דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך גורים : הדרך הנכונה לחנך גורים בבית . 

מאת    [ 17/02/2009 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 12198 פעמים ]

חינוך גורים- הדרך הנכונה לחינוך הגור בבית.
מאת: ד"ר לורון קרן- וטרינר מומחה בהתנהגות
סדרת חינוך גורים מאפשרת בצורה חכמה להשלים את החינוך שהגור החל בקבוצת הגורים והאם. (בטבע הגור נמצא ביחד עם השגר והאם עד גיל 8 חודשים) ונותנת לגור אפשרות להשתלב במשפחה האנושית שלנו. הצלחה תושג באמצעות הנקודות הבאות.
? סדרת חינוך גורים היא חובה לכל גור ומשפחה ונותנת אפשרות לחיים שלווים עם הגור למשך כל חיי הכלב חינוך גורים- מלמד אתכם כיצד לבסס קשר נכון ומפרה עם הגור באופן חוויתי וללא שימוש בכוח, בטבע הגור אינו מתמודד בגיל צעיר עם החלפה או נטישה של האם הביולוגית לאומת הכלב המבוית שצריך להתמודד בשלב מוקדם מאוד עם החלפה של להקה ודמות משמעותית עבורו, חוסר בנייה של קשר כזה בגיל קריטי בו הגור נמצא יכול לגרום בעתיד לנזק נפשי חמור לגור .
? חינוך גורים- מטרה מרכזית היא חינוך הכלב לניקיון בבית
המטרה הראשונה היא ללמד את הכלב לשלוט על שלפוחית השתן ופי הטבעת, והמטרה השנייה היא ללמד את הגור היכן ומתי בדיוק לעשות את הצרכים.
בטבע מספיק שהגור לא עושה את צרכיו במעורה על מנת שיחשב כמחונך דיו ,אם הוא צריך הוא פשוט יוצא מהמעורה כשבא לו לעשות, לאומת זאת בבית אנו רוצים לשלוט על כך שלא יעשה בבית וכן שילמד בדיוק באילו שעות עליו לעשות את צרכיו בחוץ, אין אפשרות לעשות צרכים מתי שבא לו.
? חינוך גורים- ילמד את כלבך להישאר לבד בבית ולקשר את הבית כמקום מבטחים ולא להיכנס ללחץ מכך שאין אף אחד איתו, בטבע אין מצב בו הגור או הכלב הבוגר נשאר לבד כיוון שהמשמעות היא גזר דין מוות- מטרת החינוך גורים היא ללמד את הגור בצורה הדרגתית להישאר לבד בבית מבלי לפתח חרדה או לחץ.
? חינוך גורים- ילמד אותו שליטה עצמית(auto control) ובמיוחד לא לנשוך מתוך משחק, לדעת להפסיק לשחק כשהוא מתבקש לעשות זאת וכן לא להיכנס למצבי התרגשות או עצבנות יתר. בטבע האם מלמדת את כלל ברזל זה בגיל 7-8 שבועות וכלל זה מאפשר לכלב להשתלט על עצמו בעצמו לכל מהלך חייו. גור שאומץ לפני גיל חודשיים צריך ללמוד כלל ברזל זה מהבעלים באותה שיטה בה האם הייתה מחנכת זאת אחרת נקבל כלב ללא שליטה עצמית שבדרך כלל מתפתחת לבעיית התנהגות היפר אקטיביות.
? חינוך גורים- הגור ילמד ויחשף לכמה שיותר גירויים על מנת לבנות לכלב עולם שלם ומאוזן ולמנוע מצבים של פחד או תוקפנות קיצוניים כגון:
כלבים זרים, אנשים בגילאים שונים, רעשי רחוב,ריחות שונים, רעשים קיצוניים, בעלי חיים אחרים וכל הגירויים שהכלב עשויי להיחשף אליהם במהלך חייו.
בטבע הגור מקבל את הגירויים הללו בגיל חודש לשישה חודשים בליווי האם שלו שמלמדת אותו כיצד לנהוג לנוכח הגירויים הללו, בעלי כלבים אמורים ללמד את הגור את כל הגירויים הנ"ל גם כן.
? חינוך גורים - ילמד את הגור להשתלב בהירארכיה המשפחתית ולכבד את כל המשפחה. בטבע המבנה ההירארכי מתפתח בגיל 3-8 חודשים ונלמד בהתחלה מהאם ואח"כ בשילוב כל הלהקה חינוך זה בא לידי ביטוי בדרך שבה יש לנהוג כשמעורב מזון, מקום מרבץ, קשר בין פרטים בלהקה, רכוש משותף והתנהגות מינית, במשפחה הבעלים אמורים ללמד את הגור ע"פ אותם פרמטרים את מיקומו של הכלב בהירארכיה המשפחתית, כשיש סטירה וחוסר עקביות בצורה שבה הבעלים נוהג עם הכלב במגוון הפרמטרים הגור יפתח חרדה(מחקרים מראים שהסיבה העיקרית לחרדה היא כשהכלב לא מבין את מיקומו המדויק במשפחה).
? חינוך גורים - כוללת משמעת בסיסית המאפשרת חיזוק המנהיגות של הבעלים ומאפשרת שליטה בכלב במצבים שונים.

לסיכום סדרת חינוך גורים כאמור מאפשרת בצורה חכמה להשלים את החינוך שהגור החל בקבוצת הגורים והאם. (בטבע הגור נמצא ביחד עם השגר והאם עד גיל 8 חודשים) ונותנת לגור אפשרות להשתלב במשפחה האנושית שלנו.
סדרת חינוך גורים היא חובה לכל גור ומשפחה ונותנת אפשרות לחיים שלווים עם הגור למשך כל חיי הכלב .
ד"ר לורון קרן הוא וטרינר ומומחה להפרעות התנהגות בכלבים וחתולים מצרפת.
בשנים האחרונות עסק בקבלת הפניות בתחום זה ממרפאות פרטיות בצרפת. לפני מספר שנים עלה לישראל בה הוא מעוניין להמשיך ולייעוץ בנושאי הפרעות התנהגות בחיות מחמד, וכמו כן להעלות את המודעות הציבורית לקיומם ואופי הטיפול בהם.
עוד על הפרעות התנהגות ניתן למצוא באתר של ד"ר קרן בכתובת
http://www.mydog.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב