דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לי פרילאנס? איך לא להיות האאוטסיידר של הארגון? 

מאת    [ 17/02/2009 ]

מילים במאמר: 618   [ נצפה 6076 פעמים ]

כפרילאנסר אתה נתקל לאורך הדרך בהרבה פירגון אך גם ברגשות מעורבים מצד החברות ששוכרות את שירותיך. מצד אחד, הם יודעים שאתה מביא עמך שלל יתרונות כמי שבא מבחוץ. משני שני, חסרה להם התחושה שאתה חלק מהחברה ולא משנה כמה אתה נאמן, מסור ומשקיע, תמיד תהיה תחושה שאתה לא באמת שלהם.

כמי שעובדת בצמוד עם מספר חברות ואתרים תמיד הרגשתי כאאוטסיידרית בתור פרילאנס. כמי שלא מספיק מעודכנת בענייניה הפנימיים של החברה, זאת שלא מזמינים אותה לאירועי חברה, שהמנכ"ל לא יודע מי היא ומה היא עושה כאן ואיך היא בכלל נראית, כמי שהתפוקה שלה גבוהה אך קשה לפקח עליה כשהיא לא בסביבה.

פרילאנסר – הרואה והבלתי נראה

ובכל זאת, אתה הרואה והבלתי נראה ומה אתה בתור פרילאנס מביא לארגון?

מיקור חוץ – דו משמעי : אתה מביא אתך ידע אל הארגון וניסיון שיש רק למי שעובד מזה שנים רבות בתעשייה כפרילאנסר, שעובר שלל חברות ותפקידים ומשתדרג בהתאם לצרכי השוק. אינטראקציות אלה שרכשת בתור פרילאנס חסרות פעמים רבות לעובדים בתוך הארגון שפוגשים כל יום פחות או יותר את אותם אנשים ורגילים לאותם תהליכי עבודה ואם יש להם מוצר אחד לקדם הם לרוב עסוקים רק בו ומתקשים לשאוב השראה ממקורות שונים בעוד אתה, מסתובב, רואה וסופג ויודע להביא לארגון הרבה ידע מבחוץ וחשיבה מחוץ לקופסא.

קשרים מחוץ לארגון : לא משנה כמה המנכ"ל או הסמנכ"ל יטיילו בחוץ, יהיה להם הרבה פחות זמן ממך להשקיע בקשרים. כשהם רוצים ליצור קשרים הם חייבים לקבוע פגישה או לדחוס פעילות שיווקית ללו"ז הצפוף שלהם ממילא ואילו אתה כפרילאנס תמיד דואג ליצור קשרים כי הקשרים האלה הם הלחם שלך, הם אלה שמובילים אותך ללקוחות ומהם ללקוחות הבאים ובעצם, יש לך לקוחות בזכות הקשרים שיצרת. לעומת זאת, עובדי הארגון מקושרים טוב עם ספקים חיצוניים ועם קולגות ורק אם הספקים יחשקו בהם או הקולגות שלהם יתעופפו מהקן – תהיה להם גישה לעולם שבחוץ, הצעות עבודה נוספות והצעות שונות מאנשים שפגשו אותם במסגרת הארגון. מי ששוכר את שירותיך יודע שיש לך נטוורקינג מצויין כי התאפשר לך לפגוש שלל אנשים בתפקידים שונים, אנשים שדרכך הארגון יכול להגיע אליהם. אתה החוליה המקשרת, אתה הסוכן והמתווך, אתה הפרילאנס של החברה שהוא גם הפרילאנס של אחרים. מצד אחד, הארגון חולק אותך עם ארגונים נוספים. מצד שני, ההתחלקות הזו עוזרת לארגון להתחקות ולהכיר אנשים בארגונים אחרים.

יש דברים שלא רואים מכאן : בתור פרילאנס אתה מקבל את רוב האינפורמציה מאיש קשר בחברה או מתוך הביקורים שלך בארגון. לא תמיד המידע שעובר אליך הוא מדוייק ולעיתים שוכחים לעדכן אותך בדברים שחשובים להתנהלות שלך מול הארגון. למשל, החליפו לך את איש הקשר בחברה ולא טרחו לעדכן אותך או החברה עברה שינוי ארגוני ואתה האחרון שיודע. לכן, כשעובדים בחוץ, חשוב להיות מעורבים בכל הדרכים האפשריות – להגיע לפגישות, לתקשר במיילים, למצוא אנשי קשר נוספים בארגון כדי לקבל אינפורמציה מכמה פרספקטיבות. כמו כן, חשוב שאיש הקשר שלך בארגון יהנה גם מהעובדה שאתה מחוץ לעניינים, שאתה לא חלק מהפוליטיקות הפנימיות ולכן אתה לא משוחד – אין לך, למשל, אינטרס לתפוס את התפקיד שלו כי הוא שכיר ואתה מעולם לא רצית להיות שכיר, לכן הוא בוטח בך וגם יכול להנות מזה שאתה רואה בביקורים שלך דברים שמי שיושב במקום שלו בתוך הארגון מפספס. הראייה שלך רחבה יותר, אתה פתוח לדברים ולעיתים מקשיבים לך יותר כי יודעים שאתה לא נגוע באינטרסים ושאתה רק על תקן יועץ לחברה.

פרילאנס קבוע : כמובן שבתור פרילאנס לא תתאים לכל ארגון. לעיתים, הארגון יגיע לנקודה שממנה הוא חייב להתפתח ולצמוח ואחרי שייעצת והרמת עניינים והבאת ידע וטיפחת תשתית יש צורך להביא עובד שישב בארגון וידע למנף מתוך החיבור שלו לארגון את מה שאתה התחלת כצופה מבחוץ. זו השעה שלך לעזוב ולהציע את שירותיך כפרילאנס – כך החברה יודעת שבמקרה הצורך תמיד אפשר לפנות אליך, שתמיד תוכל לרענן לעובדים הקובעים מתוך ההכרות שלך עם מה שקורה בחוץ ואתה תוכל להתפנות ללקוחות אחרים.
עורכת תוכן שיווקי וכתבת תוכן שיווקי, תוכן לאינטרנט לקידום אתר בגוגל - תוכן SEO, שדרוג תוכן ותחזוקת תוכן באתרי חברה ואיפיון אתרי חברה ממותגים ומסחריים, כתיבת ועריכת ניוזלטרים לחברות מסחריות ויצירת תוכן למועדוני לקוחות של חברות מסחריות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב