דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כך תבחרו רב לחתונה שלכם 

מאת    [ 15/02/2009 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 3151 פעמים ]

טקס החופה הינו ליבת החתונה ועליו להיות מרגש ובטעם. כלומר, לא ארוך ולא מסורבל, טקס שידבר אל לב הזוג והאורחים ולא ייגע אותם. הטקס צריך לשאת את אופיים של הזוג ולשקף את טעמם וסגנונם. מי שמנהל את הטקס הוא כמובן הרב (או עורך נישואין אחר) ועל כן בחירת הרב הינה מרכיב חשוב ב הפקת חתונות. רב שיידע לנהל את הטקס בצורה עיניינית אך מרגשת, ובעיקר לא באופן ארוך מידי, סביר להניח שישבה את לב האורחים ויעשה את כל החופה לשמחה ומוצלחת. בכלל, בחתונה, הדיוק בפרטים הקטנים הוא זה שעושה את ההבדל בין נחמד למעולה וכך גם לגבי הרב וטקס החופה. צריך לדעת את המינון המדוייק של ברכות ומילים , כזה שיצליח לרגש ולא יכביד.

אז איך בוחרים רב לחתונה? ראשית, החליטו בינכם על האופי שאתם רוצים שיהיה לחופה.
האם אתם רוצים חופה אורתודוכסית או רפורמית או בכלל טקס אלטרנטיבי? האם אתם רוצים להיות שותפים במהלך הטקס? האם תרצו לקרוא דברים אחד לשני ולהחליף טבעות, לשיר, לספר משהו או בכלל לדבוק בחופה המסורתית הדתית ללא שינויים ותוספות אישיות?
האם אתם רוצים חופה ארוכה או קצרה? האם תרצו לשלב זמירות - האם תרצו הומור , בדיחות, נומורלוגייה? האם תרצו לעמוד לבד בחופה או שמא תרצו שכל המשפחה הקרובה תעמוד איתכם במהלך הטקס, ואם כן, מי בדיוק , הורים או גם אחים?

האם תרצו שהטקס ינוהל בשפה נוספת מלבד עברית (תלוי כמובן באורחים שלכם).
שאלה חשובה וראשונית נוספת היא שאלת הכשרות, השעה והיום של החתונה? אם בחרתם להתחתן בחתונת שישי אחה"צ במקום לא כשר, חתונה בטבע לדוגמא כמובן שלא תצליחו למצוא רב אורתודוכסי וסביר להניח שגם לא תתענינו בכזה. אך אם בחרתם להתחתן בשישי בצהריים במקום כשר הנסגר לפני כניסת השבת, אזי תוכלו להנשא עם רב אורתודוכסי אם תחפצו בכך, גם במקרה כזה צריך לאפשר לו להגיע בזמן לביתו לפני כניסת השבת ולקבוע את שעת החופה בהתאם.

רב מטעם הרבנות הראשית
כל זוג הנרשם לנישואין ברבנות אליה הוא שייך לפי כתובתו זכאי לקבל רב לחתונה שלו מטעם אותה רבנות. כמובן שרב כזה ינהל את טקס החופה והקידושין על פי המסורת וברוח הרבנות ממנה הגיע. כמובן שתוכלו לקבל המלצות ולבחור מבין מספר רבנים, אך סביר להניח כי לא תיהיה להם גמישות רבה מידי מבחינת שיוניים במהלך הטקס עצמו. נושא התשלום מבוסס על רמה של טיפ אך למעשה הוא בגדר חובה מבחינת הנורמות המקובלות...

רב של צוהר רבנים
עמותת צוהר הוקמה ע"י קבוצת רבנים מהציונות הדתית במטרה לאפשר אלטרנטיבה מעט שונה לזוגות מתוך רצון להידברות, קירוב ויצירת זהות משותפת בין העולם הדתי לחילוני. הרבנים מעמותת צוהר מחתנים זוגות בהתנדבות וללא תשלום ומאפשרים להם גמישות בטקס תוך שילוב תכנים אישיים שחשובים לבני הזוג. הרבנים של צוהר יפגשו אתכם וינסו להרכיב טקס המדבר אליכם, טקס שישלב את הטקס ההלכתי דתי יחד עם מאפיינים מהעולם שלכם.


רב שאינו רב
כאן הפנייה היא לזוגות היותר פתוחים שבינכם הרוצים לערוך חתונה משוחררת לחלוטין שאינה כשרה ואף אינה רפורמית. זוגות המעוניינים בכך יכולים לפנות לפיגורות שונות מתחומי הבידור והאומנות (כגון יאיר לפיד או אברי גלעד שהשיאו אנשים בעבר) או לדמות כלשהיא אחרת שמדברת אל הזוג כמו בן משפחה, חבר קרוב או אפילו פוליטקאי (והיו דברים מעולם...)

רב של מרכז הוויה-
ישנן מספר עמותות נוספות המקיימות טקסים חילוניים, אחת מהן היא עמותת הוויה. עורכי הטקסים שלה עורכים טקסים ברוח המסורת היהודית תטך שילוב תכנים שהזוג רוצה ותכנים חילוניים כגון שיוויון והדדיות. הכתובה אף היא חילונית ונכתבת על ידי החתן והכלה תוך ליווי ועזרה מצד עורך הטקסט אם יש צורך בכך.

קרין מוסקונה בעלת חברת בוטיק להפקות אירועי פרטיים, עסקיים, אירועי בוטיק והפקת ארועי יוקרה info@karinmoscona.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב