עסק קטן גדול
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

עסק קטן גדול 

מאת    [ 02/03/2009 ]
מילים במאמר: 573   [ נצפה 2354 פעמים ]

 
 
יחסי ציבור לעסקים קטנים, לא תמיד מנהלים תקציב שיווק מסודר ומאורגן. לדידם, כשמתקשרת אשת המכירות מהמקומון השכונתי להציע עמוד ברבע מחיר, זו אלטרנטיבה נהדרת. זה משקיט את המצפון, זה יוצר תקווה, וזה בעיקר תשלום חד פעמי שיודעים בדיוק לאן הוא הולך, גם אם לא תמיד יודעים מה חוזר משם.

חוסר הארגון בתקציב השיווקי לא כל שכן בתהליך השיווקי עצמו, מביא לכך שיחסי ציבור נכנסים למגירת האי שם למטה, למטה, אחרי הגלויות לחגים, ואחרי הפקס' החדש שנקנה במבצעי סוף שנה.

עסק קטן, אמור וצריך לפעול כמו עסק גדול. בחשיבה, בארגון, ובעיקר בפעילות השיווקית. למה? כי שיווק, זה תהליך מודע, ארוך, מתמשך, והוא לא קשור לגודל העסק.

עסק קטן בדרך כלל, מתבלבל במושגי השיווק. המכירות לדידו, הן החשובות ביותר, ורצוי כאן ועכשיו. אולם, מכירות הן רק צד אחד בעוגת השיווק, ובכדי שעסק יצליח וישגשג מעבר לרמת ההישרדות היומיומית, הוא צריך ומוכרח ליצור תהליך שיווקי מובנה.

ליח"צ, חייב להיות נתח חשוב, מרשים ואיכותי בעוגת התקציב השיווקי. י יח"צ, חייבים להיות חלק אינטגראלי בניהול העסק ובתמהיל השיווקי שלו. למעשה, שימוש נכון ביחסי ציבור, באסטרטגיה שיווקית נכונה יכולים להביא לעלייה ניכרת במכירות ובתדמית החברה.

יח"צ, זה הכלי היחיד המאפשר לעסק הקטן להיחשף בדרך במקומות שלא יגיע אליהן בדרך פרסום, יחסי ציבור מאפשרים לעסק הקטן לשחק במגרש של הגדולים, לככב למד מותגים וליצור תדמית חיובית אצל קהלי יעד שלא יכל להגיע אליהם בדרך אחרת.

לעסק הקטן, יש מספר יתרונות שאחיו הגדול סובל מהם יחסי ציבור טובים, אמורים לנצל את היתרונות האלו ולייעל אותם לטובת הפעילות השיווקית:

1. גמישות - העסק הקטן והבינוני אינו תלוי במנגנון, הוא יכול לשנות, להתגמש והוא אינו סגור בקונספטים שיווקיים. גמישות זו מאפשרת לעסק הקטן, לנוע בסקאלת השיווק בחופשיות מרבית.

2. זמינות - העסק הקטן, יכול לתת מענה תקשורתי לעיתונאים באופן זמין ומיידי. עיתונאים אוהבים זמינות, ולכשקורית התרחשות אקטואלית והעיתונאי זקוק למומחה כאן ועכשיו, העסק הקטן הוא אלטרנטיבה נהדרת.

3. יצירתיות- העסק הקטן והבינוני, יכול להיות יצירתי, הוא אינו מוכתב פעילות "מלמעלה". הלקוחות אוהבים יצירתיות, כך גם התקשורת ועסק קטן יכול להשתמש בכך באופן שוטף.

4. קשר ישיר עם לקוחות - העסק הקטן יכול להיות בקשר ישיר עם לקוחותיו, להביא אליהם דברים שגם עסק גדול יכול כדוגמת מוצר מסוים, או אדם מפורסם, אך השימוש בדברים האלו לאופן תקשורתי יעיל בהרבה לעסק קטן.


5. קשרי קהילה- העסק הקטן חי ונושם את המקום בו הוא חי . לכשהוא הופך להיות שותף לפעילות קהילתית, תרומתו לקהילה יוצרת באופן מיידי קשר בינו לבין לקוחות חדשים וותיקים , חיוביות ואמפתיה.

6. קהלים חדשים- מאחר והעסק הקטן אינו שבוי בקונספט מובנה, הוא יכול בקלות לזהות הזדמנויות עסקיות שנוצרות בעקבות כתבה זו או אחרת, או פעילות זו או אחרת ולפעול לקידומן, ובכך להגיע לקהלים חדשים ופעילות עסקית חדשה.

7. קשרים ברשת - העסק הקטן גמיש מספיק, בשביל לנהל מערך יחסי ציבור גם באינטרנט. לשלוח ניוזלטר שוטף ללקוחותיו המספר על פעילות/ מבצעים, להשתתף בפורומים רלוונטיים או לפרסם מאמרים מקצועיים, וליהנות מחשיפה מקסימאלית גם באינטרנט. והאינטרנט כידוע בימינו אנו הוא מכשיר נהדר לגיוס לקוחות חדשים וליצירת תדמית עסקית חיובית.

לסיכום, יחסי ציבור לעסקים קטנים חייבים להיות תמהיל חיוני והכרחי באסטרטגיית ניהול עסק. פעילות יחסי ציבור נכונה, יכולה למנף את העסק ולהביאו לקדמת הבמה, היכן שה"גדולים" נמצאים. שימוש מושכל בתקשורת ובפעילויות נוספות כגון קשרי קהילה ואירועים, יכולה להוביל את העסק הקטן להתפתחות מואצת ולהעלאת המכירות.

שיווק זה לא מכירות, ויחסי ציבור, הם בראש ובראשונה תהליך תדמיתי, שתוצאותיו אומנם אינן מידיות כמו מודעת רבע עמוד במקומון, אך לטווח הארוך יותר, הם בונים את העסק, ממתגים אותו ויוצרים הכרות מעמיקה וחיובית בינו לבין קהלי היעד וקהלים חדשים. המכירות אם כן, הן פועל יוצא של כל הפעילות גם יחד.


אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור, הינו משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

http://www.oritpr.com
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב