דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב פנים 

מאת    [ 26/02/2009 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 2003 פעמים ]

לימודי עיצוב פנים - עם הפנים לעתיד !
לימודי עיצוב פנים זהו צעד נבון לעבר רכישת מקצוע מבוקש ויוקרתי שיש לו השקה עם עולם האדריכלות. עולם האדריכלות בדומה לעולם עיצוב פנים - נוגע בעיצוב החלל שבו אנחנו חיים.

לימודי עיצוב פנים מהווים כרטיס כניסה לעולם שכולו אסתטיקה, שימושיות ואומנות, שבמהלכו רוכשים הסטודנטים כלים עיוניים ופרקטיים שיסייעו בידיהם לעצב חללים עבור לקוחות מגוונים בעלי צרכים שונים.
הסיבה שבעטיה מקצוע עיצוב פנים הפך פופולארי כל כך בשנים האחרונות טמונה, ככל הנראה, בעליה ברמת החיים של אנשים במדינתנו הקטנטונת. עליה זו באיכות החיים מאפשרת לנו, להתפנות ולהקצות מחשבה ומשאבים לשדרוג ושיפור סביבת החיים שלנו, באשר היא.

לימודי עיצוב פנים - מעצבים את העתיד
חשוב להבין כי סטודנטים הלומדים במסלול לימודי עיצוב פנים אינם לומדים רק אומנות. כמו רוב תחומי העיצוב, הפן השימושי והפונקציונאלי מקבל משנה חשיבות מאחר ומדובר בעיצוב חללים בהם אנשים שוהים זמן רב: גרים בחלל המעוצב או עובדים בחלל המעוצב.

במהלך לימודי עיצוב פנים נחשפים הסטודנטים למגוון רחב של נושאים, ביניהם: תכנון ושרטוט, תוכנות מחשב מתקדמות, מושגים בעיצוב ואמנות, חשיבה יצירתית וחשיבה ביקורתית, קורסים עיוניים, קומפוזיציה, תאורה, צבעים, ארגונומיה, שפה חזותית, תורת המבנה, מתודות עבודה, ניהול פרויקטים, שיווק ומיתוג, שימושים של חללים שונים, תורת החומרים, תלת מימד, קשרי לקוחות, ציור ורישום, מערכות בניין כגון אינסטלציה, חשמל, מיזוג אוויר וכו', עיצוב מוצר ורהיטים, עקרונות בניהול, תקנים ובניה, עיצוב נוף, פרזנטציה, פתרון בעיות, עיצוב חללים מסחריים, על הקשר שבין פנים החלל לבין חיצוניותו, מושגי יסוד באדריכלות וסדנאות מעשיות המפגישות את הסטודנטים עם עולם הפרקטיקה. בנוסף, לימוד עיצוב פנים מפגיש את הסטודנטים עם מעצבי פנים מוכרים דרך הרצאות אורחים ואנשי מקצוע מעולם עיצוב הפנים.

מעצבים את המרחב - כאן ועכשיו
עיצוב פנים לא נעשה בחלל ריק. הוא משקף שינויים גלובליים בהיבטים פוליטיים, כלכליים, פילוסופיים, פסיכולוגיים ותפיסתיים. אך עולם העיצוב לא רק משקף הוא גם משפיע ומעצב בעצמו את התפיסה שלנו.
לימודי עיצוב פנים חושפים את הסטודנטים עם תיאוריות חדשות, עיתים תיאוריות ישנות שקמות לתחייה, המאפיינות את התקופה שבה אנחנו חיים - תיאוריות המבטאות את הכאן ועכשיו ! כך למשל בעידן ההוליסטי שבו אנו חיים, קיימת חשיבות גדולה להבנת עקרונות הפאנג שוואי, למשל. שינויים נוספים שמאפיינים את העולם שבו אנחנו חיים, המשפיעים על כל היבט בחיינו, וכמובן גם על עולם עיצוב הפנים הוא המעבר לשימוש בחומרים אקולוגיים, שהביא לשינוי פילוסופי כולל בתפיסת עיצוב הפנים של היום.

אם כן, נראה כי לימודי עיצוב פנים הם צעד חכם ובטוח לעבר קריירה יוקרתית ונדרשת. לאחר סיום הלימודים, ניצבות בפני המסיימים עולם אפשרויות גדול ורחב, הן כשכירים בעולם הציבורי, הן כשכירים בעולם הפרטי והן כעצמאיים לגמרי.

פרטים נוספים על לימודי עיצוב פנים בארץ ובחו"ל
ניתן למצוא באתר קווים - המכון לעיצוב ואדריכלות

http://www.cavim.co.il
מורה, מעצב , תואר ראשון בעיצוב , לומד לתואר שני
עבוד במכון קווים לעיצוב פנים ואדריכלות
http://www.cavim.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב