דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ניתן להשתמש ברשת האינטרנט לזיהוי צרכים של לקוחות? 

מאת    [ 16/02/2009 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2566 פעמים ]

זיהוי צרכים כבסיס לתאוות מגלומניות

במהלך העבודה שלי כמנהל מוצר אני מוצא את עצמי פעמים רבות תוהה לגבי מידת הנחיצות של המוצר או השירות אותו אני מפתח. תמיד יש לך את ההרגשה שהמוצר שאתה עובד עליו הוא עומד לשנות את עולם התקשורת בארץ ושכל הלקוחות של בזק (וגם אלו שלא) יושבים ומחכים לו בכיליון עיניים. מי מאיתנו לא מפנטז על איזו כתבה של הדר חורש  בNRG שכותרתה "בזק הפתיעה את השוק בשירות חדש לעסקים" או כתבה של גד פרץ בגלובס בסגנון "בזק, מצליחה להוביל את השוק גם השנה עם שירות X למגזר העסקי". במודל החשיבה הרציונאלית, כנראה שאפיון צרכים נכון הוא הבסיס להגשמת הפנטזיות המגלומניות של מנהלי מוצר (גילוי נאות: הכותב מדבר בשם עצמו).

 

צרכים של קבוצות קטנות גם בחברה גדולה

יהיו שיטענו כי חברה גדולה כמו בזק שמוכרת למיליוני צרכנים אינה יכולה להתעסק באפיון צרכים פרטיקולאריים של קבוצות צריכה שונות ומצדדי גישה זו, יוכלו סביר להניח לרתום את יעקב ברנולי לטובתם בצטטם את חוק המספרים הגדולים שהוכיח בסוף המאה ה-17 ובו הוא טוען כי אם אתה צופה בסדרה אינסופית של תצפיות מקריות שאינן תלויות זו בזו, אשר כולן מתארות את אותה התופעה, אזי ממוצע הסדרה ילך ויתקרב לערך קבוע. ערך זה הוא התוחלת של התופעה המקרית הנצפית, בזק מוכרת להמונים, לא למיוחדים.

 

לעומתם יטענו הליברלים - חברתיים כי על בזק לספק שירותים לכל קבוצות הצריכה שהיא מצליחה לאפיין ולמפות את צרכיהם וזאת משתי סיבות עיקריות: את חוק המספרים הגדולים כולם מכירים ועובדים על פיו ולכן בקבוצות הצריכה העיקריות התחרות יותר איתנה וסיבה נוספת היא, כי בימות משבר אלו אין לבזק זר דפנה להתרווח עליו וכל וויתור על אספקת שירותים לצרכנים בעלי צרכים מיוחדים יחשב לפגיעה ביודעין בעתידה של החברה.

 

לא משנה לאיזו אסכולה אתם משתייכים אפיון צרכים הוא הבסיס לאספקת שירותים שרווח בצידה. כאשר רוצים לאפיין צרכים של קבוצות פרטיקולאריות במגזר העסקי העניין דורש שיטות פרסונאליות יותר. היכולת להגיע ולשאול קבוצה מסוימת של בעלי עסקים לגבי צורך מסוים צריכה להיעשות בצורה אינדוקטיבית (מהפרט אל הכלל) ולשם כך יש להיעזר בכלים שיפגישו אותנו עם האנשים עצמם ברמה אישית, פורום באינטרנט זה אחד הכלים.

 

 

אני עובד בדסק מודיעין?

רשת האינטרנט מאפשרת לנו את היכולת להיכנס למרחב הדיגיטלי של קבוצת עניין מסוימת המנהלת דיונים סביב תחום אחד שמעניין את כל המשתתפים ורק אותם. אנו יכולים לזהות את הצרכים של הקבוצה על פי הנושאים שהשאלות והדיונים מתקיימים סביבם.

נוכל גם לשאול שאלות בעצמנו תוך התחזות (חוקית לגמרי) לחבר מהקבוצה, נוכל לשמש כזרז להעצמת נושא מסוים באמצעות תגובות לדיונים קיימים ונוכל אף להעלות בצ'ט של אחד-על-אחד חלק מחברי הקבוצה באמתלה של שאלות תמימות על התחום. זה אמנם מצריך מאיתנו עבודת דסק על כל המשמעויות של מיפוי כל הפורומים הרלוונטיים, יצירת מדרג פופולאריות ביניהם, מיפוי מנהלי הפורום, מיפוי חברי פורום "מובילי דעה", סקירה של הדיונים הקיימים ויצירת עץ צרכים היררכי שממנו נוכל לגזור חתכי עומק ורוחב ולהבין את הצרכים המיידים של אותה קבוצה, שישמשו אותנו לפיתוח מוצרים ושירותים המתאימים לקבוצת צריכה מסוימת זו.

 

ניתן ליישם דוגמא זו גם על רשתות חברתיות, בלוגים, עולמות וירטואליים וכל מרחב דיגיטלי שרשת האינטרנט מאפשרת לנו להיכנס אליו וללמוד אותו ואת צרכי הקבוצה אותה הוא מייצג. 

www.noten-barosh.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב