דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צלקות מניתוחים פלסטיים 

מאת    [ 16/02/2009 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 3791 פעמים ]

הפילוסופיה שמאחורי הצלקות

 ניתוחים פלסטיים נועדו בכדי לשפר מראה אסתטי. כאשר בוחנים את הצלקות שנותרות לאחר ניתוחים פלסטיים מסוימים לעיתים קשה להבין מדוע אותו אדם בחר ליצור בעצמו פגם במקום פגם אחר שהיה קודם. אולם העובדה היא שניתוחים פלסטיים הינם תופעה שהולכת וגדלה גם בתקופות של שפל כלכלי כמו זה הנוכחית.  

אז מדוע אם כן אנשים בוחרים להחליף פגם ויזואלי אחד באחר?במקרים מסוימים הפגם האסתטי שמפריע לאותו אדם מגיע לרמת השפעה כזו על הביטחון העצמי ואיכות החיים כך שהוא יהיה מוכן לשלם ממיטב כספו ובתוספת של צלקת בכדי שהפגע יעלם. במקרים כאלו צלקת נחשבת בעיני אותו אדם כבעיה שולית שהוא מוכן לחיות עימה. בנוסף כיום יש משחות שמאפשרות החלמת חתכים בצורה אסתטית יותר, שימוש בטכניקות חדשניות וחומרים חדשים לתפירת החתך כך שהצלקת מלכתחילה לא תהיה גדולה וכמובן הליכים שנפתרים מהצלקת עצמה. 

בעידן בו הגוף שלנו הוא כמו פלסטלינה שניתן לעצבה שוב ושוב בהתאם לרצוננו מהי צלקת אחת נוספת? אף המגזר החרדי שמטיף כל כך כנגד השחתת הגוף ע"י קעקועים נסחף אל תוך טרנד הניתוחים הפלסטיים. הרי יש מנתחים פלסטיים רבים שהם חובשי כיפות בעצמם. משום מה בחירה במודע של השחתת הגוף על מנת לבצע תיקון אסתטי אינה נחשבת באותה רמה של השחתתו על ידי קעקוע. 

טיפול מניעתי

 כפי שכבר הזכרתי, כיום הטכניקות בהן נוקט מנתח פלסטי בעת ביצור התפר הינן חדישות ומצמצמות משמעותית את הסימנים וצלקות הנותרות לאחר תהליך ההחלמה. אמצעי כגון חוטים נמסים דקים במיוחד חוסכים את הליך הוצאת החוטים שהרבה פעמים הייתה גורמת לזעזוע נוסף ברקמת העור, דבר העלול לגרום לצלקת מעט יותר גדולה. כמו כן בשל התפתחות הטכניקות והכלים שהם משתמשים לביצוע הניתוח אורך החתכים התקצר משמעותית וחתכים שבעבר היו מתפרסים על מספר רב של סנטימטרים כיום מתפרסים על בקושי שניים שלושה סנטימטרים בלבד. הצלקת שנגרמת לאחר ניתוח שאיבת שומן היא דוגמא מצוינת להבדל המשמעותי בין הצלקות שהיו קיימות פעם לאלו שקיימות כיום. התפתחויות הטכנולוגיה הרפואית וכמובן הידע שנאגר בתחום הכירורגיה בכלל והכירורגיה הפלסטית בפרט גם הם תרמו ליצירת צלקות פחות גדולות ובחירת אזורים פחות בולטים. הגדלת חזה למשל היא ניתוח פלסטי אשר ניתן לבצע בו את החתך בארבע מקומות שונים בגוף זאת לפי העדפה אישית וכמובן ניסיונו של המנתח הפלסטי. 

טיפול שאחרי

 ישנם אמצעים רבים בהם משתמשים בכדי לצמצם את גודל הצלקת. מדבקות מיוחדות עם סיליקון או משחות סיליקון הם אמנם מאוד יקרים, אך לפי התוצאות שרואים הן שוות את מחירן. כמו כן ישנם משחות לטיפול בעור מתוח שמאפשר להוריד את הלחץ מהאזור של החתך ובכך לאפשר החלמה איטית יותר אך יותר אסתטית. טיפולים נוספים הקיימים בשוק הם ע"י הזרקת סטרואידים, הקפאה, חומרים המשמשים למילוי קמטים וכמובן לייזר. מומלץ להתייעץ עם הרופא הפלסטי שניתח אתכם לפני שפונים לטיפולים מסוג זה.

נטלי אינטרדב, כותבת תכנים בחברת אינטר-דב, חברה לקידום אתרים, עבור ד"ר וינברג, מנתח פלסטי מומחה לניתוחים פלסטיים שונים כגון: שאיבת שומן, הגדלת חזה, מתיחת פנים ועוד רבים אחרים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב