דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הריון ולידה 

מאת    [ 20/02/2009 ]

מילים במאמר: 336   [ נצפה 2465 פעמים ]


תקופת הריון ולידה, היא אחת התקופות היותר מלאות ברגשות, תקוות, פחדים וטלטלות. חשוב להבין כי השינויים המהותיים, הן במצב הפיזי והן במצב הנפשי במהלך ההריון, תחושת האחריות על גורלו של הרך העתיד להיוולד, והשינוי שהוא יביא עימו לחייך, הם נושאים מהותיים ועוצמתיים, אשר סביר להניח שעדיין לא עסקת בהם בחייך; אכן, הם עתידים לשנות דברים רבים בצורת חיי היום-יום שלך ואך טבעי שיעסיקו ויטרידו אותך.

כל אישה שעוברת תקופת הריון ולידה, נתמכת על-ידי מספר גורמים מקצועיים, שנמצאים כדי להקל את קשיי התהליך הפיזיולוגי של ההריון, על-ידי שמירה על בריאות האם והעובר, וכמובן על-ידי הכנה לקראת הלידה. אנו מקדישות משאבים ותשומת לב רבה, כדי להכין את עצמנו לחוויית הריון ולידה: שומרות על תזונה נכונה, פוקדות את קורס ההכנה ללידה, נמנעות ממזיקים לא רצויים כמו אלכוהול וסיגריות, ואף מבלות זמן רב בתכנון וטיפוח חדר השינה של התינוק העתיד להיוולד לנו.

יחד עם כל שאר ההכנות הטכניות והפיזיות שאנו עורכות, חשוב להקדיש גם תשומת לב לא פחותה לתחום הנפשי, העוסק בקבלה ובמוכנות לרעיון של הריון ולידה. שינויים מהותתים חלו ביחס החברה לנשים בהריון; כולם כבר מבינים שהריון הוא אינו מחלה, שנשים בהריון אינן "משוגעות זמנית", ושאר אמונות טפלות הקשורות בתקופת ההריון, שכבר פינו את מקומם להבנה מדעית באשר למתחולל בגוף הנשי. נכון הוא, שאת חוויית הריון ולידה חוות מרבית הנשים, אך כל אחת חווה תקופה רגישה זו בדרכה שלה, וחשוב לתת את הדעת על האופן הנכון ביותר עבורך, להסתגל לשינויים הרבים שיעברו על גופך ונפשך.

לא כל הדעות והגישות באשר לתקופת הריון ולידה, יתאימו לך ולסגנונך, לכן מצאי לך חברה טובה או בת משפחה, שעל עצותיה ונסיונה את סומכת, וחברי אליה. בקהילה קיימות גם קבוצות שונות של אמהות, אשר חולקות מחוויותיהן ומציעות תמיכה וליווי - וניתן להתעדכן דרך מתנ"סים או מרכזי מידע לגבי מיקומן ופעילויותיהן. גם בתחום זה של הריון ולידה, מידע רלוונטי וחומרי קריאה, יסייעו להפיג את חששותיך, ולמצוא את המענה באשר לנושאים שמטרידים אותך.

לסיכום, הפכי את חווית ההריון והלידה שבעקבותיה, לתקופה מעצימה ומרחיבת דעת. טפחי והזיני בסבלנות ובאהבה, לא רק את התינוק שאת מגדלת ברחמך, אלא גם את האם שתהפכי להיות בעוד זמן קצר.
מנטול - הפורטל לאיכות חיים בישראל מגישים תוכן מקצועי ואיכותי לגולש הישראלי אודות הנושאים החשובים לכולנו באמת:גוף ונפש, הריון ולידה, תזונה ודיאטה, בריאות, כושר גופני, אסטתיקה, סקסולוגיה ועוד רבים אחרים...



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב