דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יין שאטו-גולן 

מאת    [ 24/02/2009 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 3280 פעמים ]

הכרמים

כרמי שאטו-גולן ממוקמים כשני ק"מ מהמושב בדיוק מעל מפגש הנהרות רוקד וירמוך.משטר הטמפרטורות ואדמת הבזלת המאפיינים את האזור מעניקים לנו תנאים מצוינים לגידול ענבי יין. שאטו גולן הוא יקב בסדר גודל בינוני - סך כל הנטיעות מסתכם בכ 270 דונמים וכולל בעיקר קברנה סוביניון, קברנה פרנק מרלו וסירה אך גם כמויות קטנות של פטיט-סירה, פטי-ורדו, פינו-נואר וגרנאש. גיל הגפנים נע בין מספר חודשים לשש שנים. הטיפול בגפנים נסמך על ידע מקצועי וניסיון ובסיוע מדריכי הגפן של משרד החקלאות. בנוסף, בכדי ללמוד את התנהגות הכרם וביצועיו של כל זן וזן (שכן כל ממשק זן-כרם-מיקום הנו ייחודי) אנו עורכים ניסויים שונים בשיטות גיזום ניתוב והדליה במטרה להביא לאופטימיזציה של כל זן ובסופו של דבר להגיע להרכב הבלנד (Cepage) המיטבי.עיקר הנטיעות הן של זנים בורדולזיים אולם בנוסף אנו עורכים ניסיונות בזנים ים-תיכוניים מסורתיים כגון סירה גרנאש ומורבדר באמונה כי כדאי וניתן לייצר בארץ יינות בסגנון יינות דרום הרון בצרפת.

היקב

הבציר מתבצע ידנית בארגזים של 20 ק"ג והפרי מובל מיידית אל היקב. הציוד ביקב (קרי המכלים, המסחט, המשאבות וכו') הנו מן המתקדמים ביותר ובכך מאפשר ליינן מיצוי מרבי של הפוטנציאל הגלום בפרי. בתהליך הייצור נעשה שימוש בשיטות אירופאיות מסורתיות לצד טכניקות מודרניות כשהמטרה הסופית היא ליצור יין שיהיה ייחודי לאזור וליקב ולא עוד מוצר חסר אופי שפשוט מנסה לנהות אחר האופנה האחרונה. התסיסות מתבצעות בטמפרטורה של כ 30 מעלות לעיתים לאחר השרייה קרה של מספר ימים. כתלות במאפייני הפרי ובסגנון הרצוי משך ההשריה הכולל נע בין שבוע לשלושה כשלאחר מכן או עם סיום התסיסה המלולקטית מועבר היין לחביות. כחלק מתהליך הלימוד והניסוי עושה היקב שימוש בחביות שונות; רובן עשויות אלון צרפתי מיערות מרכזיים ואילו כרבע מהחביות עשויות אלון אמריקאי. היין שוהה בחביות למשך תקופה שבין כחצי שנה לשנה וחצי (כתלות בגיל החבית, סוג היין ושנת הבציר) כשהמטרה היא כמובן לאפשר ליין להתבגר ולהתרכך ולהעניק תמיכה ויתר מורכבות לאופיו הארומטי מבלי לטשטש את אופיו המולד.


בתום תקופת היישון היין יוצא מן החביות צלול כך שלאחר ייצוב בקור הוא אינו דורש כל הצללה נוספת מעבר לסינון בסיסי ביותר לאבטחת ניקיון מגופים זרים. לאחר הביקבוק עובר היין יישון נוסף ביקב עד אשר מחליט היינן כי היין התאושש מהלם הביקבוק והגיע להרמוניה מספקת בכדי להציעו למכירה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב