דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסק קטן גדול 

מאת    [ 02/03/2009 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2923 פעמים ]

יחסי ציבור לעסקים קטנים, לא תמיד מנהלים תקציב שיווק מסודר ומאורגן. לדידם, כשמתקשרת אשת המכירות מהמקומון השכונתי להציע עמוד ברבע מחיר, זו אלטרנטיבה נהדרת. זה משקיט את המצפון, זה יוצר תקווה, וזה בעיקר תשלום חד פעמי שיודעים בדיוק לאן הוא הולך, גם אם לא תמיד יודעים מה חוזר משם.

חוסר הארגון בתקציב השיווקי לא כל שכן בתהליך השיווקי עצמו, מביא לכך שיחסי ציבור נכנסים למגירת האי שם למטה, למטה, אחרי הגלויות לחגים, ואחרי הפקס' החדש שנקנה במבצעי סוף שנה.

עסק קטן, אמור וצריך לפעול כמו עסק גדול. בחשיבה, בארגון, ובעיקר בפעילות השיווקית. למה? כי שיווק, זה תהליך מודע, ארוך, מתמשך, והוא לא קשור לגודל העסק.

עסק קטן בדרך כלל, מתבלבל במושגי השיווק. המכירות לדידו, הן החשובות ביותר, ורצוי כאן ועכשיו. אולם, מכירות הן רק צד אחד בעוגת השיווק, ובכדי שעסק יצליח וישגשג מעבר לרמת ההישרדות היומיומית, הוא צריך ומוכרח ליצור תהליך שיווקי מובנה.

ליח"צ, חייב להיות נתח חשוב, מרשים ואיכותי בעוגת התקציב השיווקי. י יח"צ, חייבים להיות חלק אינטגראלי בניהול העסק ובתמהיל השיווקי שלו. למעשה, שימוש נכון ביחסי ציבור, באסטרטגיה שיווקית נכונה יכולים להביא לעלייה ניכרת במכירות ובתדמית החברה.

יח"צ, זה הכלי היחיד המאפשר לעסק הקטן להיחשף בדרך במקומות שלא יגיע אליהן בדרך פרסום, יחסי ציבור מאפשרים לעסק הקטן לשחק במגרש של הגדולים, לככב למד מותגים וליצור תדמית חיובית אצל קהלי יעד שלא יכל להגיע אליהם בדרך אחרת.

לעסק הקטן, יש מספר יתרונות שאחיו הגדול סובל מהם יחסי ציבור טובים, אמורים לנצל את היתרונות האלו ולייעל אותם לטובת הפעילות השיווקית:

1. גמישות - העסק הקטן והבינוני אינו תלוי במנגנון, הוא יכול לשנות, להתגמש והוא אינו סגור בקונספטים שיווקיים. גמישות זו מאפשרת לעסק הקטן, לנוע בסקאלת השיווק בחופשיות מרבית.

2. זמינות - העסק הקטן, יכול לתת מענה תקשורתי לעיתונאים באופן זמין ומיידי. עיתונאים אוהבים זמינות, ולכשקורית התרחשות אקטואלית והעיתונאי זקוק למומחה כאן ועכשיו, העסק הקטן הוא אלטרנטיבה נהדרת.

3. יצירתיות- העסק הקטן והבינוני, יכול להיות יצירתי, הוא אינו מוכתב פעילות "מלמעלה". הלקוחות אוהבים יצירתיות, כך גם התקשורת ועסק קטן יכול להשתמש בכך באופן שוטף.

4. קשר ישיר עם לקוחות - העסק הקטן יכול להיות בקשר ישיר עם לקוחותיו, להביא אליהם דברים שגם עסק גדול יכול כדוגמת מוצר מסוים, או אדם מפורסם, אך השימוש בדברים האלו לאופן תקשורתי יעיל בהרבה לעסק קטן.


5. קשרי קהילה- העסק הקטן חי ונושם את המקום בו הוא חי . לכשהוא הופך להיות שותף לפעילות קהילתית, תרומתו לקהילה יוצרת באופן מיידי קשר בינו לבין לקוחות חדשים וותיקים , חיוביות ואמפתיה.

6. קהלים חדשים- מאחר והעסק הקטן אינו שבוי בקונספט מובנה, הוא יכול בקלות לזהות הזדמנויות עסקיות שנוצרות בעקבות כתבה זו או אחרת, או פעילות זו או אחרת ולפעול לקידומן, ובכך להגיע לקהלים חדשים ופעילות עסקית חדשה.

7. קשרים ברשת - העסק הקטן גמיש מספיק, בשביל לנהל מערך יחסי ציבור גם באינטרנט. לשלוח ניוזלטר שוטף ללקוחותיו המספר על פעילות/ מבצעים, להשתתף בפורומים רלוונטיים או לפרסם מאמרים מקצועיים, וליהנות מחשיפה מקסימאלית גם באינטרנט. והאינטרנט כידוע בימינו אנו הוא מכשיר נהדר לגיוס לקוחות חדשים וליצירת תדמית עסקית חיובית.

לסיכום, יחסי ציבור לעסקים קטנים חייבים להיות תמהיל חיוני והכרחי באסטרטגיית ניהול עסק. פעילות יחסי ציבור נכונה, יכולה למנף את העסק ולהביאו לקדמת הבמה, היכן שה"גדולים" נמצאים. שימוש מושכל בתקשורת ובפעילויות נוספות כגון קשרי קהילה ואירועים, יכולה להוביל את העסק הקטן להתפתחות מואצת ולהעלאת המכירות.

שיווק זה לא מכירות, ויחסי ציבור, הם בראש ובראשונה תהליך תדמיתי, שתוצאותיו אומנם אינן מידיות כמו מודעת רבע עמוד במקומון, אך לטווח הארוך יותר, הם בונים את העסק, ממתגים אותו ויוצרים הכרות מעמיקה וחיובית בינו לבין קהלי היעד וקהלים חדשים. המכירות אם כן, הן פועל יוצא של כל הפעילות גם יחד.


אורית גלילי תקשורת שיווקית ויחסי ציבור, הינו משרד בוטיק המתמחה בתרבות, אמנות ולייף סטייל.

http://www.oritpr.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב