דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


18 אלף מבקרים בגן הלאומי בבית שאן 

מאת    [ 20/04/2006 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 4463 פעמים ]


באתר הארכיאולוגי בבית שאן לא ידעו ימים יפים יותר מעולם. בחול המועד פסח התשס''ו ביקרו באתר 18.000 תיירים ישראליים אשר נדהמו לגלות את שיחזור העיר בית שאן שחרבה ברעידת אדמה בבוקר 18 לינואר בשנת 749. האתר פתח את שעריו לכל התיירים ללא תשלום כמו עוד אתרים ברחבי הארץ כחלק ממבצע של בנק פועלים אשר לקח על עצמו את להכניס את עם ישראל לגנים הלאומיים של רשות הטבע והגנים בחינם. עם ישראל כנראה העדיף את האתר בבית שאן וגדש את המקום.
לא זה בלבד ניתן בחינם בבית שאן, חברי גן קהילה פרי יוזמה של תושבי בית שאן אשר החליטו לעשות מעשה ולשווק את העיר בית שאן של היום דרך האתר הארכיאולוגי הדריכו את התיירים הישראליים בקצב שלא נראה כמותו, בכל מחצית השעה ניתנה הדרכה לתיירים. המדריכים מציינים, שבכל סיור מודרך ביקשו התיירים לדעת על העיר בית שאן וציינו כי ''האתר מדהים ויכול לשמש מנוף כלכלי לעיר בית שאן'' לתיירים נמסר כי בעוד שנתיים לכשיבואו לבית שאן זה יהיה בשעות החשוכות והנעימות בעיר ויוכלו ליהנות מפרויקט ייחודי של חזיון אור קולי בהשקעה חסרת תקדים ואשר אין כמותו בארץ. מנהל האתר בבית שאן מר ניסים בדוס ציין שביום שני האחרון האתר שבר שיא של מבקרים ישראלים.
תחרות כרכרות בסגנון ימי קדם שארגנה רשות ניקוז ירדן דרומי גילתה התעניינות רבה וסחפה את האורחים בבית שאן אל הימים בהם בית שאן של ימי קדם נראתה דרך מיזם ייחודי בו השתתפו בוני כרכרות מיישובים שונים בארץ ובאזור באחת הכרכרות הובל הלוחם האגדי שמעון כהנר קצ'ה כשר המלחמה המבשר עתיד של שלום הכרכרה של קצ'ה עוצבה בסגנון רומי עם עיטורים של האקנתוס שהוא סימלו של אל היין דיוניסוס הלא הוא פטרונה של העיר בית שאן, ''אני מברך על התחרות המיוחדת הזאת אף על פי שלא ניצחתי בה ואני מקווה שתחרות זו תהיה למסורת בבית שאן'' כך אמר קצ'ה לאחר שהכרכרה שבנו שמוליק עמיר ואיילה סיוון לא צלחה את המקום הראשון.
חבר השופטים קבע שהכרכרה שבנתה אורלי לוי(אין קשר משפחתי לראש העיר) תושבת בית שאן אשר הייתה מעוצבת אף היא בסגנון רומי ובליוויים של 10 ילדים תושבי סקיתופוליס יזכו בפרס הראשון את הפרס בסך 10.000 - העניק ראש עיריית בית שאן מר גקי לוי ונציג רשות ניקוז ירדן דרומי מר דני בירן.
אחת מהכרכרות המרהיבות שהשתתפו בתחרות יצאה למכירה פומבית ברדיו כל רגע וכספה יועבר על ידי בעליה למחלקה לנפגעי תקיפה מינית בביה''ח פורייה. מארגני התחרות הבטיחו שזאת רק ההתחלה של מסורת אשר תעודד את התיירות בבית שאן והאזור.
מאת שמואל גרמה מדריך בבית שאן 050.4620171

הכתבה התאפשרה בחסות הפקת צוף הגברה כריזה ותאורת במה לתיאטרון ומופעים zoof_g@walla.com
הכותב חוקר את תולדות בית שאן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב