דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מומחית לניתוחי עפעפיים מסבירה על עין יבשה 

מאת    [ 15/02/2009 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 3936 פעמים ]

דמעות נתפסות אצל רבים כביטוי לרגשות שלנו כבני אדם. אנו בוכים בעיקר כשאנו עצובים או חשים במצוקה או לעתים רחוקות כשאנו חשים באושר. עם זאת, לדמעות תפקיד חשוב פרט לתפקיד החברתי של העברת המסר על תחושות ורגשות האדם. לדמעות תפקיד חיוני במערכת האופטית של העין. הדמעות אחראיות להרטבת העין החיצונית. יצור לא מספיק של דמעות עלול לגרום לבעיות בבריאות העין ובתפקודה.
הדמעות בנויות משלוש שכבות שונות המיוצרות כל אחת ע"י חלק שונה בעין. לפיכך בעיות שונות בחלקים שונים של העין יכולים לגרום לבעיות בייצור הדמעות. בלוטת העפעפיים הפנימיות מייצרת את השכבה האמצעית- השכבה המימית ואת השכבה הפנימית- השכבה החלבונית. לעומת זאת, בלוטת הדמעות היא האחראית לייצור השכבה החיצונית- השכבה השומנית.
תסמונת העין היבשה הינה מצב בו אנשים סובלים מיובש בעין. יובש בעיניים גורם לתחושת צריבה, כאב, ראייה מטושטשת, אודם בעיניים ועוד. לרב התופעה מתפשטת בשתי העיניים. חוץ מההשפעה הפיזית מכיוון שהעיניים הן בעלות היבט חברתי לתסמונת של יובש בעיניים יכולות להות השפעות חברתיות- אנשים עלולים לתפוס אנשים כעייפים ומדוכאים. בנוסף העין יכולה לנסות לפצות את עצמה ע"י יצור מוגבר של דמעות, דבר העלול לגרום לדמעת בלתי פוסקת.
התסמונת נגרמת בגלל בעיה בייצור הדמעות או לחלופין בגלל בעיה בפעולת העפעפיים האחראית לפיזור הדמעות על העין החיצונית. תסמונת העין היבשה יכולה להופיע בכל גיל והיא נגרמת ממספר סיבות כגון: מחלות שונות כמו דלקות עיניים, דלקות עפעפיים, פרקינסון ועוד, ניתוח פלסטי של הרמת עפעפיים, שינויים הורמונאליים בגיל המעבר, קריאה ממושכת מצג מחשב, שינויים במזג האוויר, לבישה ממושכת ללא הפסקות של עדשות מגע ותרופות בעלות תופעות לוואי הפוגעות בעין.
אופתלמולוג (רופא עיניים) יכול לאבחן את התסמונת ע"י מספר מבחנים פשוטים כגון בדיקת העפעפיים והעין החיצונית. מבחן שירמר הוא מבחן בעזרתו בודקים את כמות הדמעות הנוצרות בעין במשך דקה. המבחן נעשה ע"י הנחת נייר דק בתחתית העין למשך דקה, הוצאה ומדידת רמת הרטיבות של הנייר.
ניתן למנוע את תסמונת העין היבשה ע"י פעולות רבות המגנות על העין וייצור הדמעות כגון: הימנעות מהרכבה של עדשות מגע לתקופות ממושכות ולחלופין הרכבה של משקפים או עדשות מגע העשויות מחומרים רכים יותר ולטווח קצר, אם התסמונת היא בגלל בעיה בפעולת העפעפיים אז יש צורך לטפל בעפעפיים ע"י תרופות או ניתוח, הענקת תוספת של לחות לעין ע"י תמיסות שונות המומלצות ע"י הרופא, שימוש בדמעות מלאכותיות לשמירה על לחות העין, הרכבה של משקפי שמש כדי להגן מפגיעה נוספת ע"י קרני השמש, אם התסמונת נגרמת כתוצאה מתופעת לוואי של תרופה אז יש צורך באבחון והפסקה של טיפול ע"י התרופה ושתייה מרובה של מים. פעולות יותר פולשניות אך לעתים הכרחיות לטיפול בתסמונת העין הינן: סגירת הפתחים שאחראיים לניקוז הדמעות ע"י פעולה כירורגית או ע"י פקקים מיוחדים.
דר' אירינה יפימוב מנתחת עיניים בבית החולים איכילוב במחלקת עיניים מתמחה בניתוחי עיניים פלסטיים.מומחית לבוטוקס, לניתוח עפעפיים ולמילוי קמטים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב