דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה ודיאטה 

מאת    [ 20/02/2009 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 2373 פעמים ]


כאשר אנו משתמשים במושגים תזונה ודיאטה באופן יומיומי, נדמה אולי שאנו מתכוונים לתפריט מקוצץ קלוריות שמטרתו להוריד במשקל, או לשינוי תזונה בגלל בעיה בריאותית כזו או אחרת. אך למעשה כולנו עוסקים כל הזמן בתזונה ודיאטה, גם אם אין לנו מודעות רבה לנושא; כל בחירות התפריט שלנו, (או העדר הבחירה, במידה ואנו כלל לא מתייחסים לאפיק זה בחיינו כאל משמעותי), משפיעה על הבריאות שלנו, על האנרגיה הזמינה לנו, וכמובן על משקלנו.

היום ידוע יותר מתמיד עד כמה תזונה ודיאטה נכונות הן משמעותיות לניהול אורח חיים מאוזן ובריא, ואין שום סיבה לחכות עד שתופענה בעיות בריאות או השמנה, כדי לתת עליהן את הדעת.
העיקרון הוא למעשה ברור ונראה לעין - תזונה ודיאטה מאוזנות ומלאות תשמורנה עלינו בריאים וחיוניים, בעוד תזונה ודיאטה קיצוניות או חסרות במרכיבים הכרחיים, תחלשנה את הגוף ותגרומנה להשמנה ולעייפות.

פעמים רבות אנו נוטים שלא להקשיב לצרכי הגוף שלנו - אנחנו מאביסים אותו במזון גם כאשר איננו חשים רעב; צורכים מזונות מעובדים, מומלחים או ממותקים יתר על המידה; מדלגים על ארוחות מפאת קוצר זמן; מלחיצים את הגוף על ידי דיאטות קיצוניות; או נמנעים לחלוטין מקבוצות מזון הכרחיות לגופנו. כל מגוון ההתנהגויות הללו מתנקם בנו ובגופנו ומוליך להשמנה ולפיתוח הפרעות אכילה ומחלות שונות.

ההמלצות הראשונות הנוגעות לתזונה ודיאטה נכונות הן שילוב מאוזן של שלל מרכיבי המזון; בכל יום יש לצרוך חלבונים, פחמימות מורכבות שאינן מעובדות, כמה מנות ירקות בצבעים שונים ומנה אחת עד שתיים של פרי. יש להפחית בצריכת המזונות המעובדים, השומנים הרוויים והסוכרים הפשוטים. רצוי לאכול כמה ארוחות קטנות במהלך היום ולא להסתפק בשתי ארוחות גדולות; כך תהיה האנרגיה מן המזון זמינה ורציפה יותר, ומערכת העיכול לא תקרוס בשל הצורך להתמודד עם ארוחה גדולה לאחר צום של מספר שעות.

חשוב להפוך את האכילה לגורם חיובי, שאינו מייצר רגשות שליליים, לשלב מזונות אהובים יחד עם מזונות שהייתם נמנעים מהם בעבר, ולעבור בהדרגה למצב בריא, בו צריכת ה'חטאים' שלכם היא מזערית באופן יחסי למזון הבריא שאתם צורכים. מודעות לנושאי תזונה ודיאטה היא הכרחית עבור כולם, ומומלץ מאוד ללמוד יותר על נושאים אלו וליישם אותם בחיי היומיום.
מנטול - הפורטל לאיכות חיים בישראל מגישים תוכן מקצועי ואיכותי לגולש הישראלי אודות הנושאים החשובים לכולנו באמת:גוף ונפש, הריון ולידה, תזונה ודיאטה, בריאות, כושר גופני, אסטתיקה, סקסולוגיה ועוד רבים אחרים...



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב