דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשבר הכלכלי וההון האנושי 

מאת    [ 14/02/2009 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2380 פעמים ]

המשבר הכלכלי וההון האנושי

סביבת העבודה בה אנו פועלים השתנתה ללא היכר במהלך השנים האחרונות, אם נמצא לעצמנו רגע קטן וננסה להביט שני עשורים לאחור נמצא משרד ללא מחשבים ניידים, טלפונים סלולאריים או כתובות דואר אלקטרוני.
ככל שהתקדמנו אל עבר תחילתו של המילניום החדש ובמיוחד מאז שחצינו אותו, נדמה כי גל צונאמי אדיר שטף את כל מה שהכרנו בעבר ואשר השפיע על חיינו מבחינה תעסוקתית.
העולם הופך לכור היתוך מתמשך עבור שינויים בשל רצונם של חברות וארגונים להתאים עצמם לסביבה עסקית חסרת פשרות ותובענית, המשבר הכלכלי האחרון רק הוביל להחמרה במצב בשעה שאנו שומעים על גביית קורבנות עסקיים יומית, הן במדינתנו הקטנה והן מעבר לים,
האתגרים העסקיים שעומדים בפני כולנו כיום מובילים את העולם העסקי לבחור באסטרטגיות של צמצום עלויות, התחרות גלובלית ושיפור מתמיד באיכות המוצרים והשירותים. שינויים ארגוניים תכופים אלו בשנים האחרונות יצרו תוצאה שלעיתים נדמה כי אף אחד לא טרח לחשוב עליה מראש, ההון האנושי שגם בימים של שלווה מתקשה להתמודד עם שינויים וחידושים בסביבתו הקרובה נאלץ כיום בכל בוקר להתעורר אל מהדורות חדשות ועיתונים כלכליים שרק חוזים את המשך הנפילה מבלי יכולת להצביע על הנקודה שבה עתיד המצב הנוכחי להשתנות.
העלייה בלחץ ובחוסר הביטחון התעסוקתי הן רק שתיים מבין התוצאות המרכזיות שהשינויים בעולם העסקי כפו על העובדים, ההון האנושי נאלץ לחיות בסביבה שמציעה כיום מוביליות גבוהה של עובדים, צמצום שעות תעסוקה ואף התקצרות שבוע העבודה- מה שמוביל בהכרח להפחתה של ההכנסה החודשית, תעסוקה לטווחי זמן קצרים וכן שינוי מהותי בנוגע לכל תפיסת העולם שמתייחסת לקריירה אישית, הרי מי מאיתנו יכול לחזות מה יילד עבורו המחר?
הבעיה הולכת ומתעצמת לגלגל שלג עד כי נדמה שעוד מעט הוא ירמוס כל דבר שיקרה בדרכו, כיצד ארגונים צריכים לפעול? מהן האפשרויות העומדות בפנינו בכדי להימנע מלפגוע בנאמנות, המחויבות והביטחון בקרב ההון האנושי שאותו אנו מעסיקים?
בטווח הקצר העצה המעשית ביותר שניתן להעניק ואשר הוכחה גם בעבר היא לאסוף את העובדים ולהסביר בפני מה הארגון או החברה ניצבים ! שתפו את העובדים בהחלטות שניצבות מולכם ובקשו את עזרתם בניסיון למצוא פתרונות שיוכלו לסייע לנו להמשיך ולשרוד, פתחו מנגנונים ארגוניים בהם העובדים יוכלו לתרום מניסיונם ומרצם למען ההצלחה כך תוכלו בעצם לרתום אותם למען השינוי המתבקש.
הדבר החשוב מכל הוא להבין כי בימים אלו בהם האיום על המשך קיום ארגוני או עסקי הינו חזק מתמיד רק חשיבה מחוץ לקופסא תוכל להשאיר אותנו בגובה פני המים עד יעבור זעם, הרי דינו של כל דבר לטוב או לרע להסתיים בסופו של דבר.

באדיבותו של יואל סולם.

יואל סולם הינו דוקטורנט ללימודי תרבות ארגונית באוניברסיטת דרבי, אנגליה. מכהן כיום כמנכ"ל המרכז הישראלי למצוינות עסקית וכיועץ ארגוני בכיר, אתר www.yayacon.com לאחר שסיים את תפקידו כמנהל שירות הלקוחות ברשת טרקלין חשמל לאחר 5 שנים.משמש כיועץ ארגוני לחברות מובילות במשק וכן מרצה במכללות שונות ברחבי הארץ לתחומי ההתנהגות הארגונית וכן כמרצה למקצועות הניהול, משאבי אנוש והתנהגות ארגונית במוסדות להשכלה גבוהה בצפון הארץ.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב