דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאלות נפוצות בנושא לימוד רכיבה על אופניים מאת שפי שמחון 

מאת    [ 15/02/2009 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2740 פעמים ]

גיא מהוד השרון

היי שפי, בני בן ה12 טוען שהוא לא מסוגל לרכוב על אופניים ושהוא גם לא מוכן לנסות. כשהיה בן 7 לימדתי אותו לרכוב כמו פעם - רצתי אחריו ואחזתי לו במושב, תוך זמן קצר הוא רכב לבד. לקחתי אותו לפארק שם הוא רכב מספר פעמים, אך בפעם האחרונה הוא לא הצליח לפנות איבד שליטה ונפל.  ומאז הוא לא מוכן לרכוב שוב על אופניים. מה כדי לעשות? שיעורי רכיבה על אופניים יוכלו לעזור?

תשובה: היי גיא, כנראה שהבן שלך לא מוכן לעלות ולרכוב שוב על האופניים משהוא חווה את הנפילה כטראומה. אך סביר להניח שהוא יודע ומסוגל לרכוב לבד כי ברגע שרוכבים מספר פעמים זה הופך לשפת גוף ולא שוכחים. אפילו שמבחינתו הוא בטוח שהוא לא מסוגל. הצעתי לך היא להגיע איתו לשיעור - בו אני ארכב לצידו על רולרבליידס אמנע ממנו ליפול ואחזיר לו את הביטחון העצמי, אתה תוכל לצלם אותו בוידאו רוכב לבד כשתרכב מאחורינו. לאחר מכן תוכלו לצפות בוידאו בבית ולהוכיח לבנך שהוא רכב לבד ושהוא מסוגל לעשות את זה כמו גדול.

חיה מנתניה

היי שפי, אני בת 49 והחלום הגדול שלי תמיד היה ללמוד לרכוב על אופניים. בעלי ובני רוצים ללמד אותי אך אני נורא פחדתי ליפול. האם בשיעור עם מדריך לא נופלים?

תשובה: היי חיה, שאלת שאלה חשובה והרי לך התשובה: יש משפט שאומר "עד שלא נופלים לא לומדים"... ולמרות זאת אצלי בשיעורים לא נופלים. אבל מה יקרה אחר כך כשתרכבי לבד, הרי תמיד יש סיכוי ליפול וזה סיכון שחשוב לקבל והלחליט אם לקחת אותו או לא. לכן הטיפ שלי אלייך הוא להפסיק לחשוב על נפילות או מה עלול לקרות אם אפול, ולנסות להתרכז "בכיף שאת עושה, ושאת הולכת להצליח ולהגשים לעצמך חלום. ולדעת שגם אם נופלים זה לא סוף העולים, פשוט קמים וממשיכים הלאה כמו גדולים.

תלוי איך נופלים. אם רוכב מאבד שליטה על האופניים והוא לפני נפילה, עוצמת הנפילה או המכה תלויה בתגובה שלו. למשל, אם הרוכב יכנס לפאניקה או ללחץ ורק ימתין שהנפילה תגמר ולא יגיב בזמן, הוא עלול להגדיל את הסיכוי לנפילה לא טובה. לעומת זאת, אם יצליח אותו רוכב לשמור על קור רוח, להשאר רגוע ולהשתלט על האופניים, למשל- ישחרר את הרגליים לכיוון הרצפה מבלי לנגוע בה וישתמש בברקסים בביטחון תוך כדי שמירה על מבטו על הדרך,הוא יגדיל את הסיכוי למנוע את הנפילה או להיפצע.

ענבר מת"א

היי שפי שמי ענבר ואני בת 45. הייתי רוצה  ללמוד לרכב על אופניים בכדי להגיע מהבית לעבודה. האם זה אפשרי?

תשובה: היי ענבר, בטח שהדבר אפשרי - אחרי שתלמדי לרכוב אני ממליץ לך להתאמן בפארק שנחשב למקום יחסית בטוח ולאחר מכן תוכלי לעבור לרכיבה בעיר. לאחר שתתאמני את תרגישי את השיפור ותחליטי מתי הגיע הזמן לעבור לרכיבה בעיר. חשוב מאוד להתאמן ולהמנע ממצבים מסוכנים כשרוכבים בעיר בגלל סכנות כמו הולכי רגל, טוטוסים על מדרכות ומכוניות בצד הדרך. השליטה על האופניים ברכיבה בעיר חייבת להיות ברמה גבוהה יחסית בכל מה שקשור לעצירות פתע, עקיפות או חזרה לשליטה באופניים במצב של איבוד שליטה. בכל אופן,  את כל אלה את תלמדי בשיעורים.

שפי שמחון | לימוד רכיבה על אופניים ורכיבה נכונה על אופניים למבוגרים ולילדים. מדריך רכיבה עם ניסיון של שנים לרכיבה בטוחה על אופניים. כולם מצליחים!  התקשרו אלי 03-9190535


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב