דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל שרצית לדעת על עיסוי 

מאת    [ 22/02/2009 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 3174 פעמים ]

כל מה שרצית לדעת על עיסוי

רבות נאמר על העיסוי ככלל ועל העיסוי הנפוץ ביותר כיום, הוא השוודי הקלאסי. נאמר כי הוא נעים, מרגיע, מפנק, ממריץ ועוד. במאמר זה אני מנסה להכניס קצת סדר בערפל סביב העיסוי ומקורותיו, כך שכאשר תרצו לקבל טיפול תדעו קצת יותר על הטיפול בו תבחרו.

מקורות העיסוי ביוון העתיקה: MASE

גרופיקוס: הגדיר את העיסוי כחובה לבריאות. היפוקרטס: אמר כי מרפא טוב חייב לדעת גם עיסוי ובעיקר את טכניקת הלישה. אסקליפדוס: הגדיר עיסוי לשיפור יכולת העבודה, שיפור התוצאות בספורט וכן הגדיר את ההבדל בין עיסוי עם שמן ועיסוי יבש ללא שמן.

מקורות העיסוי ברומא: MASSAGE

קלאודיגולן (132-211) צרף טכניקות מהמזרח הקרוב והרחוק לעיסוי משולב, הוא הגדיר את סוגי המגע כלטיפה, התחככות, דמוי לישה. הוא השתמש בשילוב של עיסוי עם תרגילים לחיזוק הגוף ופיתוח יכולת הנשימה.

מקורות העיסוי במזרח התיכון הקרוב:

הערבים, אבו באקר ואיבן סיינה המליצו על שילוב של הגיינה ועיסוי לטיפוח הבריאות.

סוגי עיסוי ארופאים :

עיסוי פיני: עיסוי קשה וממוקד עם קצות האצבעות על אזורי מתח ספציפיים עיסוי שוודי: עיסוי רחב ורך העובד בצורה לא ממוקדת על כלל הגוף עיסוי רוסי: עיסוי המשלב את שתי השיטות יחד וגישתו רפואית יותר

עיסוי שוודי ארופאי:

זהו העיסוי הנפוץ ביותר כיום מייסד השיטה PETER HENRIK LINH 1776-1834 סבל מבעיות בכתף עקב אימוני סייף. הוא טיפל בעצמו ע"י עיסוי. הוא כתב את הספר "יסודות ההתעמלות" ובו דיבר על שילוב של אימון עם עיסוי. הוא הגדיר עיסוי למטרות צבאיות, ספורטיביות, היגייניות, בריאותיות ואסטטיות. "התנועה, לעיתים קרובות יכולה להחליף תרופות שונות, אך אף תרופה לא יכולה להחליף את התנועה".

הגדרת העיסוי השוודי:

מניפולציה על רקמות למטרה טיפולית או היגיינית ע"י שימוש בטכניקות של שפשוף, לטיפה, פטריסא'ג , טפיחה, או באמצעות כלי אחר.

מטרת העיסוי:

שיפור סירקולציות מחזור הדם ניקוז רעלים מהשרירים תוך כדי שימוש במערכת הלימפה שיפור האלסטיות של הרקמות והעור הורדת טונוס השרירים הנעת מפרקים שיפור התגובה הפאראסימפטטית במערכת העצבים (הרגעה).

העיסוי השוודי כיום:

העיסוי השוודי הינו העיסוי הנפוץ ביותר כיום. רבים האנשים אשר משלבים חופשה בבית מלון או צימר יחד עם עיסוי מפנק. מטרת העיסוי במקרים אלו היא להרפות את השרירים, להרגיע ולתת למטופל הנופש את חווית העיסוי והמגע. העיסוי השוודי הינו המבוא לעיסוי הרפואי והעיסוי הספורטיבי.

העיסוי הספורטיבי מיועד לספורטאים מקצועיים ומשמש כחלק מתוכנית האימונים שלהם.

העיסוי הרפואי מתמקד יותר באנשים עם בעיות בריאות וכן בפתרון בעיות כאב ספציפיות ושיקום שרירים פגועים. טיפולים טלו ניתנים כיום גם במסגרת קופות החולים וכן אצל מטפלים פרטיים. בכל מקרה בו ניגשים אל מטפל פרטי, כדאי לקבל עליו המלצות וכל לברר איפה למד ומה הניסיון שלו. כאשר מתבצע העיסוי משתמשים לרוב בשמן שקדים או שמן זרעי ענבים.

העיסוי הארומטרפי: משלב שמנים אתריים יחד עם שימני הבסיס הללו בזמן העיסוי. המטרה היא לשלב את המגע והעיסוי יחד עם סוגי שמנים שונים לפתרון בעיות, כגון הרגעה, הקלה על כאב ועוד.

עיסוי רקמות עמוקות:

סוג עיסוי נוסף הנגזר מהעיסוי השוודי הינו לרוב מקובל לחשוב שזהו אותו עיסוי "רק חזק יותר". אכן עיסוי זה מגיע לרקמות העמוקות יותר ולרוב מורגש כחזק יותר, אך בניגוד לעיסוי השוודי הכללי והמפנק, עיסוי רקמות עמוקות ממוקד יותר על אזור מסוים מתוך מטרה לרפא שריר בעייתי או לחילופין, הטכניקה משמשת לטיפול גוף נפש על מנת לפתוח חסימות אנרגטיות וגופניות "בשריון הגוף נפש".

אני מאחל לכלכם לחוות את המגע באמצעות העיסוי ואולי אף להעז וללמוד את מקצועות המגע ואת העיסוי כלל, על מנת לעזור ולקרב בין אנשים.

כתב דניאל סמלסון, מטפל בדיקור סיני ומנהל מרכז הכשרה לטיפולי מגע "החיוך הפנימי" ? המרכז לאומנויות הריפוי ומודעות עצמית. אתר הבית www.inner-smile.co.il דניאל סמלסון 052-5477567

דניאל סמלסון "החיוך הפנימי"
http://www.inner-smile.co.il
innersmile10@gmail.com
0525477567



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב