דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בוחרים מוהל 

מאת    [ 27/04/2006 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 5041 פעמים ]

ברית המילה מבוצעת כיום על ידי כל היהודים ברחבי העולם ללא יוצא מהכלל. הברית מבוצעת ביום השמיני להולדתו של הילד, אפילו אם יום זה יוצא ביום כיפור או בשבת. במידה והתינוק חולה תידחה הברית ואז היא תתבצע כשהתינוק יבריא אך היא כבר לא תידחה שבת או חג.
האיש המרכזי בטקס הברית הוא כמובן המוהל. בכל מחלקת יולדות בבית חולים מוצגת רשימת מוהלים מוסמכים, אשר נמצאים תחת פיקוח של הוועדה 'לפיקוח על המוהלים', המורכבת מנציגי משרד הבריאות ומשרד הדתות (שכבר לא קיים יותר).
ברשימה זאת מוצגים המוהלים המומחים, בעלי ותק מוכח של מעל 20 שנה.

המלצות

עדיף לבחור מוהל לפי המלצות מחברים או מכרים. אמנם ניסיון של ברית מילה אחת נוספת שעברה בשלום אינו משמעותי אך עצם ההמלצות על המוהל ירגיעו אתכם.

נסיון

מוהל בעל ניסיון עדיף על מוהל צעיר וחסר ניסיון, אך יש להיזהר גם ממוהל רב ניסיון אך קשיש ובעל ידיים רועדות. אתם לא רוצים ידיים רועדות עם סכין קרובות לבן שלכם.

לוח זמנים

רצוי ליצור קשר עם המוהל כמה שיותר מוקדם. אם אפשר כבר לאחר הלידה מה טוב. מוהל טוב יכול להיות תפוס במשך רוב ימות השבוע. העיתוי בהשגת מוהל חשוב במיוחד אם הברית צפויה להיות בשבת, מאחר שזה מצמצם מאד את מאגר המוהלים האפשריים שעובדים בשבת ויוכלו להגיע ברגל למקום הברית.

בלעדיות

כדאי מאד לסכם עם המוהל שהברית שלכם היא הברית היחידה שלו באותו יום או שלפחות קיים הפרש של מספר שעות מברית נוספת שהוא צריך לבצע. אתם לא רוצים שהמוהל יגיע אליכם מתנשף ומזיע לאחר שנסע בפקקים וגם אינכם רוצים שהוא יהיה בלחץ וימהר לברית נוספת אליה הוא צריך להספיק לאחר הברית שלכם.

מחיר

לא נעים לשאול ולברר מחירים ברגע כל כך גדול בחיי המשפחה, אבל אם לא שואלים לא יודעים. אל תהססו לשאול את המוהל מה המחיר שהוא דורש עבור הטקס וגם אם הוא יתפתל מעט ויגיד שזה לא עניין של כסף כי אם קדושה ומומחיות אל תוותרו. בסוף המרצע יצא מהשק והמחיר ייחשף. מצד שני - לא כדאי להתמקח עם המוהל על מאה שקלים.

בדיקה בריאותית

רצוי לסכם עם המוהל על בדיקה של התינוק לפני יום הברית. בנוסף, מקובל שהמוהל מגיע יום לאחר הברית כדי לבדוק את התינוק ויש מוהלים שמגיעים גם שבוע אחרי להערכת מצב נוספת.

לשאול ולהקשיב

הקשיבו להנחיות המוהל לפני הברית ולאחר הברית. סמכו על מומחיותו של המוהל אך פיקחו עין על מצב התינוק לאחר הטקס. אם נראה לכם שהתינוק לא מרגיש טוב אל תהססו להתקשר למוהל ובמידת הצורך גם להביא את התינוק לרופא - ולאו דווקא בסדר הזה.
הכותב הינו העורך הראשי של חברת אינדקס מדיה, המפעילה מגוון פורטלים בנושאים שונים כמו בידור, תיירות, מזון, דפוס, אופנה, מסעדות, חתונה, בר מצווה וברית. http://www.index.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב