דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלוש, ארבע ו... - הרהורים על אומץ 

מאת    [ 23/02/2009 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 2648 פעמים ]

כל אדם הרוצה להתקדם בחייו, צריך לנקוט בצעדים מהם הוא חושש. אין ספק, מבחינות רבות  קל ופשוט יותר עבורנו להישאר באזור הנוחות שלנו: אנו מכירים היטב את הדמויות המרכזיות ואת הדרישות מאיתנו, אנו "מתקתקים" את העניינים בלי להשקיע מאמץ מיוחד ובודאי שאנו לא צריכים להמציא את הגלגל מחדש. אנו חשים בטחון.

 

שינוי כיוון מבחינת הקריירה, למשל, הינו דבר שרבים מייחלים לו. חלום זה מלווה עפ"י רוב בחששות שונים: אי ודאות מבחינה כלכלית, פחד לבחור בנתיב שגוי, חשש מתגובת בן/ת הזוג ובני המשפחה, פחד להיכשל, פחד להצליח... מה יחשבו עלי? מה יהיה אם... ואם...? וכן הלאה.

 האמת ניתנת להיאמר, שינויים משמעותיים בחיים אכן אינם דבר של מה בכך, ולא בכדי הם מעסיקים אותנו. כמובן שהם אינם צעדים שנעשים כלאחר יד, אלא אנו מקדישים להם הרבה מחשבה ושיקול דעת. לפחדים המתלווים להם לעיתים קרובות יש גם בסיס רציונאלי–אובייקטיבי. יחד עם זאת, כששוקלים את היתרונות מול החסרונות, בעד מול נגד, ברור שלכל צעד וצעד יש כמובן צדדים לכאן ולכאן, ובכלל זה גם ל"אין שינוי". פחד הוא רגש טבעי, אנושי. כולנו חווים אותו מעת לעת...

לשאלה הפשוטה "מה שלומך?" או "מה נשמע? אנשים רבים עונים תשובות, כגון: "חיים", "שורדים", "סוחבים", "יציב", שלא יהיה יותר גרוע", "יש מקום לשיפור", "אין תלונות", "כמו אתמול" ועוד.

 

האם אנו באמת רוצים רק "לסחוב" או "לשרוד" את חיינו? האם העובדה שכל יום יהיה דומה למשנהו גורמת לנו לתחושה טובה...?  כל אחד ואחת מאיתנו ראוי לחיים מאושרים, מספקים ומלאי אתגרים. כל אדם מסוגל להתגבר על הדברים העומדים בינו ובין הגשמת חיים כאלו, אם רק ירצה בכך מספיק...

 כדי לחולל תמורה בחיינו אנו זקוקים לאומץ.
לגלות אומץ אין פירושו לא לפחד,

אלא לפחד ובכל זאת להמשיך קדימה.

 

כמו ששרה הזמרת אילנית 'הן לא נהיה פה פעמיים, רק בינתיים, רק בינתיים'. החיים קצרים מכדי שניתן לפחדים שלנו לנצח בקרב שהוא למעשה חיינו. "כל הכוח והעוצמה שבעולם נמצאים בתוכי" כתב רובין שארמה בספרו "הנזיר שמכר את הפרארי שלו". המשפט הזה מלווה אותי הרבה שנים. אני אומרת אותו לעצמי בכל בוקר כשאני מתעוררת ובכל לילה כשאני הולכת לישון. לא פעם אני אומרת אותו גם בסיטואציות שונות במהלך היום... בדרך כלל כשאני מפחדת מצעד כלשהו. המשפט הזה מחבר אותי מיידית לעוצמה האמיתית שלי ומזכיר לי שאני היא השולטת בחיי.

 

ג'ון פ. קנדי אמר "אסור שנניח לפחדים שלנו למנוע מאיתנו לשאוף להגשמת תקוותינו וחלומותינו". הגשמת תקוות וחלומות אמנם כרוכה בהתגברות על פחדים, אך הסיפוק ותחושת ההגשמה האישית המתלווים לה הם בעלי ערך שלא יסולא בפז.

 אומץ הוא לאו דווקא משהו השמור לשינוי קריירה בלבד. כפי שאנו שונים זה מזו, כך גם כל אדם ואדם נדרש לאומץ בהיבט אחר של חייו: יש אדם שעבורו אומץ פירושו ללכת לחוג ציור... ויש שעבורו אומץ משמעו להשליך לפח ערימות של מכתבים ישנים; יש שעבורו אומץ הוא להירשם לאתר היכרויות... ויש שעבורו אומץ הוא לסיים זוגיות לא מספקת; יש אדם שעבורו אומץ הוא להתעמת עם אדם כלשהו... ועבור אחר אומץ הוא דווקא לבחור בשתיקה בסיטואציה מסוימת; יש כאלו שעבורם אומץ הוא לבטא באופן גלוי כעס... ועבור אחרים אומץ משמעו לסלוח ולהתגבר על מטען מיותר מהעבר. 
אני מזמינה כל אדם להסתכל עמוק פנימה ולערוך חקירה עצמית, לבדוק ממה הוא חושש ועל מה הוא צריך להתגבר על מנת להתגבר על החשש ולפעול בעוצמה מתוך ביטוי עצמי מלא.
אין לי ספק שכל מי שיבחר ליישם זאת - ייצא מכך נשכר! 
 כל מסע מתחיל בצעד אחד....
וכל אדם יכול לחזור ולגלות את כוחותיו, להתחזק, להתעצם
ולברוא את עצמו מחדש.
אף פעם לא מאוחר מדי! 
אז יאללה – שלוש, ארבע ו....                
 

בברכת אור ואהבה, 
חלי פודה  

© כל הזכויות שמורות לחלי פודה

חלי פודה
מאסטר רייקי ומטפלת הוליסטית רב-תחומית
קריאה בקלפי טארוט, אימון אישי,
מפגשים חווייתיים, טיפולים, ייעוצים וסדנאות טל': 054-5256509, chellypo@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב