למה כדאי לעשות יוגה בתקופת ההריון?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

למה כדאי לעשות יוגה בתקופת ההריון? 

מאת    [ 02/03/2009 ]
מילים במאמר: 615   [ נצפה 1993 פעמים ]

 
 

ייתכן ותרגלת יוגה בעבר וזה ההיריון הראשון שלך. יתכן שחווית היריון ולידה אבל טרם מימשת את תרגול היוגה. יוגה בהיריון מביאה לך חוויה חדשה עוצמתית ומעצימה.
המאמר הזה עוסק בשני נושאים ומכיל שלושה - יוגה, היריון והעובר שאת נושאת.
כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, מגוון ונפלא, המסע שמוביל למפגש בין עולמות מתקיים בתוכך ויוצר דבר חדש, משתנה.


היוגה היא דרך לחיים. מעין התחייבות בלתי רשמית. היוגה איננה רק התרגול הפיסי על המזרן. זה הבסיס לכל השאר, זו ההתחלה.
שם אני מתחילה את היום ומשם אני מתחברת לעצמי במשך היום. ובכל יום אני מגלה כי אינני רואה דברים כפי שהם, אני רואים דברים כפי שאני רואה ומרגישה.
גם ההיריון הוא מסע, מוגבל כשלעצמו ונמשך תשעה חודשים.
תקופה מלאה בהפתעות ובשינויים רבים. הן בהיבט הפיסי, הן בהיבט הנפשי-אישי והן במערכות היחסים שלי עם סביבתי.
להריון נדרש זמן נביטה, גדילה והתפתחות. נדרש גם זמן להבשלה, להפנמה ולהרהור.
לפעמים החיבור לעצמך בהיריון יהיה ממקום של מכאובי גוף ומצוקות נפשיות. אין חוקיות או בלעדיות על בחילות בוקר, מצב רוח משתנה או כאבי גב תחתון. במידה ואלה מתקיימים, היוגה מאפשרת לך להתחבר אל עצמך בדרך שונה.
לנסות ולראות את השינויים באור אחר ואת הכאב - אם נמצא - כמורה דרך. בתקופת ההיריון חשובה ההכנה הגופנית וחשוב עוד יותר הצורך בשיקום הגוף לאחר מכן.
הגוף עובר שינויים הורמונאליים ופיסיים המתחוללים בהדרגה במשך חודשי היריון, אך לאחר הלידה מסתיימים שינויים אלה תוך שבועות. כשהגוף מרגיש טוב לפני ההיריון, בזמן ההיריון ולאחריו, מובטח לך גם חוסן נפשי. התרגול חשוב מאין כמוהו לשמירה על יציבות הגוף המשתנה עם שינוי משקל הגוף. בשיעורי היוגה, נלמד כיצד לייצב את הגוף בכל תנוחה.
בהריון, הגוף חייב להסתגל לשינויים מבניים, הגורמים לשינוי במרכז הכובד וכן לשינויים הורמונאליים המשפיעים על יציבות המפרקים, בהתרככות רקמות החיבור.
התרגול מחזק את שרירי הבטן ורצפת האגן ככלי להמשך החיים. תרגול שרירי הבטן, (וחשובה האבחנה בין שרירי הבטן האורכיים, לבין הרוחביים התומכים את אברי הבטן) שומר על גמישותם כך שיוכלו להמשיך ולתמוך באגן ובתכולתו המתפתחת. חולשת השרירים מקטינה את היכולת בדחיפות בשלב השני של הלידה.
כאבי גב עלולים להופיע עקב חולשתם של שרירי הבטן.
תרגול עקבי לפני הלידה, יקל על תהליך השיקום שלאחריה. תרגול תנוחות היוגה מקל על מכאובים ומשפר את תפקודי הגוף השונים. מרבית האסאנות (תנוחות היוגה) שנתרגל במהלך השיעורים, מסייעות בהקלה על כאבי גב, צוואר, בצקות בקרסוליים, עצירות ובחילות. הן יכולות להיות לך לעזר רב בחדר הלידה - בשלבים השונים של הלידה.
בשיעורים אנו משתמשות בנשימה ובקול. היוגה רואה בנשימה ובקול כלי חיוני להתפתחות.
בתקופת ההיריון, הנשימה היא דבר חיוני, ובלידה היא תעמוד לרשותך על-מנת להכיל את הצירים והלידה עצמה.
ככל שתקדימי להפנים את איכות הנשימה העמוקה והמרגיעה, כך תבואי מוכנה יותר ללידה. התרגול והיישום במהלך השיעורים בתקופת ההיריון, יכינו אותך לזמן הלידה והגוף כבר יידע מה לעשות.
הנשימה מזרימה חמצן לגופך ולעובר ומשפרת את איכות חילוף החומרים. הנשימה מפעילה את הסרעפת, מעסה ביסודיות את כל אברי הבטן ומרגיעה. השימוש בקול הוא היבט נוסף של הנשיפה. הוא משחרר את שרירי רצפת האגן ומשפיע בהדהודו על העובר. בלידה הפקת צלילים נמוכים עשויה להקל על הכאב ולעודד את התקדמות הלידה.
התרגול מחבר אותך לגופך, ומשם לעובר שגדל בתוכך, כך מתחילה מערכת היחסים בינכם. מעכשיו אתם שניים.
ההיריון יצר ישות נוספת בתוכך.
זמן איכות תרגול יוגה מהווה הכנה מצוינת ללידה. אישה שתרגלה יוגה באופן קבוע בזמן ההיריון הופכת להיות מודעת ליכולתו האדירה של הגוף ומגבירה את סיכוייה לשליטה טובה יותר בגוף ובנשימה במהלך צירי הלידה. תרגול התנוחות המיוחדות ופריצת גבולות התנועה הרגילים של הגוף מכין אותה בהדרגה למאמץ שיידרש ממנה בלידה. התרגול בקבוצת נשים הנמצאות במצב דומה לזה שבו את נמצאת, מאפשר לך להיות טבעית, משחרר מעכבות ומהווה תמיכה מצוינת. זהו זמן איכות מיטבית עבורך.

רביד רוח יוגה למבוגרים ונשים בהריון, בנס ציונה קליניקה לטיפולים ברפואה משלימה: עיסוי, רפלקסולוגיה ונתורופטיה. http://www.ravidru.com>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב