את יתרונותיכם כעסק קטן או כאמן מבחינת הגמישות השיווקית, היו פתוחים ומוכנים לשינויים.
אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור, הינו משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.
http://www.oritpr.com
http://www.oritpr.com