דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פניות באתרי הכרויות- איך עושים את זה יותר טוב 

מאת    [ 20/02/2009 ]

מילים במאמר: 508   [ נצפה 4596 פעמים ]

הרבה פעמים אנחנו שומעים תלונות מאנשים על הפניות שהם מקבלים מחברים באתרי הכרויות. רוב התלונות מגיעות מנשים, אם כי יש גם גברים שמרגישים לא נח עם הפניות שהם מקבלים.

על מה מדובר?

למשל, אנשים שמשאירים כרטיסים לגמרי ריקים ולא ממלאים שום פרט על עצמם. כשאנשים כאלה פונים אליך - התחושה הלא נוחה של מקבל הפניה היא שהם לא מחפשים זוגיות ברצינות, ולמעשה הם מעבירים מסר של זלזול או חוסר התיחסות רצינית לתהליך החיפוש.

או למשל, כרטיסים שמלאים בשגיאות כתיב. נכון, יש במדינה הרבה עולים חדשים ועוד יותר מזה יש אנשים שסובלים (בין אם אובחנו כך או לא) מהפרעות קשב וריכוז ובעיות לימודיות שונות. ובכל זאת, לא פעם אנשים מרגישים לא נח אל מול פניה עילגת, בעברית דלה ובשגיאות גסות. פניה כזו פוגעת בבת אחת ברושם הראשוני שמתקבל בצד השני, ולכן כדאי להקפיד על שפה תקינה ונקיה משגיאות ככל האפשר.

אבל רוב התלונות סובבות סביב נושא הרבה יותר מרכזי, שהיינו מכנים בשם "חיים ומוות בידי הלשון": אנשים פונים לאחרים באתר, ומתכוונים באמת לייצר סיכוי לפגישה וזוגיות רצינית בעתיד, אבל דרך הפניה שלהם פוסלת אותם ומותירה על הצד השני רושם גרוע ביותר.

למשל, פניות לא רגישות, מתנשאות ויהירות. או פניות לא מחמיאות, שבמקום לבנות דווקא הורסות את הסיכוי לפגישה. אנשים לפעמים משתדלים להצחיק בפניה, אבל במקום זה הם מעליבים, או לא מובנים על ידי הצד השני - כי הומור לא עובר תמיד טוב בכתיבה. במיוחד אם מדובר על הומור ציני.

לא פעם הכותב משלב בפניה רמיזה מינית, שאולי אמורה להשמע קלילה ומחמיאה, אבל הרבה פעמים דווקא מרגיזה או מבהילה את הצד השני, ובכל מקרה יוצרת את הרושם שמדובר בפניה לא רצינית שמכוונת לסטוץ ולא לקשר.

במקום כל הפניות מהסוג הזה, אנחנו מציעים שתי צורות של פניות, שלפי מיטב נסיוננו מתקבלות בצורה הרבה יותר חיובית על הצד השני:

1 . פניה נייטרלית - "אשמח להכיר אותך" או "מצאת חן בעיני אשמח אם נפגש" . פניה כזו היא לא אישית, ולא מפורטת, אבל הרבה פעמים היא "עושה את העבודה" הרבה יותר מפניות ארוכות, מפורטות, שמעבירות דווקא רושם לחוץ, מאומץ ומתוחכם יתר על המידה.

היינו אומרים שזו פניה "בטוחה" במובן שהיא לא מסתכנת בשום אמירה ולכן אי אפשר להגיד עליה גם שום דבר רע.... קשה לפסול אותה.

2. פניה אישית - הרבה אנשים, ובעיקר נשים, אוהבים לקבל פניה אישית שמלמדת שהצד השני קרא את הכרטיס בעיון והתרשם ממנו. פניה אישית היא כזו שמתיחסת לטקסט שהיה בכרטיס ומתחברת אליו. זה יכול להיות ברמה הכי פשוטה "גם אני למדתי כלכלה" או בצורה יותר מורכבת "מוזר לי לקרוא שהיית לוקחת לאי בודד את התנ"ך. אני קורא שאת לא דתייה, אז מסקרן אותי לשמוע למה דווקא אותו היית לוקחת איתך...נשמע לי שיכול להיות שאנחנו דומים" .

עדיף לא להשקיע יותר מדי ולשלוח "יצירה", כמו שאלון טריוויה שחיברת לאיתור בחורות דומות לך, או דרמת סיפור חייך בשמונה פסקאות ארוכות, כי זה יכול להעביר דווקא את המסר ההפוך - שאתה לא מתאמץ אלא מעתיק ועושה cut and paste המון פעמים להרבה מאד כרטיסים... במקום זה - עדיפה פניה ישירה וכנה.

זיכרו - פניה טובה היא כזו שמעוררת סקרנות או גורמת לצד השני לחייך.

אנחנו מאחלים לכם שהפניה הבאה שלכם תהיה האחרונה - כי תמצאו זוגיות ותצאו מאתרי ההכרויות מעתה ולעולם.
מכון זוגות למכון זוגות ניתן לפנות לטיפול פסיכולוגי אישי וזוגי, לצד אימון אישי ממוקד למציאת זוגיות ואימון למציאת קריירה. המכון משלב סינטזה של אימון ופסיכולוגיה בטיפול קבוצתי ממוקד בנושאי זוגיות, יחסים ותקשורת בין אישית. http://www.zoogot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב