אני לא בקטע הזה!
דף הבית  >> 
 >> 
הרשם  |  התחבר
מאמרים

אני לא בקטע הזה! 

מאת    [ 20/02/2009 ]
מילים במאמר: 749   [ נצפה 1848 פעמים ]

 
 
לימוד, לימוד תורה מהווה את הסיבה האיתנה ביותר להיות חכם.
אנו יודעים שהפוטנציאל הקיים במוחו של האדם, אין בו שום תועלת אם לא מפתחים אותו.
היכולת הקיימת יכולה להתממש רק אם מפעילים את תאי המוח.
אדם הלומד בעצמו או עם חברותא או דרך קריאה ממלא המצבר המוחי בידע המוסיף חכמה ודעת.
השפה העשירה הנרכשת על ידי הלמידה תבוא לידי ביטוי רק אם האדם יבטא האוצר הטמון במוח - בפיו. כפי שצוין לא פעם - "הפה הוא צינור המחשבה".
אדם יכול להביע חכמתו רק אם הוא אגר החכמה במוחו. הלימוד היה מאז ומתמיד התחום המאפיין את העם היהודי לדורותיו בארצנו ובכל אתר בעולם.
חובתו של האדם היא ללמוד ולהשכיל, אנו יודעים שאחת משש השאלות שכל אדם ישאל בהגיעו למרום - היא ,האם קבעת עיתים לתורה, האם הלימוד היה מסודר ומאורגן בזמנים קבועים.
חשיבות לימוד התורה הוא החשוב ממצוות התורה, האמונה ביהדות קשורה כולה בלמידה של האדם עם עצמו, אך אנו יודעים כי לא די בכך.
כל שלמדת ואצרת במוחך עליך להנחיל לדור הבא, "והגדת לבנך" מהווה מוקד עיקרי ביהדות, הנחלת תורה לבנים ולבני הבנים הינה מוקד חשוב ביהדות אפשר וניתן ללמד הבנים רק אם אתה המבוגר - האבא או האמא - יש בכם תורה, רק אם אתם ההורים למדתם.
בית - שההורים משכילים, לומדים, קובעים עיתים לתורה, פרי החכמה מצויה במשכן זה. לילדיהם יש ממי ללמוד, יש ממי לקחת דוגמא.
ההורים הם מודל לחיקוי, הורים לומדים =ילדיהם לומדים, כפי שאנו נוהגים לומר, מורה קורא תלמיד קורא, הורה קורא - ילדיו קוראים.
כך כמובן כל ההתנהגות האנושית, ההקשבה, העידוד, האהבה, הכבוד והאכפתיות. היחס האישי הוא מוקד חשוב באמונת הילד בהוריו.
אך כאשר היחס האישי מהול במעט חכמה - מכיוון שההורים לא לומדים, הרי האפקט החשוב נמוג לאחר זמן קצר.
בדורנו שלנו, קיימים שפע של אפשרויות ללמוד, להגביר תורה ולהאדירה.
במקומות רבים מאוד אנו מוצאים קהילות רבות הדואגות לשיעורים תורניים לגברים וכיום יותר ויותר גם לנשים.
שפע של מדרשות פזורות להם ברחבי הארץ, מדרשות ללימוד נשים במשך השבוע או במשך יום לימודים אחד בשבוע או בשעות הערב.
כך שיעורי התורה לגברים, מתקיימים שפע שיעורי תורה מדי שבת בבתי המדרש. יש המוסיפים שיעורים מדי ערב.
בקהילתנו לומדים בשעות הבוקר ומדי יום, הלכה יומית משנה יומית ודף יומי, לימודי משניות ועתה תורה עם רש"י מדי יום בין מנחה למעריב.שיעורי גמרא ולשון הרע מיד אחרי מעריב.
אלה הם דוגמאות של קביעת עיתים לתורה. מדי יום בבוקר או בערב ומדי שבת שפע שיעורים.
הציבור גברים ונשים הלומדים תורה, לומדים... מביעים שמחה ויקר, הם והן מאושרים ומקרינים חכמה ודעת מלימודיהם.
שמעתי חלק "מהמאושרים" מהקובעים עיתים לתורה, פונים לחבריהם - חברותיהן שאינם משתתפים בקביעת עיתים לתורה ומעודדים אותם להצטרף ללימוד תורה, משנה הלכה או תורה, מנסים להפיח בהם רצון ומוטיבציה להשתלב בלימוד לגברים או במדרשה לנשים.
לא אחת שמעתי תשובה, התייחסות, אמירה מסוג: "אני לא בקטע הזה".
במשך שנים רבות משפט זה מעורר בי תהיה. הייתכן שתפילות כן, הנחת תפילין מדי בוקר - כן, צפייה בטלויזיה - ברור, משחקי מחשב איזו שאלה, אך לימוד תורה - "אני לא בקטע הזה"?
לימוד תורה היה הגורם הדומיננטי להפיכתו של העם היהודי לעם החכם.
הספר "סוד המוח היהודי" מבהיר היטיב הכלים, הדרכים והשיטות בהם השתמשו חכמי היהדות מאז ומתמיד בלימודיהם שהפכו אותם לעם החכם בעולם.
אגב, ספר זה תורגם לאחרונה לשפות רבות והודפס בסין, הודו וקוריאה למיליוני עותקים, שמא עמים אחרים זרים ליהדות, ילמדו באותם מתודות בהם אנו דורי דורות למדנו תורה.
בהכירי את חברי הרבים הלומדים תורה והקובעים עיתים קבועים ללימוד, המה לרוב יוזמים יותר, יצירתיים, תורמים לציבור, לחברה, בעלי כושר ביטוי מיטבי וחכם, שואלים שאלות, מקשיבים ולומדים מכל חבר, מיישמים מיומנויות שרכשו מחבריהם ובעיקר תענוג להקשיב להם בדיבורם, חכמתם פורצת החוצה מפיהם.
כתוב במשלי - "חכמות בחוץ תרונה" , החכמה אינה נחבאת במוח האדם. היא נטמעת בתוך המוח אך פורצת לה נתיבים להפגין החכמה בחוץ.
משה רבנו בנאומו בספר דברים בפרשת ואתחנן - מבהיר לנו "ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה".
אנו לומדים מכאן כי כדי להיות חכם ונבון צריך ללמוד תורה ולקיים המצוות = "ושמרתם ועשיתם".
כל הסובב אותנו - העולם כולו מבחין בנו בלימודי התורה והמה אומרים בקול רם - "רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה". החכמה אינה חבויה לה במרתפי המוח. החכמה פורצת החוצה וקולה מגיע למרחקים.
ככל שנגביר עוד ועוד לימודי תורה, שעוד ועוד נשים ילמדו במדרשה, הרי הקול של הפצת תורה יגביה עוף לכל ארצות תבל.
הבה נמצא הכלים כדי שעוד ועוד חברים וחברות מכל הקהילות בארצנו יתחברו אלינו - לומדי ולומדות התורה שיהיו הם והן בתוכנו - שיפרצו את מחסום "אני לא בקטע הזה"
שיהיו בתוך הקטע הזה, הקטע של לימוד תורה ההופך האדם לחכם ונבון.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב