דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה בעידן הפסט-פוד 

מאת    [ 16/02/2009 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2349 פעמים ]

פסט פוד הוא מונח שכמעט כמעט כבר עזב אותנו אך מיד חזר במסווה של אוכל לא הכי בריא תחת תגיות של אוכל בריא. הסרטון המפורסם של אותו אדם שהזין את עצמו במשך חודש אך ורק בארוחות מקדונלדס עשה הרבה גלים ובמשך תקופה מסוימת אף הייתה תחושה שהפסט-פוד הולך ונעלם. אולם ענקיות הפסט-פוד הבינו מהר את כללי המשחק והתאימו את עצמם לאופנה. והרי מהי תזונה נכונה בעצם אם לא אופנה?

מביאים לאדם הממוצע סלט גדול לצד ההמבורגר הכפול והקולה שלכם והוא מרגיש כבר כאילו הוא נתן לגוף שלו מתנה מגן עדן. אפילו הרוויח את הגלידה של אחרי. אז מה עושים בעצם עם כל הלחץ הזה של הפרסומות ואפשרויות הבחירה והאכילה החברתית וכל שאר התירוצים שלנו לאכילה מוגזמת? פשוט מאוד מתחילים לקחת אחריות עצמית.

פרסומות תמיד היו ותמיד יהיו. חברים שמעדיפים פיצה והמבורגר על פני אוכל הודי תמיד יהיו. זו בחירה שלכם אם לשתף איתם פעולה או לקבוע לעצמכם את הרגלי התזונה והחיים שלכם. אחריות היא מילה מאוד יפה וגדולה, אבל מה בעצם זה אומר לקחת אחריות על מה שאוכלים?

דבר ראשון - תפסיקו לספר לחברים שלכם מה אכלתם היום. אתם תהיו בשוק מזה עכשיו, אבל האמת היא שזה לא באמת מעניין אותם אם הרשיתם לעצמכם קורסון היום או שהתמדתם בהרעבה העצמית כמו שצריך.

דבר שני - אל תשתמשו במילה 'מגיע לי' בהקשר לאוכל. אף אחד מעולם לא אמר שלא מגיע לכם לאכול ואם כן אמרו לכם האדם שאמר את זה הוא אידיוט ואין טעם להמשיך את מורשתו המעוותת.

דבר שלישי - תאכלו כמה שאתם רוצים בתוך הארוחה המסודרת שהגדרתם לכם, זה בהנחה כמובן שהגדרתם שלוש ארוחות ולא עשרים. אל תחסכו בכמה שאתם מעמיסים לצלחת. אם תאכלו מעט בארוחה תהיו רעבים הרבה לפני הארוחה הבאה וזה יגרום לנשנושים וצריכת מזון הרבה יותר גדולה ממה שהייתה אם הייתם אוכלים 'טוב' בארוחה.

דבר רביעי - סבלנות. אדם שכל יום שוקל את עצמו מהשנייה הראשונה שהוא חסך מעצמו בורקס אחד לא יגיע רחוק. האכזבה התמידית של תוצאות שעוד לא רואים תוביל אותו לוויתורים מהירים ופיצוי, בדר"כ על ידי אוכל.

דבר חמישי - תדאגו לסביבה תומכת. אם אין אחת כזו סביבכם הצטרפו לחוג הרזיה כלשהו. היום יש חוגי הרזיה און ליין בצורת דיאטה און ליין שנותנים תמיכה, גיבוי ומעקב והכל דרך האינטרנט.

דבר שישי - ספורט

דבר שביעי - ספורט

דבר שמיני - ספורט. אני יכולה להמשיך עם זה עד מחר. מה שחשוב שתבינו זה שבלי פעילות גופנית הדיאטה תהיה פחות אפקטיבית ותיקח יותר זמן. אל תשכחו גם את היתרונות הבריאותיים בספורט שיועילו לכם לא פחות ממשקל נמוך יותר.

דבר תשיעי - קניות מותאמות דיאטה. אל תיקנו עוגיות ומעדנים עתירי שומן לילדים או לאורחים. זה לא יהרוג את שאר בני המשפחה לאכול קצת יותר בריא כל עוד אתם בדיאטה וגם לאורחים אפשר להציע פירות או חטיפי בריאות.

דבר עשירי - תפרגנו לעצמכם. זוכרים קודם שאמרתי שלא מעניין את אף אחד מה בדיוק אכלתם היום? אז במקרה של ירידה במשקל אנשים דווקא מתעניינים והרבה. לכל אחד מאיתנו הייתה חווית משקל עודף בין אם זה באופן ישיר או בצורה עקיפה. מודעות אסתטית גם היא נחשבת כאחת מהבולטות, אז כך שאנשים ישימו לב ואתם תרגישו את זה במבטים ואפילו הערות מפרגנות. תרשו לעצמכם לחייך, לומר תודה ואפילו לחלוק את מספר הקילוגרמים שהורדתם. הכי חשוב הוא שתזכרו שעוד יש דרך לפניכם אך את זו שעברתם בהחלט אפשר להעריך.
נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטרדב - חברה לקידום אתרים, עבור מירי בלקין, מומחית דיאטה ותזונה נכונה. בקרו באתר לפרטים נוספים על דיאטה און ליין של מירי בלקין.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב